Toplantılar, geçmişten günümüze dek her zaman iş yaşamının olmazsa olmazları olmuştur. Peki toplantı neden yapılır? Şirketlerde yönetimin başarılı bir şekilde yürütülmesi, bilgi alışverişinin sağlanması, sorunların tartışılması ve çözülmesi, kararların alınması vb. gibi önemli durumlar ancak toplantı yoluyla sağlanabilir. Toplantı organizasyonlarının verimli geçebilmesi için toplantı yaparken dikkat edilecekler gibi düşünülmesi gereken pek çok detay ve konu vardır. Bunlardan biri de toplantı mekânı seçimidir. Son yıllarda şehir dışı toplantı organizasyonlarının artması nedeniyle otelde toplantı, oldukça fazla tercih edilen bir seçenek haline gelmiştir. Dolayısıyla toplantı otelleri, önemli toplantı mekanları olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi toplantı organizasyonlarının verimli geçebilmesi için toplantı mekanı seçimi son derece önemlidir. Biz de bu nedenle, yazımızda toplantı otellerinde olması gerekenler konusunu ele alacağız.
Toplantı otellerinde toplantı için gerekli fiziki ve teknik donanımın mutlaka bulunması gerekir. Bunlardan birisi toplantı otelindeki toplantı salonunun katılımcı sayısına uygun kapasitede olmasıdır. Aksi takdirde katılımcılar yer bulamayabilir ve ayakta kalabilir. Bunun yanı sıra salonda herkesin görebileceği bir kürsü veya konsepte uygun masa- sandalyeler bulunmalıdır. Tüm bu saydıklarımız toplantı mekânında bulunması gereken fiziki donanımlara örnek olarak verilebilir. Toplantı otellerinde olması gerekenler veya olması gereken teknik donanıma gelecek olursak; mekânda toplantı için ihtiyaç duyulabilecek mikrofon, ses sistemi gibi donanımların bulunması gerektiği söylenebilir. Ancak bu sayede kaliteli ve verimli bir toplantı düzenlenebilir. Toplantı otelleri, büyük ve organize yerler oldukları için genelde düşünülmesi gereken bu ve benzeri detayları zaten düşünür ve beklentilerinizin tamamına layığıyla karşılık verebilirler.
Toplantı yaparken dikkat edilecekler dendiğinde akla gelen bir diğer şey, toplantı mekanının konumunun uygunluğudur. Toplantı mekanının konumu, mutlaka konuklar için ulaşılabilir olmalıdır. Aksi takdirde konukların bir kısmı toplantı saatinde orada olamayabilir; bu da toplantının verimi için son derece olumsuz bir durum anlamına gelmektedir. Bu nedenle toplantı otelleri arasından seçilecek mekân, merkezi bir konumda yer almalı ve metro, metrobüs vb. gibi hızlı ulaşım sağlayan toplu taşıma araçlarına yakın olmalıdır.
Toplantı otellerinde olması gerekenlerden bir diğeri de konuklara sunulacak ikramların varlığıdır. Çünkü toplantıyı düzenleyen kişi veya kurum, ev sahibi konumundadır. Dolayısıyla katılımcıların memnuniyeti, toplantının verimini ve kişisel/ kurumsal kaliteyi direkt olarak etkileyecektir. Bireysel toplantı organizasyonlarında konuklara sunulacak ikramlar için ayrıca bir catering hizmeti almak gerekebilir; ancak toplantı otelleri, konuklarına zaten çeşitli ikramlar sunarlar. Bu da toplantı sahibi için ciddi bir kolaylık demektir.
Görüldüğü üzere toplantı prensipleri veya toplantı yaparken dikkat edilecekler dendiğinde göz önünde bulundurulması gereken pek çok detay bulunuyor. Bunlar aynı zamanda toplantı otellerinde olması gerekenler anlamına da geliyor. Bu nedenle eğer siz de otelde toplantı yapmayı düşünüyorsanız otelin size sunduğu imkanlar hakkında detaylı bilgi sahibi olmalı ve beklentilerinizi en iyi şekilde karşılayacak olan bir otel seçimi yapmalısınız.
Eğer siz de toplantı otelleri arasından doğru bir seçimi yaparak toplantılarınızı verimli hale getirmek istiyorsanız baştan sona bir toplantı oteli olarak tasarlanan Elite World İstanbul Florya'yı veya tam donanımlı toplantı salonlarına sahip Elite World Hotels & Resorts'dan herhangi birini tercih edebilirsiniz.
Elite World Grand İstanbul Basın Ekspres'in sunduğu toplantı fırsatlarından yararlanmak için: Elite World Grand İstanbul Basın Ekspres Toplantı Organizasyonları
Elite World Hotels & Resorts'un toplantı salonları ve konuklarına sunduğu ayrıcalıklar hakkında bilgi sahibi olmak için: Elite World Hotels & Resorts Toplantı Organizasyonları