LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

SONBAHARDA TÜKETEBİLECEĞİNİZ LEZZETLİ VE SAĞLIKLI 8 MEVSİM MEYVE VE SEBZESİ

sonbahar meyve ve sebzesi

Yaz mevsimine veda etmekte olduğumuz şu günlerde, beslenme alışkanlıklarımız da yavaştan değişmeye başladı. Sofralarımızdaki yaz meyve ve sebzelerinin yerini, artık sonbahar mahsulleri alıyor. Peki bu mahsuller; yani sonbahar sebze ve meyveleri hangileri? Dilerseniz bu soruyu yanıtlamadan önce, mevsiminde taze sebze ve meyve tüketmenin önemine değinelim.

Vücudumuzun sebze ve meyvelerden tam anlamıyla yararlanabilmesi için, bu besinlerin mutlaka zamanında tüketilmesi gerekiyor. Çünkü zamanında tüketilen meyve ve sebzeler, diğer zamanlarda tüketildiklerine kıyasla vücuttaki vitamin oranını daha fazla artırıyorlar. Ayrıca sebze ve meyveleri zamanında tükettiğimizde, hormonlardan da en düşük seviyede etkileniyoruz. Pazarlara ve manavlara sürekli uğrayan insanlar gayet iyi bileceklerdir ki; yılın farklı zamanlarında sebze ve meyveler sürekli olarak değişikliğe uğrarlar. Yani birçok meyve ve sebzeyi mevsimi dışında raflarda görmemizin nedeni, çoğu zaman hormonlu olmaları. Tüm bu nedenlerden dolayı sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmek, sağlığımız açısından oldukça önemli.

Peki, sonbaharda tüketebileceğimiz hem lezzetli hem de sağlıklı sebze ve meyveler hangileri?

 

1. Kabak

Kabak

Bir sonbahar sebzesi olan kabak, vücudumuz için yararlı birçok madde içerir. 100 gramlık bir kabakta ortalama 45 kcal enerji bulunmaktadır. Kabak; A, C, E, K vitaminleri ve magnezyum, demir, bakır gibi mineraller açısından oldukça zengindir. Kabağın bu zengin içeriği sayesinde sağlığımıza da sayısız faydası vardır. Antioksidan özelliği ile kansere karşı koruyucudur ve kalp sağlığı için de son derece faydalıdır. Bağırsak sağlığını, göz sağlığını ve cilt sağlığını destekler.

 

2. Ispanak

Ispanak

Sonbahar sebzelerinden ıspanak, gerçek bir C vitamini deposudur. Bunun yanı sıra içeriğinde K, A, E vitaminleri ile potasyum, sodyum, bakır, magnezyum, kalsiyum, demir, manganez, çinko, karoten- b ve lutein- zeaksantin bulundurmaktadır. Ispanağın zengin içeriği, sağlığımıza da birçok fayda ile yansır. Bu faydalardan en önemlileri; kansere ve kalp- damar hastalıklarına karşı koruyucu olması, metabolizmayı hızlandırması, göz sağlığını koruması, kemik sağlığını desteklemesi, sinir sistemine dost olması olarak sayılabilir.

 

3. Pırasa

Sonbaharda sıkça karşımıza çıkan sebzelerden pırasa, tam bir K vitamini deposudur. Bu özelliği ile kemik sağlığı ve kan akışının düzenlenmesinde büyük rol oynar. Ayrıca oldukça düşük kalorili olduğu için diyetlerin vazgeçilmez besinidir. Pırasanın zengin içeriği ile vücudumuza sağladığı faydalar ise damar sağlığını koruması, kan akışını düzenlemesi, kemik sağlığını ve göz sağlığını desteklemesi olarak sayılabilir.

 

4. Mantar

Bir sonbahar sebzesi olan mantar, gerek lezzeti gerekse zengin içeriği nedeniyle sofralarımızda sık sık yer almaktadır. Mantar D vitamini içeriğine sahip ender sebzelerden bir tanesidir ve 300 gram mantarda bulunan D vitamini, günlük D vitamini ihtiyacımızın yaklaşık olarak %20'sini karşılamaktadır. Kalorisi düşüktür ve yaklaşık %90'ı sudur. Ayrıca kolesterol, doymuş yağ içermez; karbonhidrat ve protein bakımından zengindir.

 

5. Üzüm

Özellikle eylül ve ekim aylarında tüketebileceğimiz üzüm; bol miktarda enerji ve lif içerir, protein açısından da zengindir. Ayrıca folatlar, niasin, pantotenik, piridoksin, riboflavin, tamin ve C, E, K vitaminleri içerir. Potasyum, sodyum, kalsiyum, bakır, manganez, demir, magnezyum, çinko gibi önemli mineraller bakımından da zengin olan üzümün sağlığımıza sayısız faydası bulunmaktadır. Beyin sağlığını koruması, sindirim sistemini ve cilt sağlığını desteklemesi, meme kanserine karşı koruması, göz sağlığını koruması bunlardan bazılarıdır.

 

6. Elma

Sonbaharın gelmesiyle daha sık gördüğümüz elma; tam bir A, B6, C, E ve K vitamini deposudur. Elma zengin içeriği ile metabolizmayı hızlandırır, bağırsak sağlığını destekler, bağışıklık sistemi sağlığını geliştirir, diş sağlığı için faydalıdır, kötü kolesterolü düşürür ve demir eksikliğinin giderilmesine yardımcı olur. 

 

7. Greyfurt

Greyfurt

Hem lezzetli hem sağlıklı bir meyve olan greyfurt, tam bir C vitamini deposudur. Yoğun miktarda su içerir, bu nedenle diyetlerin vazgeçilmez meyvesidir. Greyfurt ayrıca zengin içeriği ile saç ve cilt sağlığı için son derece faydalı, kansere karşı koruyucu, göz sağlığına faydalı, diş sağlığı ve solunum sistemine faydalı, karaciğer sağlığını destekleyicidir. 

 

8. Armut

Mevsiminde tüketildiğinde sağlığımıza sayısız faydası olan armut, kabuğu ile birlikte bolca lif içerir. Ayrıca iltihap önleyici özelliğe sahiptir, C vitamini kaynağıdır, kanın pıhtılaşmasını engeller, kemiklere iyi gelir ve gerçek bir antioksidan deposudur. 

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Kış Mevsiminde En Çok Yenmesi Gereken Yiyecekler

Beslenme Alışkanlığımızın Psikolojimize Olan Muazzam Etkileri

Güne Zinde Başlamanızı Sağlayacak 9 Enerji Deposu Besin

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ