LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

DİJİTAL MİNİMALİZM: SAĞLIKLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI İÇİN 8 ADIM

Dijital Minimalizm

Kaydır, tıkla, beğen. Bu üç basit komut, dayanılmaz cazibesini hala koruyor. Akıllı telefonlarımıza gelen bildirimler, sosyal medya uygulamalarından uzaklaşmayı zorlaştırıyor. Sosyalleşmenin farklı bir boyutuna açılmak üzere tasarlanan bu kapılar, giderek hepimizi dijital bağımlılar haline getiriyor. Bu konuda yapılan tüm araştırmalar, kontrolsüz sosyal medya kullanımının verdiği zararlara işaret ediyor. Oysa, dijital minimalizm felsefesi ile hayattan kopmadan da sosyal medyayı kullanmak mümkün. Siz de ekran başında geçirdiğiniz süreden rahatsızsanız bu durumu hemen bugün değiştirebilirsiniz. İşte, sağlıklı sosyal medya kullanımı için ihtiyacınız olan 8 etkili adım.

 

1. Sosyal Medya Uygulamalarınıza Yakından Bakın

iphone-ekrani

Tıpkı diğer her üründe olduğu gibi sosyal medya uygulamaları da dönem dönem moda olur. Akıllı cihazlarınıza baktığınızda birden fazla uygulama olduğunu siz de görebilirsiniz. İşe bu uygulamalardan kaç tanesine gerçekten ihtiyaç duyduğunuzu belirleyerek başlayın. Dikkatinizi vermenize değmeyen tüm uygulamaları cihazlarınızdan silin.

 

2. Çevrim İçi Zamanınızı Sınırlayın

Günlük hayat, zaman sınırı içinde işler. Belirlenmiş saatlerde çalışır, belirlenmiş saatleri kendimize ayırırız. Bu açıdan baktığınızda sosyal medya kullanımınızı sınırlandırmak daha kolay olabilir. Her boş anınızda elinizi telefona uzatmak yerine kendinize bir zaman aralığı belirleyebilirsiniz. Hatta akıllı telefonunuz bu konuda size yardımcı bile olabilir. Hem iOS hem de Android işlemcilerinin Dijital Denge araçları ile çevrim içi zamanınızı sınırlayabilirsiniz. Belirli saatlerde uygulamaları kapatabileceğiniz gibi her uygulama için ayrı kullanım sınırı belirleyebilirsiniz.

 

3. Bildirimleri Kapatın

sosyal-medya-uygulamalari-ikonlari

Söz konusu sosyal medya uygulamaları olduğunda ürünün aslında kullanıcı olduğunu artık biliyoruz. Belgesellere konu olan bu sosyal ikilem, akıllı seçimler yapmamızı gerektiriyor. Uygulamaların aklınızı çelmesine izin vermemek için bildirimleri kapatın. Böylece uygulamalar sizi değil, siz uygulamaları yönetebilirsiniz. Çevrim içi zamanınızda kullandığınız platformları ziyaret ederek de güncel kalabilirsiniz.

 

4. Oturumunuzu Kapatın

tabletten-mesajlasan-kadin

"Beni Hatırla" seçeneği ile sosyal medya hesaplarınıza şifresiz ulaşmak elbette çok kolay. Ancak her oturumdan sonra çıkış yapmak, bir sonraki ziyaretinizde size bir duraklama sağlar. Bu kısa ancak etkili duraklama sayesinde neden sosyal medya hesabınıza erişmek istediğinizi düşünebilirsiniz. Böylece otomatikleşmiş bir kontrol yerine bilinçli bir tercih yapabilirsiniz. Bu tercih, bir uygulamadan diğer uygulamaya geçmenize neden olan sosyal döngüyü de yavaşlatır.

 

5. Daha Az Beğenerek Filtre Balonundan Kurtulun

kalp-seklinde-neon-isikjpeg

Sosyal medya algoritmaları, ihtiyaçlarımızı hızla önümüze çıkarıyor. İnternette aradığınız bir ürününün reklamını sosyal medya uygulamalarında görmeniz, tesadüf değil. Benzer şekilde bu algoritmalar, beğenilerimize göre kişiye özgü içerikler sunuyor. Başlangıçta sadece beğendiğiniz paylaşımların benzerleri ile karşılaşmak hoş gelebilir. Oysa uzun vadede sadece belirli içeriğe maruz kalmak bakış açınızı daraltır, karşıt görüşlere toleransınızı azaltır. Beğen tuşuna basmakta cimrilik ederek özgün içeriklere ulaşma şansınızı artırabilirsiniz.

 

6. Akışınızı Kontrol Edin

akilli-telefon-tutan-kisijpeg-1

Sosyal medyayı kafanızı dağıtmak, arkadaşlarınıza ulaşmak ve eğlenceli paylaşımlar için kullanabilirsiniz. Bu amaçla birçok hesabı takip edebilir, farklı paylaşımları görebilirsiniz. Ancak bir uygulamada vakit geçirdikten sonra kendinizi mutsuz hissediyorsanız neye maruz kaldığınıza dikkat etmelisiniz. Paylaşımların içeriği, şekli ve hatta tarzı sizi rahatsız eden hesapları takip etmeyi bırakın. Paylaşımları küfür, şiddet, cinsiyetçilik ve ırkçılık içeren hesapları topluluk yönetimine şikâyet edin.

 

7. Yazılı Değil, Sözlü İletişimi Tercih Edin

masada-oturan-kirmizi-telefon-ahizesi-tutan-kizjpeg

Eminiz Alexander Graham Bell, icadının telgraf olarak kullanıldığını görmek istemezdi. Günümüzde telefon etmek dışında kalan her şey için artık akıllı telefonlarımızı kullanıyoruz. Sözlü iletişim yerine mesaj uygulamalarını tercih etmek, cep telefonu ile geçirdiğimiz zamanı uzatıyor. Yazılan mesaja cevap gelmesini beklerken sosyal medya uygulamalarında kaybolmak da cabası.

 

8. Zaman Zaman Ara Verin

bankta-oturacep-telefonlu-erkekjpeg

Bilinçli bir kullanıcı olsanız bile sosyal medya uzun vadede yıpratıcı olabilir. Odağınızın kaydığını, kontrolünüzün kaybolduğunu hissederseniz sosyal medya diyeti yapabilirsiniz. Sosyal medya diyeti, ekran süresi kısıtlamasından farklı olarak belirli bir süre sosyal medya kullanımına ara vermeyi gerektirir. Konsantre olmaya ihtiyaç duyduğunuzda sosyal medya uygulamalarını duraklatabilirsiniz. Hatta mesleğinizi ya da özel hayatınızı direkt olarak etkilemeyen sosyal medya uygulamalarını bir süreliğine kaldırmayı tercih edebilirsiniz.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ