LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

SABAHLARI MUTLU UYANMAK İÇİN YAPMANIZ GEREKEN 10 STRES SAVAR AKTİVİTE

Sabah uyandığınızda yataktan çıkmamak ve yeni güne olabildiğince geç başlamak için kendinize karşı direndiğiniz oluyor mu? Birçok insan sık sık bu durumu yaşıyor ve uyandıkları anda hissettikleri mutsuzluk duygusu, günün geri kalan kısmını negatif etkiliyor.

Uzmanlar mutsuz uyanmanın kronik bir hal alabileceğini ve tüm yaşantınızı etkileyebileceğini söylüyorlar. Ayrıca mutsuz ve yorgun uyanmanın sebebi, psikolojik faktörler olabileceği gibi tamamen bedensel aktiviteler de olabilir. Uyanır uyanmaz aklınıza gelen olumsuz düşüncelerle başa çıkmak sizi biraz zorlayabilir fakat vereceğimiz bazı ipuçları ile kendinizi daha mutlu hissederek uyanmanız mümkün.

 

1. Belirli Bir Uyku Düzeniniz Olsun

Belirli Bir Uyku Düzeniniz Olsun

Aynı saatte uyuyup aynı saatte uyanmak birçok kişi için zorlayıcı olabilir. Fakat hafta sonları da dahil olmak üzere uyku düzeninizi hiç bozmadan belirli saatlerde uyuyup uyanmak, biyolojik saatinizin bozulmamasına ve sabahları daha mutlu uyanmanıza sebep oluyor.

Uzmanlar, vücudunuzun melatonin üretiminden en verimli şekilde yararlanabilmesi için gece 11'den önce uyumanız gerektiğini söylüyor. Ayrıca yapılan bir araştırmaya göre; sabahın ilk ışıklarıyla birlikte uyanan kişilerin geç vakitlerde uyanan kişilere göre gün içinde daha mutlu olduğunu gösteriyor. Birkaç gün boyunca erken uyuyup erken uyanmaya vücudunuzu alıştırdığınız takdirde daha mutlu uyanmaya başladığınızı siz de fark edeceksiniz.

 

2. Uyku Pozisyonunuzu Gözden Geçirin

Uyku uzmanlarına göre; yanlış pozisyonlarda uyumak sırt, bel, omuz ve boyun ağrılarıyla uyanmanıza ve yataktan zinde kalkamamanıza sebep olabiliyor. Uzmanlar, anatomik olarak en sağlıklı uyku pozisyonunun sırtüstü uyumak olduğunu söylüyorlar. Fakat çoğu insan bu pozisyonda rahat edemiyor ve uykuya geçiş yapamıyor.

Eğer siz de yan yatarak uykuya dalan kişilerdenseniz ağrılarla uyanmamak için boyun destekli ortopedik yastıklardan edinmelisiniz. Bel ağrılarınız için ise bacaklarınızın arasına yastık koyarak uyumak sizi rahatlatacaktır.

 

3. Alarm Sesinizi Değiştirin

Klasik bir alarm sesinden ziyade, sevdiğiniz ve size enerji verecek müzikleri alarm sesiniz olarak değiştirmeniz güne daha enerjik ve mutlu uyanmanızı sağlayabilir.

 

4. Güneş Işığının Odaya Girmesine İzin Verin

Güneş Işığının Odaya Girmesine İzin Verin

Dizilerde gördüğünüz, uyanır uyanmaz perdeleri ve pencereyi açıp temiz havayı içine çeken mutlu kişileri hayal edin. Aslında bu, bilimsel olarak da kanıtlanan ve sizin güne daha enerjik ve mutlu başlamanızı sağlayacak bir eylem.

Güneş ışığı, serotonin seviyenizin yükselmesini sağlarken temiz havanın odanıza dolması da uykunuzun kısa sürede açılmasına ve kendinizi daha enerjik hissetmenize sebep olur.

 

5. Uyanır Uyanmaz Telefonunuza Bakmayın

Uyanır Uyanmaz Telefonunuza Bakmayın

Telefonunuza gece boyunca gelen bildirimler, özellikle haberler, yaşantınızı doğrudan etkilemese bile stres seviyenizi artırarak güne mutsuz başlamanıza sebep olabilir. Bu yüzden telefonunuzu uyanır uyanmaz kontrol etmekten kaçının. Haberleri ve bildirimleri ilerleyen saatlerde kontrol etmeye çalışın.

 

6. Sabah Uyandığınızda Dişlerinizi ve Dilinizi Fırçalayın

Gece uyurken ağzımızın içinde yüzlerce bakterinin biriktiğini biliyor muydunuz? Uyandıktan hemen sonra su içmek veya kahvaltı masasına oturmak bu bakterilerin direkt olarak midenize inmesine sebep oluyor.

Daha sağlıklı olmak, gün içerisinde enerjik ve mutlu hissetmek için bu bakterilerden kurtulmalısınız. Bu yüzden uyanır uyanmaz dişlerinizi ve dilinizi iki dakika boyunca fırçalamayı alışkanlık haline getirebilirsiniz.

 

7. Sabah Egzersizlerini İhmal Etmeyin

Sabah Egzersizlerini İhmal Etmeyin

Sporun mutluluk hormonlarını artırdığı artık herkes tarafından bilinen bir gerçek. Güne egzersiz yaparak başlamak ise tüm motivasyonunuzu yükseltecek, kendinizi rahatlamış ve daha mutlu hissetmenizi sağlayacak bir yöntem. Tek ihtiyacınız; spor yapmak için ilk adımı atacak motivasyonu ve enerjiyi kendinizde hissetmeniz. Gerisi emin olun kendiliğinden gelecek!

 

8. Şükredin, Affedin ve Güne Meditasyonla Başlayın!

Meditasyon denilince aklınıza sadece yoga gelmesin. Sabahları sizi mutlu edecek ayrıntıları düşünebilir ve sahip olduğunuz iyi şeyler için minnet duyarak güne başlayabilirsiniz. Her sabah uyandığınızda sahip olduğunuz ve varlığından minnet duyduğunuz beş şeyi bir kağıda yazın ve aslında ne kadar şanslı olduğunuzu bir kez daha kendinize hatırlatın. Motivasyonunuzu yükseltecek hayaller kurun ve gerçekleşmeleri için elinizden geleni yapacağınıza dair kendi kendinize söz verin.

 

9. Gece Uyumadan Önce Moralinizi Yükseltin

Yatmadan önce sizi keyiflendirecek aktiviteler yapın. Bunlar sevdiğiniz bir müziği dinlemek, kitap okumak ya da komik bir film izlemek olabilir. Geç saatlerde kendinize vakit ayırmanız ve moralinizi yüksek tutmanız, yeni güne çok daha dinç başlamanızı sağlar.

 

10. Karar Almayı Sabaha Bırakmayın

Ertesi gün ne giyeceğiniz, kahvaltıda ne yiyeceğiniz gibi kararları gece yatmadan önce alırsanız sabahları kendinizi çok daha iyi hissedebilirsiniz.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ