Bağdat Caddesinin Geçmişten Günümüze Tarihi ve Günümüzdeki Önemi


Bağdat Caddesinin Geçmişten Günümüze Tarihi ve Günümüzdeki Önemi

Işıl ışıl, elit ve görkemli bir cadde Bağdat Caddesi. Belki de İstanbul'un en ünlü ve en önemli caddeleri arasında. Gün batımının tadının çıkartıldığı, birçok etkinliğin yapılabildiği, komşuluk ilişkilerinin güçlü olduğu, ulaşımı dert olmayan ve eğlencenin kalbi olan bu lokasyon geçmişte de büyük öneme sahipti. Peki Bağdat Caddesi’nin geçmişten günümüze tarihi ve günümüzdeki önemi nedir? İşte Bağdat Caddesi’nin tarihçesi.

 

Bağdat Caddesi’nin tarihçesi nedir?

Üsküdar, İstanbul'dan geçen tüm medeniyetler için oldukça önemli bir yer olmuştur. Çünkü Üsküdar Avrupa Yakası'na en yakın noktadır. Eski zamanlarda Üsküdar'dan karşı kıyaya geçildiği zaman İstanbul'a yani Konstantinopolis'e geçilmiş olurdu. Osmanlı ordusu Anadolu seferlerinde Üsküdar üzerinden Ayrılıkçeşmesi'ne gelirdi. Padişah ve Osmanlı ordusu Haydarpaşa Çayırı'ndan yola çıkarlardı. Bu gelenekten dolayı Üsküdar ve Ayrılıkçeşmesi arasındaki yolun ismi Tören Yolu'ydu. Ayrılıkçeşmesi'nden sonra başlayan yol ise 4. Murad'ın Bağdat seferi ile 1638 yılında Bağdat Yolu ismini aldı. Bu noktalarda bulunan çeşmeler kafileye katılma, toplanma ve mola gibi eylemler için kullanıldı. Bağdat Yolu Bağdat Caddesi ismini 1934 yılında aldı. Bu isim Pendik'e kadar olan kısım için kondu. Şimdilerde Bağdat Caddesi dendiği zaman sınırın Cevizli'ye kadar olduğu bilinir.

1851 yılından Şirket-i Hayriye'nin hizmet vermesi ve Kadıköy'e gelmesi; 1872 yılında Haydarpaşa- Pendik ray hattının döşenmesi bölgedeki yerleşim yerini artırdı. Bu yıllardan önce Bağdat Caddesi etrafında oldukça az yerleşim bulunmaktaydı. Yerleşim 1800’lü yılların sonlarında tam olarak başladı. 2. Abdülhamid döneminde saray ileri gelenleri buralardan arazi satın aldı ve köşk yaptırdı. Bunun üzerine bölgede ticarileşme başladı. 1920'lerde Kadıköy Kuşdili Cayırı eğlence anlayışı, 1930'lar ile birlikte Mühürdar, Belvü ve Kalamış'a doğru kaydı. 1928'de elektriğin ve tramvayın gelişi, Kadıköy- Bostancı tramvay hattının çift yönlü çalışması Bağdat Caddesi'nin etrafını yapılaştırdı. Kızıltoprak sonrasındaki Bağdat Caddesi sayfiye yani yazlık ev alanı olarak kullanıldı.

1950'lere gelindiği zaman 3 kat imarı ve daha sonraki yıllarda 4- 5 kat imarı yeni yapıların yapılmasını sağladı. Kadıköy halkı 1960'larda Bağdat Caddesi’ni yeni yapılardan ve eski köşklerden dolayı daha da sevdi. 1966 yılında tramvay kaldırıldı ve 70'lerde köşkler hızlıca yıkıldı yerlerine yeni binalar yapıldı. 80'lere gelindiğinde bölge yazlık özelliği kaybetti ve trafik tek istikametli oldu. 1990'larda kalabalık kısım Şaşkınbakkal ve Caddebostan arasıydı. 90'larda oldukça moda olan pastaneler bu hat üzerinde bulunuyordu. O zamanlar zemin katlar iş yeri değil konuttu. 2000'li yıllara geldiğimiz zaman ise Bağdat Caddesi Cadde adıyla anılmaya başlandı. Ardı arkasına kafeler ve restoranlar açılmaya başladı. 2010'lu yıllarda kentsel dönüşüm tarzı yeni yapılanma ile caddede bulunan birçok bina yıkılarak tekrardan yapıldı. Bağdat Caddesi günümüzde yerli ve yabancı turistin uğrak noktalarından bir tanesi.

Bugün Bağdat Caddesi’nin tarihini ele aldık. Eğer İstanbul’a şehir dışından gelecekseniz ve Bağdat Caddesi’ne yakın, konforlu ve ayrıcalıklı bir otel arıyorsanız Elite World Grand İstanbul Küçükyalı ile tanışmayı unutmayın. Detaylı bilgi almak için hemen tıklayın: Elite World Grand İstanbul Küçükyalı


REZERVASYON