LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

GÜNE SPOR YAPARAK BAŞLAMANIN İŞ PERFORMANSINIZA 6 ETKİSİ

Güne Spor Yaparak Başlamanın İş Performansınıza 6 Etkisi

Zamanımızın önemli bir bölümünü kariyerimize ayırıyoruz. Hazırlanma ve işe giderken kaybedilen vakti de sayarsak, çalıştığımız iş neredeyse günün yarısını kaplıyor. Bu yoğun temponun içinde enerjinizin tükendiğini ve motivasyonunuzu kaybettiğinizi hissedebilirsiniz. Bu da iş hayatında başarısızlıkları ve mutsuzlukları beraberinde getiriyor. Aslında bunun nedeni sadece yoğun iş temposu değil. Yaşam kalitesini düşüren asıl etmen bu yoğun iş hayatının neden olduğu, iyi beslenme ve spor rutini gibi gerekliliklerden uzaklaşılması. Sporu hayatınızın bir parçası haline getirmek, bu yoğun yaşantıya yetecek enerjiyi kendi bedeninizde yaratabilmenize olanak veriyor. Yapılan araştırmalar ofiste uzun süre oturmanın iş verimliliğini düşürdüğünü ve zihin hareketlerinin azalması ile bağlantılı olduğunu gösteriyor. Dolayısıyla bir spor rutini oluşturmak, sizi hem zihinsel hem de fiziksel olarak çok daha sağlıklı yapıyor. Özellikle sabah saatlerinde işe gitmeden yapacağınız egzersizler, iş performansınıza ve motivasyonunuza katkı sağlıyor. Sabah sporu sadece daha uzun yaşamanızı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda yoğun bir iş gününün, stresli toplantıların üstesinden gelmek ve en verimli şekilde çalışmak için daha fazla dayanıklılığa sahip olmanızı sağlıyor. İşte güne spor yaparak başlamanın işteki performansınıza 6 etkisi...

 

Zinde ve Enerjik Hissetmenizi Sağlar

2008 yılında yapılan bir araştırmaya göre sürekli yorgunluktan şikayet eden ve aktif bir yaşantısı olmayan insanların düzenli ve düşük yoğunluklu fiziksel aktivitelere katıldıklarında enerjilerinde yüzde 20'ye varan artışlar yaşandığı ve yorgunluk seviyelerinin yüzde 60'lara kadar azaldığı gözlendi. Gün içinde ihtiyaç duyduğumuz enerjinin kaynağı ise beslenme ve uyku. Düzenli spor yapmak daha iyi uyumanıza yardımcı olur. İyi bir uyku da gün içinde daha fazla ve daha kaliteli enerji demektir. Aynı zamanda spor yaparken salgılanan hormonlar sayesinde fiziksel ve zihinsel aktiviteler daha sağlıklı bir şekilde işler. Bu da hem zihnen hem de bedenen daha zinde hissetmenizi sağlar. Zinde bir beden ve enerji dolu bir zihinle işinize daha iyi odaklanabilir ve iş hayatında karşılaştığınız problemleri daha kısa sürede kolayca çözebilirsiniz.

 

Yaratıcı Düşünceyi Besler

Yapılan araştırmalar fiziksel aktivitelerin bilişsel işlevleri artırdığını gösteriyor. Spor yapmak sadece kasları güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda zihninizi de geliştirir. Egzersizle beraber beyninize giden kan akışındaki artış daha derinlikli ve yaratıcı düşünmenize olanak sağlar. Aynı zamanda oksijen kapasitenizdeki artışla beraber konsantrasyon seviyeniz yükselir, daha hızlı öğrenir ve daha keskin bir şekilde düşünme yeteneği kazanırsınız.

 

Çalışma Disiplini Sağlar

Sporun iş hayatında karşılık bulan bir diğer özelliği ise rekabet ve varış hedefi. Hem bireysel hem de takım sporlarında rekabet eder ve kendinizden sürekli daha fazlasını beklersiniz. Bu da sizi sadece rakibinizle değil, kendinizle de bir yarışa sokar. Sizi her zaman bir adım öteye taşıyacak bir rutinin anahtarıdır bu. Sporun size kattığı en temel özelliklerden bir diğeri ise bir hedefe odaklanmak, o hedef doğrultusunda düzenli olarak çalışmak ve neticesinde o hedefe ulaşmak. Hedefe ulaşmaya giden bu yolda çalışma disiplinini, kazanmayı, kaybetmeyi ve etik değerleri öğrenirsiniz. Kaybetmenin bile bir kazanca dönüştüğü bu rutinde kaybetme hissiyle başa çıkmayı ve daha fazla efor sarf etmeyi deneyimlersiniz.

 

Stres Seviyesini Düşürür

Stresin insan vücuduna verdiği zarar herkes tarafından bilinen bir gerçek. Stresli çalışanlar odaklanmakta, net düşünmekte ve rasyonel kararlar vermekte zorlanır. Düzenli egzersiz kortizol (stres hormonu) seviyesini azaltırken, zihnin rahatlamasına yardımcı olan endorfin hormonunu salgılar. Bu da çalışanların iş stresine karşı daha dirençli olmasını sağlar.

 

Zaman Yönetimine Katkı Sağlar

Düzenli spor yapmak için en başta buna zaman ayırmalısınız. Bunun için bazı şeylerden fedakarlık ederken bazı şeyleri kısa bir zaman dilimine sığdırmanız gerekebilir. Bunu sağlayabilmek için de zaman yönetimi olgusunun zihninizde iyice oturmasını sağlamalısınız. Güne başlarken spora ayırdığınız vakti de dahil edebileceğiniz düzenli bir çalışma programı planlayabilirsiniz. Bu program dahilinde iş bitirmeyi, belirlenen süre içerisinde görevlerinizi tamamlamayı sürekli bir davranış haline getirebilir, böylece daha zamanı daha iyi yönetebilirsiniz.

 

Liderlik Ruhunu Besler

Düzenli spor yapmak aynı zamanda kişilerin sosyal yetilerini de geliştirir. Takım ruhuna sahip olmak ve rekabet etmeyi bilmek sizi iyi bir takım oyuncusu yapar. Takım sporları yaparken geliştirdiğiniz yönetme ve organizasyon yetenekleri ise size liderlik özelliklerini kazandırır.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebiliriz:

İş Hayatında Hızlıca Yükselmek için 6 Altın Öneri

İstanbul'da Koşu için en Şahane 10 Parkur!

İş Hayatında Başarılı Olmak İsteyenler İçin 10 Öneri

Personal Trainer ile Çalışmanın 10 Faydası

Çalışma Hayatına Yeni Başlayacaklar için Altın Değerinde 8 Öneri

İş Hayatı İçin Faydalı Olabilecek Beden Dili Kuralları

Acilen Edinmeniz Gereken 8 Sağlıklı Yaşam Aktivitesi

Doğayı Seyretmenin Sizde Yaratacağı Fiziksel ve Ruhsal 10 Etki

Düzenli Egzersiz ve Kilo Kontrolünün Sağlığınızda Yaratacağı 8 Mükemmel Etki

İş Hayatında Doğru İletişim Kurmanın Yolları

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ