LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN HANGİ YAĞLAR TERCİH EDİLMELİ?

Beslenme programlarında mutlaka yer verilmesi gereken yağlar, düzenli aralıklarla tüketildiğinde son derece sağlıklıdır. Dolayısıyla doymamış yağ asidi içeren gıdalar, sıklıkla tüketilme ve yemeklere eklenmelidir. Hayvansal ve bitkisel olarak ayrılan yağ çeşitlerinin vücut üzerinde pek çok yönden faydası vardır. Vücudun enerji deposu olarak nitelendirilen bu besin gruplarını kendinizin ve diğer aile bireylerinizin sağlığı açısından sıklıkla tüketmeye çalışmalısınız.

Yemeklerde Hangi Yağlara Yer Veriliyor?

Özellikle Türk kültüründe büyük önem taşıyan sağlıklı yağlar, yemeklerin başlıca malzemesi olarak bilinir. Zeytinyağı, ayçiçeği yağı gibi sıvı yağlar, yemeklerde kullanılan başlıca yağ çeşitleri arasındadır. Zeytin, pamuk çekirdeği, fındık, ceviz, soya fasulyesi, susam, badem, kabak çekirdeği bitkisel yağ asidi içeren gıdalara örnektir.

Balık, kaymak ve et ağırlık gıdalar da ise hayvansal yağlar vardır. %9 oranında çoklu doymamış, %77 oranında tekli doymamış yağ, %14 oranında doymuş yağ asidi içeren zeytinyağı, şüphesiz en sağlıklı bitkisel besinlerin başında gelir. Kalp damar hastalıklarına karşı etkili olan zeytinyağı ile son derece hafif ve lezzetli yemekler yapmak da mümkündür. Salata, dolma ve sebze ağırlıklı pek çok yemekle yakışan besin grubunun içerisinde kolesterolün bağırsaklarda emilimini sağlayan β-sistosterol adında bir madde vardır. Genelde çiğ olarak tüketilen yağ,  tercihen damak zevkinize göre pek çok yemeğe de eklenebilir.

%66 oranında çoklu doymamış yağ içeren ayçiçeği yağı, ay çekirdeklerinden üretilen bir besin grubudur. E vitamini açısından zengin olan ana besin kaynağı, hemen hemen her yemek içerisinde kullanıma uygundur. Daha çok pişirilerek tüketilen ayçiçeği yağını, kararında olabilecek düzeyde yemeklerinize ekleyebilir ve daha zengin tatlar elde edebilirsiniz. Bitkisel yağlar içerisinde yer alan mısır özü yağı, %52 oranında çoklu doymamış yağ asidi içerir. Koenzim Q, alfa ve gama tokoferols, içerisinde bulunan birtakım besin değerlerine dikkati çeker. Kandaki kolesterol seviyelerini düşürmede faydalı olan mısır özü yağını, gönül rahatlığıyla yemeklerinize katabilirsiniz.

Tereyağını Tüketme Sıklığı Nasıl Ayarlanmalıdır?

Hayvansal yağların başında gelen tereyağı; A vitamini, CLA ve Omega 3 açısından son derece zengin olan bir besin seçeneğidir. Kalori değeri en yüksek yağlar arasında bulunan tereyağı, tamamen doymuş yağ asitlerinden oluşur. Dolayısıyla tüketiminde diğer kırmızı et ve margarin gibi besinlere kıyasla daha fazla dikkat etmekte fayda vardır. Örneğin; sabah kahvaltısında tüketilen tereyağının, akşam veya diğer öğlen menülerinde tüketilmesine gerek yoktur. Sabah alınan yağ kalorisi, size tüm gün yetecektir.

Yağların Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Vücudun başlıca enerji deposu olarak bilinen yağlar, birçok yönden faydalıdır. Büyüme ve onarım üzerinde işlevsel bir role sahip olan besin grupları, karbonhidratlardan sonra enerji vermek için kullanılırlar. Bazı vitamin türlerinin vücuda alınmasında da etkileri mevcuttur. Vücudun düzenli çalışmasında ve hatta birtakım hormonların devreye girmesinde etkilidirler. Deri altına depolandıkları için vücut ısısının korunması üzerinde son derece önemli katkıları görülür. Uzun süren açlık durumlarında vücuda enerji veren besin kaynakları da yine yağ asitleridir.

Karbonhidratlardan daha fazla enerji oranına sahip olan yağlar, çok fazla alındığında vücutta depolanırlar. Depolanan yağ, egzersiz veya koşu gibi çeşitli sportif aktivitelerle yakılmadığı zaman bir süre sonra obezite gibi çeşitli rahatsızlıkları da beraberinde getirebilir.  Dolayısıyla yağ asitlerinin en büyük zararı, obezite hastalıklarına yol açma ihtimalidir. Yağların diğer zararlarından birisi ise sindirim açısından zorluk vermeleridir.  Sindirimleri uzun sürdüğü için enerji ihtiyacı öncelikli olarak karbonhidratlardan karşılanır. Depo malzemesi olarak kullanılan yağların yakımı zor olduğu için dikkatli tüketmekte fayda vardır.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ