LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

GÜNEŞ IŞIĞININ SAĞLIĞIMIZA FAYDALARI

Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte birçoğumuz, güneşten korunmak için sürekli önlemler almaya başladık. Çünkü uzun süreler güneş ışığına maruz kalmanın, başta cilt sağlığı olmak üzere genel sağlığımız üzerinde ciddi riskleri var. Ama bir yandan da hayatta kalabilmemizi güneş ışınlarına borçluyuz. Buradan hareketle güneş ışığının bizler için hem hayati bir gereksinim hem de sağlığımızı tehdit eden bir unsur olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla sağlığımızı tehdit edecek noktaya gelmeden, özenli bir şekilde güneş ışınlarından yararlanmamız gerekiyor. Peki güneşin sağlığımıza ne gibi faydaları olabilir?

 

Kemik sağlığını destekliyor

kemik sağlığını destekliyor

Vücudumuzun D vitamini ihtiyacı, büyük ölçüde güneş ışınları sayesinde sağlanıyor. D vitamini, kemiklerin ve dişlerin güçlenmesi için son derece önemli. Bunun yanı sıra yine kemik ve diş sağlığı açısından oldukça önemli olan kalsiyumun özümlenmesi için de D vitaminine ihtiyaç var.

 

Karamsarlıktan kurtarıyor

Güneş ışınları mutlu hissetmemizi sağlayan serotonin ve melatonin gibi hormonların üretimini hızlandırıyor. Dolayısıyla karamsar hissettiğiniz günlerde güneşe çıkmanız, kendinizi daha mutlu ve enerjik hissetmenizi sağlayabiliyor. Ayrıca güneşli gün sayısının fazla olduğu ülkelerde yaşayan insanların daha mutlu olması da bu bilgiyi kanıtlar nitelikte!

 

Psikolojik açlığı kontrol ediyor

Psikolojik açlığı kontrol ediyor

Güneş ışınlarının sağlığımıza bir diğer faydası da açlık duymayı önlemesi olarak karşımıza çıkıyor. Kış aylarında güneş ışınlarından mahrum kaldığımız için serotonin üretimi azalıyor, bu da yemek yeme isteği ve eğilimini artırıyor. Güneşten mahrum kalmak, kışın kilo alınmasında önemli rol oynuyor.

 

Cilt sağlığını destekliyor

cilt sağlığını destekliyor

Evet, yanlış duymadınız! Güneşe uzun süre maruz kalmak cilt sağlığı için büyük tehdit olsa da yeteri kadar güneş almak, birçok cilt sorununu engelliyor. Egzama, akne, kepeklenme gibi problemlerin etkileri güneş banyosu ile giderilebiliyor.

 

Enerji veriyor

Güneş ışınlarının faydalarından biri de enerji veriyor olması. Güneşten kaçmak yerine ondan belli ölçülerde faydalanmak, doğal yollardan enerjimizin artmasına yardımcı oluyor. Kendimizi daha zinde ve enerjik hissetmemiz için bu büyük enerjiye başvurmamız şart!

 

Bağışıklık sistemini destekliyor

Gün ışığı, birçok hastalığın oluşmasını ve gelişimini engellemede de son derece etkili. "Güneş girmeyen eve doktor girer." atasözü aslında oldukça önemli bir gerçeği vurguluyor. Yeteri kadar güneş almak, bağışıklık sistemi sağlığını ciddi ölçüde destekliyor.

 

Göğüs kanseri riskini azaltıyor

Derimiz güneş altında kaldığında, D vitamini sentezlenmesine yardımcı oluyor. D vitamini ise göğüs kanseri riskini azaltmada büyük öneme sahip. Yani sadece uygun saatlerde güneş altında düzenli yürüyüşler yaparak göğüs kanserine yakalanma riskini azaltmak mümkün!

 

Doğal bir ağrı kesici etkisi gösteriyor

Araştırmalar, güneş ışığı almanın stres ve ağrı düzeyini düşürdüğünü gösteriyor. Bunun sebebi ise hem D vitamini sentezlenmesini sağlaması hem de doğal ağrı kesiciler olarak bilinen beta- endorfinleri artırması olarak yorumlanıyor.

 

Peki, güneş ışığından en iyi şekilde nasıl faydalanabiliriz?

güneş ışığından nasıl faydalanabiliriz

Görüldüğü üzere, güneşin sağlığımız üzerinde sayısız faydası var. Elbette bu faydalardan yararlanabilmek için güneşten uygun zamanlarda, ideal miktarlarda yararlanmak gerekiyor. Aksi takdirde, faydadan çok zarar görmek mümkün. Peki, güneş ışığından en iyi şekilde nasıl faydalanabiliriz? İşte bazı püf noktaları!

  • Güneşten yararlanmak için sabah ve akşam saatlerini seçin. Sabah saatleri ve ikindi vakti, güneş ışınlarından en iyi şekilde yararlanmak için son derece idealdir.
  • Güneşlenirken olabildiğince çıplak kalmaya çalışın. Çünkü güneş ışığından en iyi şekilde yararlanabilmeniz adına, göğsünüz ve sırtınız güneş panellerinizdir.
  • "İdeal" ve "aşırı" güneşe maruz kalma ölçüsü, cildinizin türüne ve sağlık durumunuza bağlıdır. Örneğin, beyaz tenli insanlar güneşte uzun süre kaldıklarında cilt problemleri ortaya çıkabilir. Bu nedenle cilt türünüz ve sağlık durumunuzu göz önünde bulundurarak güneş ışığından yararlanmanız gerekir.
  • Güneş ışığının zararlı etkilerinden korunmak için güneş koruyucu kremler kullanmak şarttır. Ancak bu tür kremler güneş ışınlarından tam anlamıyla yararlanmanızı da engelleyebilir. Bu nedenle güneşin zararlı ışınlarını yitirdiği saatlerde güneş kremi sürmeden güneşte kalarak, güneşten en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: 

D Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir? Bu Eksikliği Gidermek İçin Neler Yapabiliriz?

Yaz Aylarında Almamız Gereken Vitaminler

Güne Zinde Başlamanızı Sağlayacak 9 Enerji Deposu Besin

Yaz Aylarında Hastalıklardan Korunmak İçin Almamız Gereken Önlemler

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ