LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

18 Mayıs Perşembe

İYİ BİR YÖNETİCİDE OLMASI GEREKEN 9 ÖZELLİK

 

İster bir kişinin ister bin kişilik bir ekibin yöneticisi olun; her yöneticide olması gereken bazı ortak özellikler var. Ve gerçekten iyi bir yönetici olmak için, bu özellikleri bünyenizde barındırmalı veya bunun için ciddi biçimde çaba göstermelisiniz. Çünkü çalışanların ve iş ortamının huzurundan, herkese göre daha fazla bir biçimde siz sorumlusunuz! İşte tüm yöneticilerin sahip olması gereken 9 ortak özellik…

1.Çalışanlarını dinlemek

Bir yöneticinin, her zaman çalışanları için ulaşılabilir olması ve onların projelerini ya da işle ilgili görüşlerini birebir dinlemesi gerekir. Ancak burada önemli olan nokta, gerçekten dinleyebilmektir. Çünkü çalışanlarına gerçekten kulak veren bir yönetici, tüm sorunları daha ortaya çıkmadan önce ön görebilir ve çözebilir. Ayrıca çalışanlarına fikir vererek onları olumlu anlamda yönlendirebilir. Bu da, her iki tarafında da çıkarına hizmet eder. 

2.Eleştiriye açık olmak ve eleştirel bir bakış açısına sahip olmak

Eleştirel bir bakış açısına sahip olmak, zaten eleştiriye açık olmayı da beraberinde getirir. Böyle düşünebilen bir yönetici, karar vermeden önce bilgisini tartar; analiz eder ve mantığıyla hareket eder. Bu da, tüm konular hakkında doğru bir değerlendirme yapmak anlamına gelir. Bu yüzden iyi bir yönetici soru sormalı, tüm fikirleri değerlendirmeli ve buna göre karar alıp hareket etmelidir.

3."Ben" değil, "biz" demek

İyi bir yönetici ekip ruhunun ne kadar önemli olduğunu bilir ve bu ruhu yakalamak için de elinden geleni yapar. Bunun için ilk yapması gereken şey ise, "ben" kelimesini iş ortamından çıkarmaktır. 

4.Yeterli ve dürüst geri bildirimler vermek

Çalışanlar her zaman kendilerini geliştirmek için, yaptıkları işte ne ölçüde başarılı olduklarını/ olmadıklarını bilmek isterler. Bu yüzden iyi bir yöneticide bulunması gereken en önemli özelliklerden birisi, çalışanlarına geri bildirimde bulunmaktır. Yöneticiler, ekiplerinin motivasyonlarını ancak onlara yeterli ve dürüstçe yaptıkları geri bildirimlerle sağlayabilirler.

5.Çalışanların motivasyonunu önemsemek

İyi bir yöneticinin sahip olması gereken özelliklerden biri de, motive etme yeteneğidir. Yönetici olan kişi, insanlara cesaret vermeyi bilmeli; iyi bir yol gösterici olmak için de kendisine katması gerekenleri öğrenmelidir. Bu da ancak, motivasyon konusuna verilen önemle mümkün olabilir. 

6.Tutarlı ve örnek davranışlar sergilemek

İyi bir yönetici, davranışlarıyla tutarlı ve örnek bir duruş sergilemeli; kısacası bir temsil yeteneğine sahip olmalıdır. Ayrıca planlama, organizasyon, yönlendirme, rehberlik gibi konulara da yeterli derecede ilgi göstermelidir. Hiçbir çalışan söylediklerini kendi hayatına uygulamayan bir yöneticiyi, ciddiye almaz. Bu yüzden iyi bir yönetici, çalışanları nasıl olsun istiyorsa; önce kendisini öyle biri haline getirmeye çalışmalıdır.

7.Herkesten daha fazla çalışmak

Ülkemizde genellikle yöneticiler, çalışanlardan daha fazla maaş alırlar. Ancak bu durum, onların daha az çalışmasına bir gerekçe değildir. Çünkü bu hem adaletsizlik anlamına gelir hem de böyle düşünen çalışanların gözünde olumsuz bir imaj oluşturur. Bu yüzden iyi bir yönetici, en az çalışan kadar çalışmalı; çalışanlara bulunduğu yeri hak ettiğini kanıtlamalıdır.

8.Adil olmak ve takdir etmek

İyi bir yönetici, çalışanlarına iş yükünü her zaman eşit şekilde dağıtmalıdır. Hepsine aynı adaletle davranmalı; haklıyı ve haksızı tarafsız bir şekilde ayırt etmelidir. Dolayısıyla da hak ettiği yerde, çalışanlarını tebrik ederek; onlara duyduğu saygıyı göstermeli ve çalışanların yaptığı işten zevk almasını sağlamalıdır. Çünkü tebrik etmek, kimseye hiçbir şey kaybettirmez; aksine çok şey kazandırır. 

9.Empati yapmak

Empati yeteneği, her insanda bulunması gereken bir şeydir ancak özellikle yöneticilerin bu vasfa mutlaka sahip olması gerekir. Çünkü ancak empati yapabilen bir yönetici, çalışanlarına karşı anlayışlı davranabilir ve olaylara onların bakış açısından bakabilir. Bu da hem ekibin hem de şirketin başarısı üzerinde pozitif bir etki yaratır. 

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ