LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

9 Eylül Pazartesi

MEVSİM DEĞİŞİKLİKLERİNİN VÜCUDUMUZ ÜZERİNDEKİ 6 OLUMSUZ ETKİSİ

Birçok insan, mevsim geçişlerinde rahatsızlıklarının arttığından bahseder. Bunun sebebi, mevsim geçişlerinde savunma mekanizmamızın zayıflamasıdır. Bu geçişlerden yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalıklara sahip olan insanlar daha da etkilenir. Bu geçişlerde yeterli, dengeli ve sağlıklı bir şekilde uyumak ve beslenmek büyük öneme sahiptir. İşte mevsim değişikliklerinin vücudumuz üzerinde yarattığı olumsuz etkiler...

 

Bedenimiz strese girebilir

stres

İnsanın vücut sıcaklığı, hayati faaliyetlerin düzenlenmesinde büyük öneme sahiptir. Mevsim geçişlerinde oluşan sıcak- soğuk değişimleri ise vücutta birçok dengenin bozulmasına neden olmaktadır. Hava sıcaklığının aniden değişmesi ve oluşan kısa süreli ısı farklılıkları, bedenin bu sürece uyum sağlamasını zorlaştırabilir. Bu durum ise vücutta stresin oluşmasına neden olabilir.

 

Bağışıklık sistemimiz zayıflayabilir

Stres kabul edilebilir dozlarda olduğunda, bağışıklık sistemi hücrelerinin aktivasyonu için büyük öneme sahiptir. Fakat uzun süreli stres, bağışıklık sistemi mekanizmasının zayıflaması ile sonuçlanacaktır. Mevsim geçişlerinin uzun sürmesi ile oluşan stres ise bağışıklık sistemini zayıflatabilir. Bağışıklık sisteminin zayıflaması ise bazı hastalıkların daha hızlı ilerlemesine veya oluşmasına neden olabilir.

 

Depresyon oluşabilir

Vücudumuz, aniden gelişen sıcaklık değişimlerine sadece bedensel olarak tepki vermemektedir. Fizyolojik etkilerin yanı sıra psikolojik sonuçlar da ortaya çıkabilir. Çünkü herkesin sıcaklık değişimlerini hissetme ve algılama eşiği farklıdır. Ani gerçekleşen sıcaklık değişimleri kişide; depresyon, yorgunluk, halsizlik ve uykusuzluk gibi sonuçlar doğurabilir.

 

Grip riski artabilir

Grip

Mevsim geçişlerinde oluşan stres ve akabinde gerçekleşen bağışıklık sisteminin zayıflaması ile vücut direnci düşebilir. Vücut direncinin düşmesi ise gribal salgınlara kapılma riskini beraberinde getirir. Şeker, hipertansiyon ve kalp hastalığı gibi kronik hastalıklara sahip olan kişiler, mevsim geçişlerinde daha dikkatli olmalıdır. Grip virüsü bu hastalarda ilerleyerek zatürreye dönüşebilir. 37,5 olan vücut sıcaklığımız, beynimizin tam ortasındaki merkez ile düzenlenir. Bu merkez, ısı değişimlerinde vücut sıcaklığını artırır veya azaltır. Fakat ani değişimler merkezin etkin bir şekilde çalışmamasına neden olabilir. Bu yüzden, grip riski göz önünde bulundurulmalıdır.

 

Tiroid bezinde düzensizlikler oluşabilir

Hormonlarımız da  mevsim geçişlerinden derin bir şekilde etkilenmektedir. Hormonal değişimlerin artması ise iştah artışı ile sonuçlanabilir. Bu yüzden mevsim geçişlerinde beslenme alışkanlıkları tekrardan gözden geçirilmelidir. Kilo problemi olan kişiler, bu dönemde daha hassas ve dikkatli davranmalıdır. Ayrıca hormonal değişimler, tiroid hastalarını da etkilemektedir.

 

Organlarımız yorulabilir

organlarımız yorulabilir

Eğer havalar ısınmaya başladıysa; akciğer, böbrek ve deri bu duruma tepki gösterebilir. Böbrek vücuttaki su oranını korumak için idrar üretmez, deri vücut ısısını dengede tutmaya çalışır, akciğer suyu buharlaştırır ve bu şekilde dışarı atar. Diğer bir yandan ani bir şekilde gerçekleşen sıcaklık düşüşlerinde, vücut daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu yüzden mevsime uygun kıyafetler giymek, sağlıklı uyumak, vitamin ve minerallerden faydalanmak oldukça önemlidir.

 

Mevsim geçişlerinden etkilenmemek için neler yapılmalıdır?

İşte, mevsim geçişlerinden etkilenmemek için yapılabilecekler:

Düzenli, sağlıklı ve yeterli bir şekilde uyunmalıdır. Yatmadan önce ağır yemekler, kahve, sigara ve alkol tüketilmemelidir. Uyunan oda serin olmalıdır. Odada teknolojik cihazlar ve ışık bulunmamalıdır.

Sigara ve alkol kullanımından uzak durulmalıdır. Alkol ve sigara birçok vitamin ve mineralin emilememesine ve vücuttan atılmasına neden olmaktadır.

Çay ve kahve tüketimi sınırlandırılmalıdır. Aşırı çay ve kahve tüketimi, vitamin ve mineral atılımına sebebiyet vermektedir.

Bağışıklık sistemi hücrelerini aktive edebilmek için düzenli olarak spor yapılmalıdır.

Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmeye önem verilmelidir. Tüm besin gruplarından yeterli şekilde faydalanmaya özen gösterilmelidir.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Havaların Soğumasıyla Vücudumuzda Meydana Gelen Değişimler

Kış Aylarında Bağışıklık Sistemimizi Güçlendirecek 8 Besin

Kış Aylarında Hastalıklardan Korunmak

Sporun İyi Hissettiren Sihirli Etkileri

Mucize Besin Zerdeçalın Sağlığımıza Olan 10 Faydası

Melatonin Hormonunun Vücudumuzda Yarattığı Muhteşem Etkiler

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ