BLOG

BLOG

İŞ HAYATI İLE SOSYAL HAYATI BİRBİRİNDEN AYIRMANIZA YARDIMCI OLACAK 8 YAŞAMSAL ÖNERİ


Günümüzde  ile sosyal hayatı birbirinden ayırmak son derece zordur. Özellikle mobil iletişim konusundaki teknolojik gelişmeler, bunu neredeyse imkânsız kılmaktadır. Her an her saniye yanımızda olan akıllı telefonlarımız, günün her saatinde gerek ekip arkadaşlarımızdan gerekse sosyal mecralardan gelen uyarılara maruz kalmamıza neden olmaktadır. Sonuçta ise kişilerin özel yaşamlarında gelişen olaylardan dolayı iş performansları düşmekte; benzer şekilde özel yaşamları içerisinde de iş nedeniyle meşgul edilmektelerdir. Oysa araştırmalar iş hayatı ile sosyal hayatı birbirinden ayırmanın başarıyı yüzde yüz etkilediğini göstermektedir. Peki, bu ayrımı yapmak gerçekten mümkün olabilir mi? İşte iş yaşamı ile sosyal yaşamı birbirinden ayırmanıza yardımcı olacak bazı yaşamsal öneriler...

Ayrıca; bu yazımızı da okumayı unutmayın:  Başarılı İş İnsanlarından Sözler

1. İş yerinde işi, sosyal yaşamınızda ise kişisel meselelerinizi düşünün

İş yerinde işi düşünün

İş hayatı ile sosyal hayatı birbirinden ayırmak için öncelikle bu düşünce biçimini kendinize öğretin. İş yerindeyken sadece işinizi düşünün, sosyal hayatınızda neler yapacağınızı değil. Benzer şekilde sosyal yaşamınız sırasında da işle ilgili hiçbir şey düşünmeyin.

 

2. Eksik kalan ve planlanması gereken işler için mesai saatlerini kullanın

Yapılan işi mesai saatinde zihnen bitirmek de son derece önemlidir. Bu nedenle eksik kalan işler için düşünülmesi ve planlanması gereken konuları, çalışma saatleriniz içerisinde düzenleyin.

 

3. Sevdiklerinizle daha çok zaman geçirin, sevdiğiniz aktivitelere zaman ayırın

Sosyal yaşamında mutlu olmayan insanlar, işkolik olma eğilimindedir ve bu da kişinin genel olarak mutsuz hissetmesine; iş yerindeki veriminin de düşmesine neden olabilir. Bu yüzden sosyal yaşamınızda sizi mutlu edecek şeyler yapmayı ihmal etmeyin. Sevdiklerinizle zaman geçirin, hobiler edinin ve yaşamın tadını çıkarın.

 

4. Yaptığınız aktivite ve faaliyetlerden zevk almaya bakın

Kişinin iş yaşamında başarılı olabilmesi için iş yaşamı ile sosyal yaşamı tamamen birbirinden ayırması gerekir. Her iki yaşam biçimini birbirinden bağımsız olarak sürdürebilmek içinse çalışırken yaptığınız işten; sosyal yaşamınız içindeyken de yaptığınız faaliyetlerden keyif almaya odaklanın.

 

5. Gerektiğinde hayır demeyi öğrenin

İş hayatı ile sosyal hayatı birbirinden ayırabilmek için gerektiğinde insanlara hayır demeyi öğrenmelisiniz. Bazen tatil gününüzde birileri sizden iş yapmanızı isteyebilir veya tam tersi çalışma saatleriniz içerisinde bir arkadaşınız sizi görmek istiyor olabilir. İşlerin aksamaması ve etkin bir zaman yönetimi için gerektiğinde hayır demeniz, dengenin kurulmasına yardımcı olacaktır.

 

6. Ajanda kullanın ve notlarınıza mümkün olduğunca uyun

Ajanda kullanın

Eğer bir ajanda ile iş ve sosyal yaşamdaki randevularınızı organize eder; mümkün olduğunca buna uyarsanız iş hayatı ve sosyal hayat arasında bir denge sağlayabilir ve bunları birbirine karıştırmazsınız. Unutmayın; söz uçar, yazı kalır!

 

7. Mükemmel olmaya çalışmak yerine olduğu gibi kabul edin

Bazen aşırı mükemmeliyetçilik hissi kişinin hiçbir başarıdan tatmin olmamasına neden olabilir. Bu nedenle özellikle iş yaşamında mükemmel olmaya çalışmak yerine işleri olduğu gibi kabul edin. Bu sayede mutsuz olmaz, elinizden geleni yapmanın rahatlığını yaşayabilirsiniz.

 

8. İş ve sosyal yaşamınızdaki "acil" ve "önemli" kavramlarını tanımlayın

Bir şeyin acil olması ile önemli olması aynı şey değildir. Bu iki kavramı tam anlamıyla ayırt etmek; iş ve sosyal yaşamda bunun ayrımını unutmamak ise gerçek bir denge için son derece gereklidir. Bu yüzden iş ve sosyal yaşamınızdaki acil- önemli kavramlarını tanımlayın ve buna uygun şekilde hareket edin.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: