LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

HER GÜN 30 DAKİKALIK BİR YÜRÜYÜŞÜN SAĞLIĞIMIZA OLAN FAYDALARI!

yürüyüş

Teknolojinin günlük yaşantımıza girmesi, kötü beslenmenin yaygınlaşması ve hareketsizliğin artması gibi durumlar ile sağlığımız günden güne kötüye gidiyor. Sağlığımızın kötüye gitmemesi için ise sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmak, oldukça önemli bir hal alıyor. Bu sağlıklı yaşam alışkanlıklarından en önemlisi, tahmin edeceğiniz gibi egzersiz türleri arasında en işlevseli olan yürüyüş... Günde 30 dakika yürüyerek sağlıklı ve mutlu bir hayata sahip olmak gayet mümkün! Yürüyüş, kronik hastalıklardan korunmaya ve kan basıncını düşürmeye yardımcı oluyor; tabii ki faydaları sadece bunlarla da sınırlı değil. Haydi gelin; günde 30 dakika yapıldığında bedeni sağlıklı, ruhu genç tutmayı sağlayan yürüyüşün faydalarına bir bakalım. 

 

Kalbi kuvvetlendirir

30 dakika yürüyüş

Yapılan araştırmalarda, günde 30 dakika yürüyerek kalp krizi ve kalp hastalıkları risklerinin %27 oranında düşürülebileceği gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra yürümek; iyi kolesterolü artırır, kötü kolesterolü düşürür ve dolaşım hızını artırır.

 

Ruh halini olumlu yönde etkiler


Yürüyüş, sağlığın iyiye gitmesine bağlı olarak, olumlu mental sonuçlar doğurur. Kişi kendini sağlıklı hissettiği için bu durumdan hoşnuttur. Bu durum, vücutta mutluluk hormonunun salgılanmasını sağlar. Yani hem biyolojik mutluluk hem de buna bağlı olarak ekstra bir mutluluk söz konusudur.

 

Demansı engeller

yürüyüş demansı engeller

 

Günümüzde demans, yani bunama hastalığının görülme sıklığı oldukça yüksektir. Günde 30 dakika yürüme ise beyin dokusunu önemli ölçüde korur. Beyin dokusunun korunması da hafızanın güçlü kalması demektir.

 

Selüliti azaltır

Yürüyüş, metabolizmayı önemli derecede hızlandırır. Hızlanan metabolizma ise yağ yakımı demektir. Bu yağlar ile birlikte ödem oluşumu da engellenir. Artan dolaşım ile birlikte selülit oluşumunun da önüne geçilmiş olur.

 

Genlerin kötü özelliklerini azaltır

Harvard'ta 12.000 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada 32 gen ve bu genlerin kilo ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın sonucu ise oldukça şaşırtıcıdır. Düzenli olarak yürüyüş yapan katılımcılarda, sahip oldukları genlerden kaynaklı kilo alma durumunun yarı yarıya düştüğü gözlemlenmiştir.

 

Kanser riskini düşürür

Yapılan onlarca araştırmada, düzenli olarak yürüyüş yaparak kolon ve meme kanseri gibi birçok kanser türünün oluşma riskinin düşürülebileceği gözlemlenmiştir. Bunun yanı sıra yürüyüş, iyileşme sürecini de olumlu yönde etkilemektedir.

 

Kemik erimesini önler

Düzenli olarak yürüyüş yapmak kemik yoğunluğunun artmasını sağlar, bunun doğrultusunda ise kemikler kuvvetlenir. Yürüyüş yapmak, kemiklere iyi geldiği gibi eklem sağlığına da faydalıdır.

 

Enerji seviyesini yükseltir

Yürüyüş, vücudumuzda etkileşimin başlamasını sağlar; artan dolaşım hızı ile birlikte hücrelere oksijen taşınır. Hücrelere oksijen taşınması ise gün içindeki enerjimizin yüksek olması demektir.

 

İdeal kiloyu korur

Yürüyüş, metabolizmayı önemli derecede hızlandırır. Metabolizmanın hızlanması vücut yağ yakımının artması; yüksek tempolu bir yürüyüş ise daha fazla kalori yakımı anlamına gelmektedir. Bu yüzden, ideal kiloyu korumada yürüyüş oldukça etkili bir yöntemdir.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

 

Spor Salonu Seçiminde Dikkat Edilecekler

Spor Salonunda Mı Yoksa Dışarıda Mı Egzersiz Yapmak Daha Faydalı?

Sporun İyi Hissettiren Sihirli Etkileri

Masa Başında Çalışanlar İçin Egzersizler

Düzenli Egzersiz Ve Kilo Kontrolünün Sağlığınızda Yaratacağı 8 Mükemmel Etki

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ