LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

İŞ HAYATINDA SIK YAPILAN BESLENME HATALARI

İş hayatı, beraberinde bazı zorlukları da getirir. Bunlardan biri de ne yazık ki sağlıklı beslenmeyi imkânsız kılmasıdır! Çalışan insanlar gayet iyi bilecektir ki günün yorgunluğu, trafik, günlük işler derken, "Akşam ne yesem?" sorusunun cevabı bir bilinmeze dönüşür. Akşam geç bir saatte evinize döndüğünüzde, sağlıklı yiyecekler hazırlayacak enerjiniz olmayabilir ve bu önemli öğünü hazır yiyeceklerle geçiştirmek durumunda kalabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, ofiste de sizi sağlıksız beslenmeye itiyor olabilir. Kısacası, iş hayatı insana bazı beslenme hataları yaptırabilir. Yine de tüm bu koşullara rağmen, biraz özveri ile sağlıklı beslenmek mümkündür. Biz bu yazımızda, iş hayatında sık yapılan beslenme hatalarına yer vereceğiz. İşte, beslenme konusunda yaptığımız 8 temel hata...

beslenme hataları

1. Pratik ama sağlıksız kahvaltılar

Kahvaltı, güne nasıl başlayacağımızı belirlediği için günün en önemli öğünü olarak değerlendirilmektedir. Oysa çalışan birçok insan bu öğüne gereken önemi vermez. Bazen daha fazla uyumak, bazen ise işe geç kalmamak için; kahvaltı öğünü poğaça, börek gibi karbonhidrat içeren besinlerle geçiştirilebilir. Bu tarz besinlerle kahvaltı yapmak pratik olsa da sağlık açısından oldukça zararlıdır.

 

2. Öğün atlamak

Öğün atlamak

İş hayatında yapılan en büyük beslenme hatalarından biri de öğün atlamaktır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi günün en önemli öğünü kahvaltı olmasına karşın; çalışan insanların en fazla atladıkları öğün de kahvaltıdır. Bazen kahvaltılar, bazense öğle yemekleri iş yoğunluğu nedeniyle ihmâl edilebilir. Bu durum hem metabolizmanızın yavaşlamasına hem de bir sonraki öğünde gereğinden fazla yemek yeme eğiliminin görülmesine neden olabilir.

 

3. Yeteri kadar su tüketmemek

su tüketimi

Yetişkin bir insanın günlük olarak tüketmesi gereken su miktarı, ortalama 2- 2,5 litre civarındadır. Oysa yoğun bir iş temposunda, genellikle bu miktarın yarısı bile tüketilemez. Yeteri kadar su içmemenin, vücuda sayısız zararı vardır. Susuz kaldığınızda kendinizi daha yorgun hissedebilir; ayrıca yine metabolizma hızınızın düşmesine sebebiyet verebilirsiniz.

 

4. Aşırı kalorili atıştırmalıklara yönelmek

Bu beslenme hatası, genelde öğün atlamanın bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Mesela öğle yemeğini atlayan kişiler, açlıklarını bastırmak için aşırı kalorili atıştırmalıklara başvurabilirler. Bu da hem kilo almanıza hem de vücudunuzun dengesini bozarak kendinizi kötü hissetmenize neden olabilir. Bu nedenle, bu zararlı atıştırmalıklar yerine sağlıklı kuru yemişler tüketmeyi deneyebilirsiniz.

 

5. Tüm gün aç kalmak

İş hayatında yapılan beslenme hatalarının farkında olan ve bunlardan kaçınmak için tüm gün aç kalmayı; bu sayede kilo vermeyi hedefleyen kişiler, kocaman bir hatanın içindeler! Çünkü az yiyerek kilo vermek sağlıklı bir davranış değildir. Doğru olan şey, yeterli ve dengeli beslenmektir.


6. Porsiyonları abartmak

Bu beslenme hatası da yine öğün atlamanın bir sonucu olarak gelişebilir. Tüm gün az yemek yiyen kişiler, genelde akşam yemeklerinde porsiyonlarını abartabilirler. Bu da hem kilo alımına hem de çeşitli sindirim problemlerine neden olabilir. Ayrıca iş yerinde bilgisayar başında çalışırken yemek yemek de porsiyonlarınızı artırmanıza sebebiyet verebilir.

 

7. Sağlıksız yemek seçimleri yapmak

İş hayatının sağlıklı beslenmeyi neredeyse imkânsız kıldığını ifade etmiştik. Bazen iş çevresindeki yemek seçeneklerinin kısıtlılığı, bazense zamansızlık; sağlıksız yemek seçimleri yapmanıza neden olabilir. Eğer siz de iş yerinizde sağlıklı beslenemediğinizi düşünüyorsanız, evde kendiniz için sağlıklı yemekler hazırlayarak iş yerinize götürmeyi deneyebilirsiniz.

 

8. Aşırı kahve tüketmek

Aşırı kahve tüketmek

İş hayatında en çabuk kazanılan alışkanlık olan kahve; kalorisi sıfır gibi görünse de şeker, krema gibi ilavelerle yüksek kalorili bir hale gelebiliyor. Bu ilavelerle, aslında sağlıklı bir içecek olan kahve, hem yağ hem de şeker deposu olabiliyor. Bu nedenle gün içinde kahve tüketimini sınırlamakta; bunun yerine bol bol su tüketmeye çalışmakta fayda var!

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ