LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

YAŞLANMAYI GECİKTİREN 10 BESİN

Yıllara meydan okumak istiyorsanız işe beslenme programınızda değişiklikler yaparak başlayabilirsiniz. Beslenme listenize ekleyeceğiniz bazı besinler ile yaşlanmayı geciktirmek sizin elinizde!

Genç görünmek için kozmetik ve ilaçlardan medet umsak da doğal ürünler bizlere gerçek gençlik iksirini sunuyor. İçinde vitamin, antioksidan ve omega 3 barındıran besinler tüketerek cildinizin yaşlanmasını ve cildinizde kırışıklık oluşumunu ertelemeniz mümkün! İşte yaşlanmayı geciktiren 10 besin!

 

1. Zerdeçal

Zerdeçal

Anti-aging etkisi ile cildi gençleştiren zerdeçal, bağışıklık sistemini güçlendirdiği için hastalıklardan korunmaya da yardımcı oluyor. Ayrıca hafızayı güçlendirmek ve öğrenme becerisini artırmak gibi özellikleri de var. Kilo vermek ve ödem atmak isteyenlere de yardımcı olduğunu söyleyebiliriz.

Aynı zamanda diyabetle savaş verenler için de çok güçlü bir silah. Zerdeçalı baharat olarak yemeklerinizi lezzetlendirmek için kullanabilirsiniz. Yemeklere zerdeçal ile birlikte karabiber de atarsanız, bu ikili bir araya gelerek emilimi artıracağı için, zerdeçalın faydalarını daha hızlı görebilirsiniz.

 

2. Su

Su

Su, yaşlanma karşıtı etkisiyle her daim genç görünen ciltlerin en önemli sırrı. Siz de yıllara meydan okumak istiyorsanız günde 2,5-3 litre kadar su içmeye çalışın. Eğer bir türlü su içme alışkanlığı edinemiyorsanız bir sürahi suyun içine salatalık, nane, limon veya çubuk tarçın atarak suyunuzu daha keyifli bir şekilde tüketebilirsiniz.

Kahve tükettikten sonra da 2 bardak kadar su içmeniz gerekir. Kahve, su ile desteklendiğinde cildinizi gençleştirir.

 

3. B12 İçeren Hayvansal Gıdalar

B12 İçeren Hayvansal Gıdalar

B12 vitamini içeren gıdalar, çok güçlü bir anti-aging etkisine sahip. Özellikle somon gibi soğuk deniz balıkları B12 açısından oldukça zengin. Hayvansal gıdalar dışında başka besinlerden B12 vitamini almamız mümkün değil. Bu sebeple hayvansal gıda tüketimi çok önemli.

 

4. İşkembe ve Kelle Paça Çorbaları

İşkembe ve Kelle Paça Çorbaları

Kolajen bakımından zengin besinleri tüketmek cilt güzelliğine çok önemli katkılar sağlar. İşkembe ve kelle paça çorbaları da, kolajen açısından zengin olduğundan, her daim genç görünmek isteyenlerin diyet listesinde mutlak yer almalı.

Eğer tansiyon ve kalp rahatsızlığınız yoksa haftada birkaç kez bu çorbaları tüketmenizde fayda var. Bu çorbalardaki yüksek kolajen oranı sayesinde cildiniz sıkılaşır ve gençleşir.

 

5. Ceviz

Ceviz

Tam anlamıyla bir omega 3 deposu olan ceviz, cildinizi besler ve cildinizin esnekliğini korur. Böylelikle yaşıtlarınıza kıyasla kırışıklıklar ile çok daha geç karşılaşırsınız.

Ayrıca hafızayı güçlendirir, kalp ve damar sağlığınızı korur ve beyindeki kan akışının sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesine yardımcı olur.

 

6. Yumurta

Yumurta

Kahvaltılarımızın vazgeçilmezi yumurta, kolajen ve elastin bakımından oldukça zengin bir besin olarak listemizdeki yerini alıyor. Böylelikle cilt kırışıklıklarını önlüyor ve yaşlanmayı geciktiriyor. Yumurta, içerdiği kök hücreler sayesinde cildin daha pürüzsüz görünmesini sağlıyor ve cildi yeniliyor. Erken yaşlanmak istemiyorsanız her gün kahvaltı sofranıza bir adet yumurta koymayı ihmal etmeyin.

 

7. Yaban Mersini

Yaban Mersini

Mineral ve vitamin açısından çok zengin olan yaban mersini, aynı zamanda çok iyi bir lif kaynağı. Etkili bir antioksidan olduğu için cildinizin daha genç görünmesine yardımcı olur. Diyabetliler de gönül rahatlığı ile tüketebilir çünkü diğer meyve ve sebzelere göre yaban mersininin şeker oranı oldukça düşük.

 

8. Avokado

Avokado

Çok iyi bir E ve B vitamini kaynağı olan avokado cilt sağlığı için, özellikle kremlerde, uzun yıllardır kullanılıyor. Cilde nem kazandırıyor ve sık tüketildiğinde cildinizi gençleştiriyor. Eğer kırışıklıkların önüne geçmek istiyorsanız sofranızda avokadoya düzenli olarak mutlaka yer verin.

 

9. Domates

Domates

Tüm öğünlerinize rahatlıkla dahil edebileceğiniz bir besin olan domates de cildinizin daha parlak ve genç görünmesine fırsat tanıyor. İçindeki C vitamini, cildinizi diri tutmaya yardımcı oluyor. Ayrıca likopen içerdiği için güneşin zararlı ışınlarına karşı cildinizi koruyor.

 

10. Dolmalık Biber

Dolmalık Biber

Kırışıklık karşıtı bir besin arıyorsanız dolmalık biberi listenizin üst sıralarına yazabilirsiniz. Hem C vitamini kaynağı olduğu için hem de kolajen üretimine katkı sağladığı için cildinizi gençleştirir. Ancak satın alırken olgunluğuna dikkat edin! Çünkü olgun ve canlı renkli dolmalık biberlerde C vitamini oranı daha yüksek olur.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ