LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

TURİZMDE EN YENİ TRENDLER

Bildiğimiz gibi turizm, dinamik bir sektördür. Turizmde yenilenmek ve farklılaşmak, müşteriyle ve potansiyel müşteriyle iletişim kurmak, teknolojinin sunduğu avantajları turizme adapte etmek oldukça önemli. İşte, turizm sektörünün en gözde trendleri...

 

1. Yeni nesle dönük hizmet

18-34 yaş arası seyahat edeceklerin %50’lik bir dilimi oluşturması bekleniyor. Firmaların, bu demografik grubun kişilik özelliklerine ve alışkanlıklarına göre stratejilerini belirlemeleri gerekiyor. Sıkça seyahat edecek olan bu grup; teknoloji kanallarını, uygulamalarını çok iyi kullanarak kişiselleştirilmiş iletişim ağı olan sosyal medya kanalları üzerinde işlerini gerçekleştireceklerdir.

 

2. Teknoloji patlaması

Günümüzde konukların çoğunluğu; uygulamaları veya mobil web sitelerini kullanan, teknoloji meraklısı olan misafirlerdir.

İş toplantıları ve konferanslarda, misafirler otel ve konferans merkezlerinin yüksek kaliteli teknoloji ekipmanlarına ve bilgili bir destek personeline sahip olmasını talep ederler. Yeni teknolojiye yatırım, önümüzdeki yıllarda oteller için önemli bir öncelik olacaktır. Özellikle birçok otel, daha yüksek hızlara ve daha yüksek bant genişliğine sahip Wi - Fi hizmetini geliştirmeye yüksek bütçeler ayırmalıdır.

Mobil cihaz yazılımları; konukların room service siparişleri, masaj randevuları, havaalanı transferi, restoran rezervasyonları gibi birçok fonksiyonu avuç içi mobil cihazlardan gerçekleştirmesini sağlamaktadır.

Platformlar ve cihazlar arası kesintisiz bağlantı daha da önemli hale gelmiştir. Birçok otel grubu mobil check in dijital concierge servisleri, hatta oda kapılarını mobil telefonlarla açma imkânı vermektedir. Akıllı odalar, akıllı telefonlar…  Hepsi bilgi paylaşımı ve de istenilen şeyi istenilen zamanda sağlamak için dizayn olmaktadır.

 

3.Uluslararası seyahatlerin artması

Uluslararası tatil ve eğlence amaçlı seyahat edenlerin sayısı hızla artıyor. Oteller konuklarına daha iyi hizmet verebilmek için çok dilde hizmet sunabilmeli ve uluslararası ziyaretçilerinin kültürüne yönelik ve özel ihtiyaçlarına uygun şekilde hazırlanmış ürün ve hizmet sunmalıdır. Buna göre de alt yapısını da oluşturmalıdır. Uluslararası seyahat edenlerin sayısının da yıllık %6 oranında büyümeye devam etmesi bekleniyor.

 

4.Sağlıklı yaşam ve sağlık turizmine artan ilgi

Günümüzde konuklar, sağlıklı olmanın önemini daha iyi biliyorlar veiyi teçhiz edilmiş spor salonlarına, havuzlara ve SPA merkezlerine olumlu yaklaşıyorlar. Çevreci yeşil yıldızlı otel, sağlıklı yiyecekler, çevreci ren aydınlatma, yoga alanları, oda içi egzersiz ekipmanlar. Hava temizleyici havalandırmalar (air purification) ve hatta özel duş alanları, özel vitaminli su duşları; tercih sebeplerinde önemli rol oynamaktadır.

 

5.Sürdürülebilirlik kuralları

Tesisler; çevre dostu uygulamalar, yenilenebilir enerji kaynakları ve su tasarrufuna odaklanmışlardır.  Birçok otel güneş paneli kuruyor ve sistemleri ekolojik uygulamalar lehine yeniliyor.

Sürdürülebilir seyahat, bugüne kadar çok kullanılan kelimelerden biriydi ancak yeni seyahat teriminin "bilinçli seyahat" olması bekleniyor.

Sürdürülebilir seyahat, temel olarak bir gezginin karbon ayak izine ve yerel ekonomiye odaklanırken, bilinçli seyahat ziyaret edilen yerlerdeki toplumun yaşam tarzına entegre olmayı içerir.

 Gelecekte seyahat edenler, gittikleri yere olan ekonomik katkılarının yanı sıra ziyaret ettikleri yerde yaşayanların yaşam tarzlarını her zamankinden daha fazla dikkate alacaklardır.

Seyahat eden gezginler, çevre dostu turlara çıkmak ve yerel pazarlarda organik ürünleri almak için bilinçli bir çaba göstermenin yanı sıra, paralarını büyük şirketler ve yabancı yatırım şirketleri yerine yerel ekonomiye harcayacaklardır.

Bunda da büyük zincir oteller üzerindeki küçük butik otelleri ve uluslararası alışveriş merkezlerindeki yerel dükkânları tercih etmeye başlayacaklardır.

 

6.Personel için yeni roller

Seyahat edenler, teknolojiyi kullanmayı tercih ediyorlar. Misafirler dijital olarak check-in yapmak istiyorlar ve hatta oda servisi elemanının insan yerine bir robot olmasını da umursamıyor. Teknolojinin insan yerine geçmesinin bir diğer avantajı, personelin daha kişiselleştirilmiş hizmetlere odaklanmasına fırsat verecek olmasıdır. Geleceğin konaklama sektörü meslekleri içinde sosyal medya koordinatörü, etkinlikler için yaratıcı liderlik, görsel ve işitsel teknisyen ve sağlıklı yaşam koçu olacaktır. Bu spesifik meslek dallarında sertifikasyon gerekli olacak ve sertifikasyon programları ve standartları tesis edilecektir.

 

7.Hedef yönelik tanıtım / Sosyal medya

Sosyal medyanın giderek daha önem kazanması, otellerin bulunduğu bölgelerin internette daha fazla yer almasına ve kendilerini tanıtmasına neden olmaktadır.

Birçoğunda konukların web sitelerinde görüntü, komanter ve tweetleri yer alıyor; hatta birçok otel bunları reklam kampanyaları materyali olarak kullanıyor.

Seyahat edenlerin çoğu, bilgisayarlarını kullanarak ziyaret edecekleri mekânlar ve alanlar hakkında gayet hızlı ve detaylı bilgi sahibi olabiliyorlar.

Seyahat edenler gün geçtikçe daha fazla büyük şehirlere benzeyen ancak daha az kalabalık ve daha ucuz olan destinasyonları tercih etmekteler.

Örneğin; Barselona'ya giden turistlerin izini takip etmek yerine, Sevilla ve Valensiya gibi daha küçük ancak etkileyici kültürel teklifleri olan şehirler öne çıkmaya başlayacaktır.

 

8.Gerçek zamanlı hasar kontrolü

Artık otel misafirleri memnuniyetsizlik durumunda, Facebook, Twitter veya

Tripadvisior üzerinden kolayca şikâyette bulunabiliyor. Yapılan bu olumlu veya olumsuz

Yorumlara, otelciler hızla cevap verebilmelidir. Müşterilerle etkili etkileşim içinde olmak ve kamuya açık forumlar aracılığıyla ihtiyaçlarına cevap vermek, misafir ilişkilerini olumlu yönde sürdürmeye ve devamlı müşteri kazanımına yardımcı olur. Bu, yeni rezervasyonların alınmasında önemli rol oynar. Konukların konaklama süresinde talep ve şikâyetlerini teknolojiyi kullanarak almak ve halletmek önem kazanmaktadır. Dolayısıyla müşteri ilişkilerinde guestrelations etkisi daha da önemli rol oynayacaktır.

 

9. Eşsiz Avantajlar

Müşterilerin tercih edebileceği birçok farklı otel varken, oteller rekabet gereği farklı ücret seçenekleri sunma yarışındadırlar. Lobide veya barda günlük ücretsiz şarap tadım sunumu, banyo aynalarına eklenen karmaşık bilgi ekranları, ücretsiz indirilebilir müzik listesi, ücretsiz hızlı internet hizmeti gibi… 

 

10. Otantik Gastronomi Turizmi

Gastro turizminin geleceği, pahalı yemeklerden çok otantik yiyecek deneyimlerine geçecektir. Yerel pazarları ziyaret etmek ve yerel halkla birlikte yemek yemek, yeni otantik bölgesel destinasyonlar keşfetmek; gezginler için ana ilgi alanı olacaktır. Artık tüm bir tatil programı gastronomik gezi olarak planlanacak ve buralar benzersiz mutfak, geleneksel ürünler yöresel temalı yemek deneyimleri çerçevesinde planlanabilecektir.

 

11. Yenilikçi seyahat yaklaşımları

Seyahat edenler artık sadece listelerindeki ülkeleri gezmek ve görmek istememektedirler. Farklı otantik, cezbedici mekânları keşfetmek istiyorlar.

Gelecek yıllarda gerçekleşecek olan seyahat trendlerinden biri de yenilikçi seyahattir. Aynı şeyi yapmaktan bıkan gezginler, yeni seyahat deneyimleri aramakta ve daha önce hiç yapmadıkları şeyleri yapma / deneme peşinde koşmaktadırlar.

Örneğin; ilk kez bir maraton koşusuna katılmak, Klimanjaro dağına tırmanmak gibi yeni deneyimler; gezginlerin gelecekteki tercihlerinde rol oynayacaktır.

 

12. İş ve seyahat

"İş ve tatil trendi” adı verilen yeni bir eğilimde, iş seyahatinde olanlar tatili de buna ekleyerek seyahatlerini uzatmaktadırlar. Günümüzde her zamankinden daha fazla çalışan, kişisel seyahatler için profesyonel seyahat süresini uzatmak için birkaç gün, hatta haftalarca sürecek imkâna sahiptir, bu yüzden “hem iş hem tatil” trendi başlamıştır. Ancak gelecekte iş gezisini kısa süreli uzatmak yeterli olmayacaktır. Bunun yerine, bir ay veya daha fazla bir süre boyunca dijital göçebe olarak tam zamanlı veya yarı zamanlı olarak çalışmak moda olacaktır. Hemen hemen dünyanın her yerindeki güvenilir Wi-Fi erişimine, çevrim içi iletişim araçlarındaki ve dünyadaki belli başlı büyük şehirlerde profesyonel ortak çalışma alanlarındaki gelişmeler sayesinde, uzun süre farklı yerlerde yaşamak ve çalışmak her zamankinden daha kolay olacaktır.

 

13. Otellerde artan ortak alan ihtiyacı

Artık birçok otel, misafirler için geniş ortak alanlar yaratma çabalarına odaklanmaktadır. Bu lounge alanları, bir otelin rahatlığını ve mahremiyetini sunarken ek avantajlardan yararlanmak isteyen sosyal gezginler için odak noktası olacaktır. Yeni insanlarla tanışmak ve fikir alışverişi önem kazanmaktadır.

 

14. Çok kuşaklı seyahat

Her yaştan aile bireyleri birlikte daha fazla seyahat edecekler ve yalnız seyahat, özellikle kadınlar için trend olmuştu. Gelecek yıllar yalnız gezginler için gene daha fazla seçenek sunmaya devam edecek ancak çok nesilli seyahatte büyük ilgi görecek. Ebeveynler, çocuklar ve büyükanne ve büyükbaba da dahil olmak üzere her yaştan aile üyeleri yeniden bağlantı kurmak ve birlikte yeni anılar oluşturmak için seyahat edecekler.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ