KAMU POLİTİKASI

KAMU POLİTİKASI

1. Amaç

Elit Turizm Yatırım A.Ş. Yönetim Kurulu’nun oluşturduğu Bilgilendirme Politikası’nın amacı, paydaşlarına şirketin markaya yönelik geçmiş performansı ve gelecek beklentilerine ilişkin bilgi ve gelişmeler hakkında doğru, anlaşılabilir ve şeffaf bir biçimde bilgi sunmaktır.

 

2. Yöntem ve Araçlar

Elit Turizm Yatırım A.Ş. Kamuyu bilgilendirirken kullanılan araçlar;

• Ulusal ve yerel yazılı basın (Gazete, dergi vb.)

• Ulusal ve yerel görsel basın (TV, internet vb.)

• Sosyal medya kanalları (Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Twitter)

• Kurumsal internet siteleri

• Kurumsal Portal

 

3. Yetki ve Sorumluluk

Bilgilendirme Politikası, Yönetim Kurulu tarafından Kurumsal Yönetim İlkeleri esas alınarak

oluşturulmuştur. Bu düzenleme; çalışanlar, misafirler, kamu otoriteleri, tedarikçiler, çeşitli sivil toplum kuruluşları ile yazılı ve sözlü iletişimin esaslarını belirler.

Medya Sözcüleri

Elite World Hotels&Resorts’ün yetkili medya sözcüleri aşağıda belirtilen yetki tablosu çerçevesinde bilgi verebilirler:

İletişim Medya Sözcüleri:

Yatırımlar Yönetim Kurulu Başkanı / CEO
Sektör Değerlendirmesi CEO
Satış ve Pazarlama Satış ve Pazarlama Direktörü
Yeme İçme Mutfak Mutfaklar Koordinatörü, Yeme İçme Koordinatörü
İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Direktörü
Kurumsal İletişim ve Marka Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü
Pazarlama Pazarlama Direktörü CMO

 

4. Kurumsal İnternet Sitesi İçerik

Elit Turizm Yatırım A.Ş. Elite World Hotels & Resorts internet sitesi Kurumsal Yönetim İlkeleri kapsamında Türkçe, İngilizce, Arapca, Farsca olarak düzenlenmiş olup, adresi www.eliteworldhotels.com.tr'dir. İnternet sitesindeki içerik konu başlıkları aşağıdaki gibidir.

• Kurumsal

• Otellerimiz

• Ürünlerimiz

• Hizmetlerimiz

• İnsan Kaynakları

• Elite World Club

• Elite World Blog

• Elite World Portal

• The Look Kurumsal Yayın

• Haberler

• Medya

• İletişim

• Gizlilik ve Etik Kurallar

 

5. İletişim İlkeleri

Elite World’ün temel değerleri Misafirperverlik ve Misafir Memnuniyeti, Saygı, Samimiyet Yenilikçilik, Yaratıcılık, Öncülük, Güvenilirlik ve Sadakattir. Elite World’ün değerleri ışığında belirlenen iletişim ilkeleri bu madde kapsamındadır.

5.1 Gerçeklere Dayalı Bilgi

Sağlanan bilgilerin gerçeklere dayanması çok önemlidir. Elite World Hotels & Resorts’un en önemli önceliği, güvenin ve etik davranışların hakim olduğu bir ortam yaratmak ve sürdürmektir. Yanıltıcı ve yanlış mesajlardan, gerçekçi olmayan vaatlerden ve yanlış beklentiler yaratmaktan her zaman kaçınır. Elite World Hotels & Resorts’un beyan ettikleri ile yaptıkları ve yapmayı planladıkları arasında hiçbir fark olmamalıdır.

5.2 Ses Birliği

Elite World Hotels & Resorts kurum içinde ve dışında pek çok paydaşı ile temas halindedir. Kurumdaki görevi fark etmeksizin herhangi bir çalışanının verdiği bir beyan, kurum adına yapılmış resmi bir beyan gibi kabul edilebilir. Farklı hedef kitlelerine göre beyanların tarzı ve tonu değişebilir olmakla beraber, içeriği mutlaka aynı olmalıdır. Bu nedenle, bütün mesajların kurumun duruşuna uygun olması ve kurumla temas halindeki belirli hedef kitlelerin Elite World Hotels & Resorts’un ilgili iletişim birimine yönlendirilmesi hayati öneme sahiptir. Buna göre tüm medya temsilcileri, resmi kurum ve STK temsilcileri Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü’ne yönlendirilmelidir. Medyadan gelen taleplere Kurumsal İletişim Marka Müdürlüğü tarafından atanan ve bu konuda eğitimli, profesyonel çalışanlar tarafından cevap verilmelidir. Bu sorulara telefonda değil, daima yazılı olarak yanıt verilmesi tavsiye edilir.

5.3 Eşit Yaklaşım

Bütün paydaşlarımızın Elite World Hotels & Resorts ile ilgili olarak aynı anda bilgilendirilmeleri önem taşımaktadır. Bu, hem çalışanların bağlılığını ve güvenini yüksek tutmak açısından hem de Elite World’ün verdiği bilgilere göre karar alan veya Elite World Hotels & Resorts’un kamuoyundaki algısını şekillendiren kurum dışındaki kişilerin beklentisi açısından çok önemlidir. Sağlanan bilgiler tutarlı olmalı, tercihen bütün paydaşlarla aynı zamanda paylaşılmalı ve yasal açıdan mümkün olduğunda çalışanlar, haberleri üçüncü kişiler yerine doğrudan kurum vasıtasıyla öğrenmelidir. Yasal düzenlemelerden dolayı istisnalar söz konusu olabilir. Bilgilerin önce belirli bir hedef grupla paylaşılması gerektiği durumlarda, söz konusu açıklama yapıldıktan sonra diğer paydaş gruplarımıza da en kısa sürede genel bir bilgilendirme gönderilmelidir. Bilgileri önceden edinen kişiler söz konusu bilgilerin gizli tutulması gerektiğini ve kamuoyu ile paylaşılıncaya kadar kullanılmaması gerektiğini bilmelidir.

5.4 Pozisyonumuzu Korumak

Elite World Hotels & Resorts dışındaki kişilerin kurumla ilgili algıları her zaman kurum içindeki algı ile örtüşmeyebilir. Kurumumuzun kimi zaman iyi niyetli olmayan düşmanca eleştirilere maruz kalması beklenebilecek bir durum olmakla birlikte, bu tür durumlar doğru ve etkin cevabı vermeyi ve kurumun duruşunu sergilemeyi gerektirir. Kurum faaliyetlerini veya itibarını etkileyen  durumlarda, görüşlerimizi paylaşmak için bütün uygun araçlar kullanılır. Bu, özellikle medya ilişkileri alanlarında hayati öneme sahiptir. Amacımız, ilgili çevrelere gerçeklere dayalı bilgilerle cevap vermek ve belirli bir amaç uğruna görüş veya eleştiri ortaya atan grupların nezdinde sağlam durabilmektir.

5.5 Ayrıcalıklar ve Dürüstlük

Elite World Hotels & Resorts sıcak güncel gelişmeler çerçevesinde tüm haber kanallarına, aşağıda ele alınan özel koşullar haricinde, eşit davranmalıdır. Elite World Hotels & Resorts, medyadan kendisine dürüstlükle yaklaşmasını beklediği gibi, medya da Elite World’ün kendisine dürüstlükle yaklaşmasını beklemektedir. Elite World Hotels & Resorts’ün belirli bir haber hakkında bir haber kanalına ayrıcalık tanıması avantajlı olabilirse de; uzun vadede böyle bir uygulama Elite World açısından zararlı bir durum oluşturur. Zira bu durum, diğer haber kanallarının Elite World ile olan ilişkilerinde güven sorunu yaratabilir. Elite World’ün bütün birimleri yarar sağlama uğruna taraf tutmaktan kaçınmalıdır. Bu ilkenin bir birim tarafından ihlali tüm Elite World Hotels & Resorts üzerinde negatif etki yaratabilir.

5.5.1. Şayet bir haber kanalı Elite World Hotels & Resorts ile ilgili bir haberi tek başına izliyorsa, söz konusu haber kanalına verilen bilgilerin rakip kanallarla paylaşılmaması gerekir. Başka bir deyişle, bir haber kanalının kendi yarattığı ayrıcalığın Elite World Hotels & Resorts tarafından ihlal edilmemesi gerekir.

5.5.2. Belirli bir haber kanalının özel ilgi gösterdiği bir haberle ilgili olarak söz konusu haber kanalı ile birlikte çalışılması uygundur. Böylesi bir haberin rakip kanallar tarafından “sıcak gelişme” olarak addedilecek türden bir haber değil,, daha ziyade genel eğilime uygun bir haber olması gerekmektedir.

5.5.3. Duyuruların gönderileceği veya iletişim kurulacak yazılı ve sesli haber kanalları seçilirken alınan kararlar, Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü’nün söz konusu kanal veya gazetecinin söz konusu bilgiyle ilgilenip ilgilenmeyeceği hususundaki kanaatine dayandırılmalıdır. Bu kararın alınmasında söz konusu kanal/gazeteci ile yaşanan geçmiş deneyimler ve bu tür duyuru veya bilgilere yönelik geçmişte yapılmış talepler de yardımcı olmalıdır.

 

6. Mahremiyet

Elite World Hotels & Resorts misafirlerinin ve çalışanların özel hayatının gizliliğine saygı gösterir ve mahremiyeti ve gizliliği etkileyen tüm yerel kural ve devlet ilkeleri ile hükümlerine uyar. Mahremiyete ilişkin politikalar aşağıdaki gibidir:

6.1. Elite World Hotels & Resorts dışına çıkarılmayacak bilgiler arasında ırk, din, ulusal veya etnik köken, siyasi bağlılık, cinsiyet, yaş veya engellilik durumuna dayalı olarak bireyler açısından seçici bir şekilde avantaj veya dezavantaj yaratacak her türlü veri yer alır.

6.2. Elite World Hotels & Resorts bir başkasının güvenliğini veya mahremiyetini tehlikeye atan ya da Elite World’e ait gizli bilgileri ifşa eden davranışları yasaklar.

6.3. Misafirler; ifşa edilebilen bilgiler arasında isim - soyisim, pasaport numarası, TC numarası, iş ve ev adresi, medeni durumu, iletişim bilgileri, check-in check-out tarihleri, etkinlik tarihleri, kayıt tarihleri, harcama tutarları yer alır. Bu bilgiler misafirin bu yönde bir talebi olması halinde gizli tutulur.

6.4. Çalışanlar: Elite World Hotels & Resorts; gizli veya imtiyazlı bilgilere izinsiz erişim elde etmek amacıyla, bilgisayarda bir başka kişinin oturum açma veya bilgisayar erişim şifresinin kullanımını ya da bilgisayarda bir başka kişinin oturum açma şifresinin kullanımını, uygun yetkilendirme olmaksızın başkasına sunulmasını yasaklar.

6.5. Menfaat Çatışmaları

Elite World Hotels & Resorts çalışanları, görevlerini veya görevleri gereği elde ettikleri bilgileri Elite World’ün menfaatleri ile kişinin menfaatleri arasında bir çatışma doğuracak biçimde kullanmamalıdır.

 

7. Ödüller

Elite World Hotels & Resorts’un kurumlardan aldığı ödüllerin kamuoyunahalka duyurulması, hem ödül verenlere teşekkür edilmesine hem de toplumun dikkatinin kurumların programlara, tesislere ve etkinliklere çekilmesine yardımcı olan bir araç olarak önem taşır. KİM Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü’nün politikası, alınan ödülleri gazetecilik uygulamaları ve sağlam habercilik kararlarına uygun ve mümkün olan en kapsamlı şekilde desteklemektir.

Etkili bir iletişim çalışması şu dört unsur üzerine inşa edilir:

1. Elite World Hotels & Resorts kaynaklı yayınlar (kurumsal e dergi, portal)

3. İnternet siteleri ve haber bültenleri aracılığıyla bilgi yayma

4. Dış haber medyası standartları ve uygulamaları.

Usulüne uygun biçimde belgelendirilmemiş veya kaydedilmemiş bir ödülün halka duyurulması, ödül veren ve Elite World Hotels & Resorts açısından olumsuz etkiler doğurabilir.

Kurumsdal İletişim ve Marka İM Müdürlüğü ödüller hakkındaki basın duyurularını aşağıda belirtilen politikalar uyarınca yazar veya düzenler, ilgili birimlerden onay alır ve dağıtır.

Ödüllere ilişkin politikalar aşağıdaki gibidir:

7.1 Bir ödül ile ilgili iç veya dış iletişim yapılmadan önce, söz konusu unsurun resmen bir ödül veya taahhüt olarak tanınması gerekmektedir.

7.2 Bir ödülün ödül veren kurum tarafından prensip olarak onaylanması gerekmektedir. Yukarıda belirtilenlerin onayı olmadan hiçbir duyuru gerçekleştirilmez.

7.3 Kurumsal İletişim ve Marka İM Müdürlüğü, medya kuruluşları tarafından haber değeri taşır addedilebilecek her türlü ödülü ilan eden bir haber duyurusu hazırlanmasını ve dağıtılmasını değerlendirir. Bunun kapsam ve zamanlaması Kurumsal İletişim ve MarkaKİM Müdürlüğü tarafından belirlenir.

 

8. Toplumsal Faaliyetler

Elite World Hotels & Resorts’un topluma fayda ve destek sağlamak amacıyla tasarlanmış toplumsal projelere iştiraki veya geliştirdiği bu tür projelerin halka duyurulması, Elite World Hotels&Resorts ile şehir/ülke arasında olumlu, ortak bir ilişki kurulması açısından temel nitelik taşır. Bu tür duyuruların dağıtımı aşağıda belirtilen esaslara uygun biçimde iç ve dış hedef kitlelere yönelik olarak gerçekleştirilir. Toplumsal faaliyetlere ilişkin politikalar aşağıdaki gibidir:

 8.1 Elite World Hotels & Resorts taraflarınca üstlenilen toplumsal bir program, proje veya etkinliğin tanıtılması veya halka duyurulması prensip olarak, Kurumsal İletişim ve MarkaIM Müdürlüğü ile istişare halinde yapılmalı, Pazarlama Direktörü ve CEO tarafından onaylanmalıdır.

8.2 Proje veya etkinlik hakkında bir haber duyurusu hazırlama kararı, Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü tarafından alınır.

8.3 Bu tür haber çalışmalarının odağında yer alan kişilerin mahremiyeti de dikkate alınır. Söz konusu camia üyeleri isimlerinin gizli kalmasını isterlerse, bu kişilerin iştirakleri daha iyi bir haber oluşturacak veya Elite World’ün toplum içerisindeki rolünü daha olumlu gösterecek olsa dahi isimleri açıklanmaz.

 

9. Etkinlik Haberleri

Elite World Hotels & Resorts tarafından toplumsal fayda ve destek sağlamak amacıyla çeşitli sosyal etkinlikler ve projeler tasarlanır. Bahsi geçen etkinlik ve projenin ilgili iç ve dış hedef kitlelere duyurulması konusunda belirlenmiş olan politikalara aşağıda yer verilmiştir:

9.1 Elite World Hotels & Resorts tarafından hayata geçirilen sosyal program, proje ve etkinliklerin halka duyurusunun yapılması kararı Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü’ne danışılarak alınır ve CEO onayına tabidir.

9.2 Proje ve aktiviteler hakkındaki duyuru haberlerine ilişkin kararlar, Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü tarafından, ilgili departman ile görüşülerek verilir.

9.3 Haber duyuruları kapsamındaki kişilerin gizlilik hakları her daim gözetilmelidir. Bu kapsamda isimlerinin gizli kalmasını talep eden bireylerin etkinliğe katılımları – belirtilen isimlerin açıklanması, Elite World Hotels & Resorts için olumlu haber değeri taşısa ve Elite World’ün toplumsal duruşunu destekleyecek nitelikte olsa dahi – gizli tutulmalıdır.

9.4 Elite World Hotels & Resorts yönetim ve idari birimler tarafından gerçekleştirilen herhangi bir etkinliğe konuşmacı olarak çağrılan kurum ve kişilere, basın katılımına ilişkin bilginin etkinlik sahibi birim tarafından verilmesi zorunludur.

 

10. Satıcılar ile İlişkiler

Elite World Hotels & Resorts kendisine mal ve hizmet sunan şirketlerle ilişkilerine değer verir. Elite World Hotels & Resorts’un bütünlüğünü, adının bağımsızlığını hem olgusal olarak hem de görünüm bakımından tehlikeye atabilecek her türlü tanıtımı engellemesi gerekir. Elite World Hotels&Resorts bu politika gereği, kendisinin veya ona bağlı birimlerden herhangi birinin bir kurumun ürünlerine veya hizmetlerine yönelik resmi tasdiki olarak yorumlanabilecek hiçbir alıntı, haber duyurusu veya başkaca iletişime onay vermez.

Satıcılarla ilişkilere ilişkin politikalar aşağıdaki gibidir:

10.1 Şirket tarafından kamusal hale getirilmeden önce Elite World Hotels & Resorts’ten bahseden alıntıların, haber duyurularının ve diğer her türlü materyalin Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü tarafından incelenmesi ve onaylanması gerekmektedir.

10.2 Bu politika, şirketlerin Elite World Hotels & Resorts’te film çekme, Elite World Hotels & Resorts’un logosunu kullanma veya “markasını” başka bir biçimde kullanma yönündeki talepleri açısından da geçerlidir; bunlar ancak önceden açıkça izin alınmak suretiyle ve Elite World Hotels&Resorts politikasına uygun biçimde gerçekleştirilebilir.

 

11. Medya ile İlişkiler

İşbu politikanın amacı, medya ile Elite World adına iletişimde bulunacak kişilerin belirlenmesinin yanı sıra, departman müdürleri ve koordinatörlerin kendi uzmanlık alanları hakkında gazetecilere röportajlar vererek medyada Elite World Hotels & Resorts’un tanıtılmasında oynayabileceği rol hakkında daha kapsamlı açıklamalarda bulunmaktır.

Elite World Hotels & Resorts’un medya ile iletişimi, Elite World Hotels&Resorts ile toplum arasında bir irtibat noktası olarak hizmet sunan ve geniş bir yelpazede editoryal, pazarlama, yayıncılık ve diğer halkla ilişkiler fonksiyonlarından sorumlu olan Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü tarafından yönetilir.

Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü, habere konu edilen meseleler hakkında görüşlerini sunacak uzman yönetici arayışında olan medya için birincil irtibat noktası olarak hizmet verir. Elite World Hotels & Resorts’un resmi sözcüsü CEO’dur. Medyaya verilecek görüşlere ilişkin koşullar aşağıdaki gibidir:

11.1 CEO’Un yanı sıra, belirli konularda Elite World Hotels & Resorts birim yöneticilerinin daha uygun bir sözcü olması halinde, CEO duruma göre medya ile konuşmak üzere başka bir personeli atar (Bkz. Medya Sözcüleri Tablosu).

11.2 Departman Müdürleri ve Koordinatörlerin kendi akademik uzmanlık alanlarında haber medyasına görüş sunmaları etkin biçimde teşvik edilmektedir. Kurumsal İletişim ve MarkaİM Müdürlüğü personeli her zaman, medya ile Elite World Hotels & Resorts mensupları arasında bir irtibat noktası olarak görev yapma fırsatını yaratır.

11.3 Medya tarafından kendisiyle irtibat kurulan Elite World Hotels & Resorts mensupları, röportaj yapmayı veya bilgi sunmayı kabul etmeden önce her zaman Kurumsal İletişim ve Marka Müdürlüğü’ne danışmalıdır.

 

12. Yürürlük

Kamuyu Bilgilendirme Politikası Yönetim Kurulu’nun onayı ile yürürlüğe girer. Kamuyu Bilgilendirme Politikasında bir değişiklik gerektiğinde, değişiklik yapılan hususlar ve gerekçeleri Yönetim Kurulu’nun onayından geçtikten sonra yayınlanır.