LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

İSTANBUL'DA KOŞU İÇİN EN ŞAHANE 10 PARKUR

Sağlıklı kalmak için spor yapmak oldukça önemli. Spor aktivitesi olarak ise koşuyu seçmenin onlarca faydası var. Fakat İstanbul’da koşabilecek pek fazla yer yok. Ama hiç üzülmeyin! Biraz sonra listeleyeceğimiz koşu parkurları ile ormanın, denizin ve bol oksijenin tadını çıkaracaksınız. İşte, İstanbul’da koşu için şahane 10 parkur… 


Adalar 

adalar


Adalar, koşu yapmak isteyenler için oldukça iyi bir seçenek. Fakat var olan tüm adalar koşuya uygun değil. Bizim önerimiz Heybeliada ve Büyükada. Çünkü hem parkurun uzunluğu hem de doğanın içinde olması, keyifli vakitler geçirmenizi sağlıyor. Hafta sonları bu adalara turist akını olsa da erken saatlerde gitmek, daha rahat bir şekilde koşmanızı sağlayabilir. Eğer hafta içi gitme imkânınız varsa, en sakin halini deneyimleyebilirsiniz.  


Balat Sahili 

balat


3 km'lik olan bu koşu parkuru "hem şöyle farklı bir yer göreyim hem de koşumu yapayım" tadında bir parkur. Yani sadece antrenman yapmak için gidilmemeli. Çünkü, sahilde birçok kişi balık tutmakta ve balık tutanlar ister istemez koşuya engel olabilmekte. Fakat güzel manzarası tartışılmaz! Koşu sonrasında kısa bir Balat turu da yapabilir, sahilde şöyle demli bir çay içebilirsiniz. 


Belgrad Ormanı

belgrad ormanı


Belgrad Ormanı, orman içerisinde koşmayı sevenler için oldukça iyi bir parkur. Koşarken oksijeni tam anlamıyla hissediyorsunuz ve her taraf yemyeşil. Zeminin toprak olduğu parkur, her seviyedeki antrenman programı için uygun. 7 km’lik parkurda koşarken, orman içinde yer alan çeşmenin suyundan içmeyi unutmayın!

Bostancı- Fenerbahçe Koşu Parkuru

En sık tercih edilen parkurlardan bir tanesi olan bu parkur, toplamda 5 km. Bu parkurda bisiklet sürebildiğiniz gibi yürüyüş yolunda da yürüyebilirsiniz. Bu parkurun en güzel yanlarından bir tanesi, denizin yanında koşmak ve insanların sıcak enerjisini hissetmek. Burada kendinizi yalnız hissetmeyeceksiniz; çünkü sizin gibi birçok kişi daha sizinle koşuyor olacak. 

Emirgân Parkı

Emirgân Parkı'nda bulunan parkur, oldukça keyifli ve küçük. Parkurun uzunluğu 1 km fakat dediğimiz gibi, oldukça keyifli. Sabah erken saatlerde gitmeye özen gösterin; çünkü gün içinde yoğun olabiliyor.

Maçka Parkı

Maçka Parkı, koşu parkuru olarak konumu en iyi olan parkurlardan bir tanesi. Taksim, Osmanbey, Nişantaşı, Şişli, Beşiktaş ve daha nicesine oldukça yakın. Hatta bu beşlinin tam ortasında yer alıyor. Ve şehrin tam ortasında olmasına rağmen güzelliğinden ve oksijeninden asla ödün vermiyor. Daha çok orta seviye antrenmanlar için uygun olan Maçka Parkı, ağaçların bolluğu ve konumu nedeniyle serin olabiliyor. Burada şehrin tam ortasında şehirden kaçabilir, merdiven egzersizleri yapabilirsiniz.

Moda Sahili 

Kadıköy ile Kalamış arasında bulunan bu parkur, 1.2 km'lik bir parkur. Ve Anadolu Yakası’nda en fazla tercih edilen parkurlardan bir tanesi. Moda Sahili’nde deniz havasını içinize çekebilir, rahatça koşabilirsiniz. 

Üsküdar Sahili 

İstanbul koşu parkurları arasında yer alan bir başka seçenek ise Üsküdar sahil hattı. Bazı durumlarda bu hat rahat olmasa da erken saatlerde gitmeniz durumunda gayet keyifli bir hale getirebilirsiniz. Koşu sonrasında Kız Kulesi’ne karşı güzel bir çay içmeyi unutmayın.  

Polonezköy Tabiat Parkı 

polonezköy


Şöyle oksijene doyarak koşunuzu yapmak, daha sonrasında da güzel bir kahvaltı yapmak istiyorsanız doğru yerdesiniz. 5 km'lik olan bu parkur biraz engebeli, yokuşlu ve inişli; gidecek olanlar, bu bilgiye dikkat etmeliler.

Yıldız Parkı

yıldız parkı


Yıldız Parkı; tıpkı Belgrad Ormanı ve Maçka gibi bolca ağacın yer aldığı, doğanın içinde koşmayı sevenler için oldukça güzel bir yer. Fakat burada dikkat edilmesi gereken tek nokta, Yıldız Parkı'nın her antrenman seviyesi için uygun olmaması. Çünkü engebeli yapısı, kros antrenmanına ve ileri düzey koşuculara daha uygun olmasını sağlıyor. 

Bu yazımız da ilgini çekebilir: 

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ