LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

15 Mart Çarşamba

SAĞLIKLI BİR KAHVALTI İÇİN 6 ÖNEMLİ NOKTA

Şüphesiz ki kahvaltı günün en önemli öğünü olup, günün geri kalanının iyi ve dinç geçmesine etki eden başlangıç yemeğidir. Sağlıklı ve dengeli bir kahvaltı yapan bireylerin gün içinde daha verimli, daha dikkatli ve daha kontrollü olduğu araştırmalar ile ortaya koyuluyor. Kahvaltı öğününü atlayan ya da sağlıksız atıştırmalıklar ile geçiştiren kişilerde ise ani açlık atakları, dikkat eksikliği, sinir ve motivasyon düşüklüğü yaşandığı görülüyor. Kahvaltının yapılmaması; metabolizmanın yavaşlamasına ve kilo alımına da neden oluyor. Sağlıklı kahvaltı nasıl yapılır, kahvaltıda neler yenmelidir, kahvaltının metabolizmaya etkileri nelerdir, pratik kahvaltı önerileri nelerdir ve ofiste sağlıklı kahvaltı nasıl yapılır gibi soruların cevaplarını yazının devamını okuyarak bulabilirsiniz.

Sağlıklı Kahvaltı Önerileri

Evde kahvaltı yapma şansınız varsa ve çalışmıyorsanız daha rahat bir zaman diliminde her gün farklı bir kahvaltı önerisini deneyebilirsiniz. Bu sayede hem yeni tarifler öğrenebilir hem de damak tadınızı zenginleştirebilirsiniz.

Klasik Kahvaltı

Özellikle Türk kültüründe klasik kahvaltılar, oldukça önemli bir yere sahiptir. Siz de bu durumu kendi lehinize avantaja çevirebilir ve klasik kahvaltıyı tercih edebilirsiniz. Mevsimine göre domates, salatalık, peynir, yumurta, tahin-pekmez ve zeytin eşliğinde yapacağınız kahvaltı enerjinizi en üst düzeye taşıyacaktır. Kahvaltınızın yanına beyaz ekmek yerine bir dilim tam tahıllı ya da tam buğday unu ile yapılan ekmek yiyebilirsiniz. Hem kalori alımını azaltabilir hem de kahvaltıda alacağınız ölçülü karbonhidrat sayesinde öğle yemeğine kadar açlığınızı bastırabilirsiniz.

Omlet Çeşitleri

Kahvaltıların olmazsa olmazlarından biri olan yumurtanın isteğe göre hazırlanabilir pek çok çeşidi bulunuyor. Chia tohumlu omleti denediğinize pişman olmayacağınızdan emin olabilirsiniz. İşte yapabileceğiniz kolay, pratik ve sağlıklı omletler!

Sebzeli Omlet: maydanoz, yeşil biber ya da pırasa ile yapacağınız omletin üzerine en son kaşar peyniri de ekleyebilirsiniz. 

Peynirli Omlet: Kaşar, lor ya da beyaz peynir eşliğinde yapacağınız omleti, baharatlar ile süsleyebilirsiniz.

Sütlü Sade Omlet: Sadece süt ve baharat ile yapabileceğiniz omletiniz, süt sayesinde daha yumuşak ve lezzetli bir tada ulaşacaktır.

Mantarlı Omlet: Yumurta ile en çok uyum sağlayan sebzelerden birinin de mantar olduğunu söylemek gerekir. İnce ince doğradığınız mantarlar, hafif ve lezzetli bir öğün yapmanıza da yardımcı olacaktır.

Sağlıklı Tostlar

Nasıl yapıldığını bilmediğiniz tostları yemek yerine tam buğday ekmeğinin arasında evinizde hazırlayacağınız malzemeleri ekleyerek hem sağlıklı hem hijyenik hem de kendi damak tadınıza uyum sağlayan tostlar hazırlayabilirsiniz.

Peynirli Tost: Tostun içerisine domates, peynir ve salatalık koyarak kolayca hazırlayabilirsiniz.

Jambonlu Tost: Hafif bir tost hazırlamak için tostunuzun içerisine bir dilim jambon ve kaşar ekleyebilirsiniz.

Sade Kaşarlı Tost: Seçimini her zaman sadelikten yana yapanlar için en ideal seçenek kaşarlı tost olacaktır.

Sucuklu Tost: Yedikten sonra işe gitmek zorunda değilseniz kaşarlı ve sucuklu tost da yapabilirsiniz.

Yulaflı Kahvaltı Önerileri

Özellikle kilosunu korumak isteyen kişiler için mükemmel bir kahvaltı seçeneği olan yulaf, pek çok farklı şekilde hazırlanabiliyor. Gün boyunca tok kalmanıza da yardımcı olan yulaf, açlığınızı kontrol etmenize yardımcı oluyor.

Sütlü Yulaf: Süt, yulaf ve kuru meyveler eşliğinde kendi müslinizi evinize yapabilirsiniz.

Yoğurtlu Yulaf: Sabah kahvaltılarının vazgeçilmezlerinden olan yoğurtlu yulaf karışımı, hafif tadı ile beğenileri kazanıyor.

Yulaf Lapası: Yulafı süt eşliğinde kaynatabilir ve sonrasında içerisine kuru meyveler ekleyerek ceviz ya da fındık ile süsleyebilirsiniz.

Taze Meyveli Yulaf: Yulaf ve süt karışımının içerisinde taze meyvelerden birini ekleyerek kahvaltınızı kolayca hazırlayabilirsiniz.

Ev Yapımı Hamur İşleri

Kalori hesabı yapıyorsanız ve kilonuzu kontrol altına almak istiyorsanız, poğaçanızı evinizde yapabilir ve ofise götürerek sağlıklı bir kahvaltı yapabilirsiniz. Yaptığınız hamur işlerinin düşük kalorili olmasını istiyorsanız, beyaz un kullanmamalı ve yağ oranını da iyi ayarlamalısınız. Poğaçanın içinde zeytinyağı gibi doğal yağlar kullanabilirsiniz. Ayrıca üst kısmını süslemek için de susam yerine çörek otu kullanabilirsiniz.

Meyveyi Eksik Etmeyin!

Gününüzün büyük çoğunluğunu ofiste geçiriyorsanız ve sabah kahvaltı hazırlamaya vaktiniz olmuyorsa meyvelerden yardım alabilirsiniz. Saklama kaplarına koyacağınız meyveler ile kahvaltınızı zenginleştirebilir ve günün ilk öğününde enerjinizi yükseltebilirsiniz.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ