LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

MASA BAŞINDA ÇALIŞANLAR İÇİN EGZERSİZLER

Ofis ortamında masa başı olarak iş yapan kişilerin bir süre sonra bel, bacak, kol ve omuz gibi bölgelerinde çeşitli ağrılar ortaya çıkabilir. Tendon hataları ve sinir sıkışmaları, ofis ortamına bağlı kalan kişilerde en sık görülen rahatsızlıklar arasındadır.

Vücutta hareketsizliğe sebebiyet veren bu kas ve sinir tutulmaları, çözülmediği takdirde zamanla sizi daha büyük problemlerle karşı karşıya bırakabilir. Ancak bu kişilerin çeşitli egzersiz yöntemleri ile her gün düzenli periyotlarda vücut çalışması yapabilmeleri, vücudun belirli bölgelerinde yoğunlaşan kas problemlerinin önüne geçmeye yardımcı olur.

Ofis veya çeşitli kurumsal firmaların bünyesinde çalışıyorsanız siz de çeşitli egzersiz yöntemleri ile vücudunuzda oluşabilecek tutulma ve adale sorunlarını engelleyebilirsiniz. Aşağıda yer alan egzersiz yöntemlerini, günlük olarak uygulayarak hem daha dinamik bir vücut yapısına kavuşabilir hem de muhtemel tutulma sorunlarına karşı kendinizi koruma altına alabilirsiniz.

Boyun Egzersizleri

Nefes alarak başlayacağınız boyun egzersizinde öncelikle başınızı düz bir pozisyona getirin. Başınızı nefes aldıktan sonra yavaşça göğüs bölgenize değdirecek şekilde aşağıya indirip ardından nefes alarak yeniden kaldırın. Daha sonra ise başınızı saat yönünde bir sağa bir de sola olacak şekilde döndürmeye çalışın. Bu iki boyun egzersizi, kasların gevşemesine ve böylelikle daha rahat bir çalıma performansı göstermenize yardım edecektir.

Omuz Egzersizleri

Omzunuzu kulak hizanıza getirerek bir süre bekleyin. Ardından aynı işlemi diğer omzunuz için de yapın. Bir süre bu iki egzersizi devam ettikten sonra ise nefes alarak kendinizi dinlendirin. Oturduktan sonra ellerinizi önde birleştirerek omuzlarınızı kendi hizası etrafında bir öne, bir arkaya olacak şekilde hareket ettirmeye çalışın. En son nefes alarak gevşeyin. Hareketleri, isteğe ve ihtiyaca göre 5-6 kez devam ettirebilirsiniz.

Nefes Egzersizleri

Ayakta veya oturur pozisyonda iken ayaklarınızı rahat bırakarak derin bir nefes alın. Bu nefes alma egzersizini gün içerisinde sıklıkla yapmaya özen gösterin. Nefes egzersizleri gerek bedeninizdeki oksijen akışı sirkülasyonu gerekse daha verimli çalışma açısından önemlidir.

Ayak Egzersizleri

Devamlı olarak ofis ortamında çalışma gösterenler, zaman zaman ayak ağrılarında artış yaşandığından şikâyet duyarlar. Ancak sıklıkla egzersiz yapılarak ağrılardan kolayca kurtulabilmek mümkündür. Bunun için her gün belirli saat aralıklarda veya aklınıza geldiği zamanlarda ayak bileğinizi kendi ekseni, etrafında 5-10 kez döndürün. Döndürme hareketini her iki ayağınıza uygulamayı unutmayın.

El Bileğini Germe Hareketleri

Öncelikle bir elinizi karşıya doğru dümdüz şekilde parmaklarınızı açarak uzatın. Ardından diğer elinizin yardımı ile parmaklarınızı kendinize doğru esnetin. Bu hareketi yaklaşık olarak 10 dakika kadar her iki elinize de uygulayın. Bir süre rahatladığınızı ve rahatlıkla işlemlerinizi halledebileceğinizi kendiniz de anlayabileceksiniz.

Ofis Dışında Yapılabilecek Egzersiz Çalışmaları

Şirket içerisinde yapılabilecek küçük egzersiz çalışmaları, çalışma temponuz ve sağlığınız açısından oldukça faydalıdır. Ancak daha dinamik ve etkili bir çalışan olabilmek adına mesai saatleri dışında veya hafta sonları da yine egzersiz aktiviteleri yapabilirsiniz.

Özellikle hafta sonları yapılabilecek hafif tempolu bir yürüyüş, haftaya daha dinamik ve enerjik başlamanız açısından son derece yararlı olacaktır. Gevşemek ve rahatlamak isteyen kişiler, tercih edilen egzersiz hareketlerinin yanı sıra pilates, yoga, koşu veya yüzme gibi farklı sportif hareketlerini de rahatlıkla yapabilirler. Bu aerobik spor aktiviteleri, istenilirse egzersiz programının yanında ek olarak da uygulanabilir. Siz de gündelik planlarınızın arasına, kendi vücut yapınızı temel alan ideal bir egzersiz programı ekleyerek daha stressiz ve sağlıklı bir yaşama başlangıç yapabilirsiniz. Çok kısa vaktinizi alan egzersizler ile de esnek bir vücut yapısına kolaylıkla kavuşabilirsiniz.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ