BLOG

BLOG

İŞ HAYATINDA YAŞADIĞIMIZ PSİKOLOJİK SIKINTILARLA NASIL BAŞA ÇIKABİLİRİZ?


Birçoğumuz iş hayatında bazı psikolojik sıkıntılar yaşarız. Bu psikolojik sıkıntılar bazen kendimizle, bazen işimizle, bazense patronumuz ve iş arkadaşlarımızla ilgilidir. Tüm psikolojik sıkıntılar, yanlış yaşam alışkanlıkları ve bakış açılarından kaynaklı ortaya çıkabilir. Peki iş hayatında yaşadığımız psikolojik sıkıntılarla nasıl başa çıkabiliriz? Bu önerilerimize mutlaka kulak verin!

Ayrıca; bu yazımızı da okumayı unutmayın:  İş Dünyasıyla İlgili Sözler

İş Hayatı

İyi beslenin, spor yapın ve iyi uyuyun!

İş yerinde psikolojik sıkıntılar, yaşam alışkanlıkları ve ilişkiler kaynaklı olarak ortaya çıkabilir. İlişki vb. durumlardan ortaya çıkan psikolojik sıkıntıları çözmeden önce yaşam alışkanlıklarıyla ilgili olan yanlışları düzeltmemiz oldukça önemlidir. Bunun sebebi vücudumuzun ve beynimizin etkili bir şekilde işlemesini sağlayabilmektir. Bu doğrultuda çeşitli, yeterli ve sağlıklı beslenmek önemlidir. Vitamin ve mineraller açısından zengin beslenmek; konsantrasyon eksikliği, yorgunluk ve depresyon gibi durumların hafiflemesini sağlayacaktır. Diğer yandan düzenli olarak spor yapmak da size birçok fayda sağlayacaktır. Düzenli ve sağlıklı bir şekilde uyumak ise stres hormonu üretiminin azalmasını sağlayacaktır.

 

Bir hobi edinin

Vücudumuz için gerekli besinleri sağladık ve düzenli olarak spor yapıyoruz. Peki işten biraz uzaklaşmak ve hayata farklı açılardan bakabilmek için neler yapmalıyız? İşte bu noktada devreye bir hobi edinilmesi konusu giriyor. Sadece evden işe gitmek ve evden işe gelmek bir süre sonra hayattaki güzellikleri ve sahip olduklarımızı göremememize sebep oluyor. Bu aşamada hobi edinmek kişinin eğlenmesini, yeni şeyler öğrenerek mutlu olmasını ve iş hayatında yaşadığı psikolojik sıkıntıların o kadar da büyük olmadığını anlamasını sağlıyor. Çünkü hayata ve işine farklı noktalardan bakmak, hayatın sadece iş olmadığını hatırlatıyor.

 

Patronunuzla iyi iletişim kurun

İyi İletişim

Gelelim iş kaynaklı sorunlara. Bir iş yerinde büyük psikolojik sorunlar, genellikle patron ile iyi bir iletişime sahip olamamaktan kaynaklanıyor. Çünkü yakın çevreniz yaptığınız iş hakkında bilgi sahibi olsa da patronunuzun ne derecede çalıştığınızı bilmemesi, üzerinizde yük yaratabiliyor. İşte bu noktada sarf ettiğiniz efor kadar patronunuzla iletişiminizin iyi olması da önem taşıyor. Diğer bir yandan yöneticinizi iyi tanımak ve isteklerine cevap verebilmek sağlıklı bir iş ortamının temellerini inşa ediyor.

 

Günü planlayın

Günü Planlayın

Her işi gönlünüzce ve stres yaşamadan yaptığınızı düşünüyor olabilir ve stres kaynaklarını bambaşka nedenlere bağlayabilirsiniz. Örneğin stresi bir başkasının size sürekli olarak iş çıkarmasına bağlıyor olabilirsiniz. Fakat bu ve bunun gibi stres kaynaklarını ortadan kaldırmanın en önemli ve ilk adımı, günü planlamaktadır. Günü planladığınız zaman hangi işe ne kadar vakit ayıracağınızı, hangi işin öncelikli olduğunu ve ne kadar dinlenebileceğinizi bilirsiniz. Yani zihniniz bulanmaz. Not almak veya günü planlamak gibi eylemler sayesinde ‘’Bugün ne yapacaktım’’, ‘’X arkadaşım şu iş hakkında ne demişti’’ gibi soruların ve zaman kayıplarının önüne geçilir. Bu sayede birçok psikolojik sıkıntını da engellenebilir.

 

Masa başı tatiller!

Eğer gününüzü planlıyorsanız ve patronunuzla iyi bir iletişime sahipseniz 5 yıldızlı bir masa başı tatilini hak ediyorsunuz demektir! Peki nedir bu masa başı tatiller? Bu tatillerin içeriği, siz ne isterseniz odur! Gözlerinizi kapatın, dalgaların sesini dinleyin, sevdiğiniz bir şey okuyun veya kısa yürüyüşler yapın. Hiç durmadan çalışmak konsantrasyonunuzu yerle bir ederken fiziksel sağlığınızı da etkiler. Bu yüzden her 40 dakikada bir masa başında esnemek, kısa bir yürüyüş yapmak, doğru bir postüre sahip olmanızı sağlarken psikolojinizin de olumsuz etkilenmesini engeller.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebiliriz: