LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

12 Ağustos Pazartesi

İŞ HAYATINDA BAŞARILI BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN 8 İPUCU

İş hayatında başarılı ekip

''Birlikten kuvvet doğar.'' atasözü, ekip çalışmasının özüdür. Birbirine entegre olmuş, iyi anlaşan ve hedefleri olan bir ekibin başaramayacağı iş yoktur. Takım çalışmasında birbirinden farklı profiller, bir ahenk içerisinde ellerinden gelenin tamamını ortaya koyarlar. Böylelikle var olan durum daha pozitif yöne gider, her şey hızlı gelişir, iyi sonuçlar alınır ve yeni projeler doğar. Peki iş hayatında başarılı bir ekip çalışmasının özellikleri nelerdir? İşte iş hayatında başarılı bir ekip çalışması için ipuçları…

 

İletişim

İletişim

İyi bir takımın en önemli gücü iletişimdir. Ekip çalışmasında tüm üyeler fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilirler. Bu çerçevede, iş oluruna varır. Fakat buradaki durum sadece sözlü iletişim değildir. Sözsüz iletişim de burada ön plana çıkmaktadır. Çünkü birbirine entegre olmuş bir ekip, konuşmuyorken bile iletişim kurar.

 

Doğru atmosfer

doğru atmosfer

İyi bir ekip çalışması, doğru atmosferde ortaya çıkar. İyi bir ekip; çalışacağı ortamı geliştirir, düzenler ve kendine göre dizayn eder. Bu sayede ekip ferah, huzurlu ve rahat bir şekilde çalışır. Örneğin; bazı iyi ekip çalışmaları toplantı masasında gerçekleşirken, bazıları daha rahat ortamlarda gerçekleşir. Bu yüzden ekip, daha iyi performans göstereceği ortamı mutlaka bulmalıdır.

 

Eşitlik ve güven

İyi bir takım çalışmasında, kişilerin görev tanımları tam anlamıyla yapılmıştır. Görev şemasının olmadığı yerlerde, organizasyon bozukluğu kaçınılmazdır. Tabii ki konu ekip çalışması olduğunda iyi bir ekip, elini taşın altına koymaktan çekinmeyecektir. Fakat diğer bir yandan görev tanımsızlığı da yoktur. Bu yüzden ekipteki herkes, ekip arkadaşı ve ekip arkadaşının ne iş yaptığı hakkında bilgi sahibidir. Bu durum eşitlik kavramını doğuracaktır. Böylelikle ekip çalışmasının önündeki büyük engel yıkılacaktır. Diğer bir yandan planlanan işlerin eksiksiz yapılması, bir ekip üyesinin diğer ekip üyesini sabote ve manipüle etmemesi güven ortamını oluşturacaktır.

 

Ortak hedef

Ekip çalışmasını ortaya çıkartan yegâne şey, ortak hedeflerdir. Ekibin bir kısmını ilgilendiren bir hedefin belirlenmesi, ekipte konsantrasyon eksikliğini doğuracaktır. Bu yüzden tüm ekip olarak ortak hedefler belirlenmeli, iyi görev dağılımı yapılmalıdır. Kişisel hedeflerden ziyade, takım hedeflerine odaklanılmalıdır.

 

Yardım ve insiyatif

Ekip çalışmasında ego ve kişisel hedef zihniyetinin ortadan kalkması oldukça önemlidir. ''Bu benim işim değil, ben yapmam.'' yerine ''Benim işim bitti, kime yardım edebilirim?'' fikri oluşmalıdır. Veya ''Zaten üzerimde yeterince iş var, yeni bir görev alamam.'' yerine, ''Çok işim var ama bu adımın üstesinden kolaylıkla gelirim.'' denerek insiyatif alınmalıdır.

 

Takdir ve tebrik

takdir ve tebrik

İyi bir ekip, emeği ve yapılanları görendir. Bu doğrultuda iyi bir ekip çalışması, aynı zamanda takdir ve saygı anlamını taşır. Ekip üyeleri iş arkadaşlarının gösterdiği performansa ve yaptığı işlere kayıtsız kalmazlar. Bu doğrultuda beğenilerini ve saygılarını açık bir dille ifade ederler. Unutulmamalıdır ki bazen paradan çok daha önemli şeyler vardır. Bunlardan ikisi saygı ve takdirdir. Saygı ve takdiri açıkça belirtmek, büyük motivasyon kaynağıdır. Motivasyon duygusunu yaşayan ekip üyesi ise daha da şevkle çalışarak ekip çalışmasına katkıda bulunacaktır.

 

Motivasyon

Takdir ve saygı, başlı başına bir motivasyon kaynağıdır. Fakat ekibin birlikte bir şeyleri başarması ve bunu hissetmesi çok daha önemlidir. Bu motivasyon kaynakları ise iyi bir ekip çalışmasının kaçınılmaz etkenlerindendir. Bir şeyler başarıyorken bir motivasyon kaynağı bulamamak, verimi negatif yönde etkileyecektir. Bu yüzden, yorucu iş temposu kadar motivasyon kaynaklarına da önem verilmelidir. Örneğin aylık hedeflere ulaşıldığında, bir kutlama mutlaka yapılmalıdır.

 

Ekip lideri

Ekip lideri

İyi bir ekip çalışmasının önemli özelliklerinden bir tanesi de güçlü bir ekip lideridir. Evet ekip çalışmasında herkesin fikir beyan edebilmesi, projeye yön vermesi oldukça önemlidir. Fakat bu noktada beyanları, yapılanları ve dahasını esas alarak hedefe doğru ne gibi stratejik adımlar atılması gerektiğini saptayacak birisi mutlaka lazımdır. Bu güçlü bir ekip lideridir. Ekip lideri bu doğrultuda; ekibi dinlemeli, insiyatif almalı, hedefler belirlemeli, motivasyon kaynakları bulmalıdır.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

İş Hayatında Hızlıca Yükselmek için 6 Altın Öneri

İş Hayatında Başarılı Olmak İsteyenler İçin 10 Öneri

İş Yerinde Sevilen Biri Olmanın 11 Altın Kuralı

İş Hayatında Duygusal Zekanın 5 Avantajı

Çalışma Hayatına Yeni Başlayacaklar için Altın Değerinde 8 Öneri

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ