لطفا هتل را انتخاب کنید
  • الیت وورد آسیا
  • الیت وورداروپا
  • الیت وورد استانبول
  • هتل الیت وورد بیزینس
  • الیت وورد مارماریس
  • الیت وورد وان
  • الیت وورد پرسیژ
محل استقرار
انتخاب هتل
تاریخ ورود
تاریخ خروج
بالغ
محل استقرار
انتخاب هتل
تاریخ ورود
تاریخ خروج
بالغ
رزرواسیون

بلوگ ها

ELITE WORLD HOTELS

15 أوت الثلاثاء

JET LAG'DEN KURTULMANIN 8 YOLU

Jet Lag, uzun süreli uçuşlardan sonra saat farkından dolayı oluşan uyku adapte sorunlarıdır. Gün içerisinde çok yorgun olma veya sabahları zinde kalkma gibi birçok etkisi vardır. Sürekli uçuş yapan ve gittiği yerlerde yetişmesi gereken programları olan insanların korkulu rüyasıdır. Peki bu sorunu ortadan kaldırmanın yöntemleri nelerdir? İşte sıkça uygulanan ve Jet Lag sendromundan kurtulmanıza yardımcı olacak o yöntemler.

Sağlıklı beslenin ve egzersiz yapın
Seyahat etmeden önce hafif yiyecekler yemeye özen gösterin. Seyahat öncesinde bol bol temiz hava solumaya çalışın.  Seyahatiniz başladıktan sonra varış noktanıza yaklaştığınızda, esneme hareketleri yapın. Bu tarz yöntemler sıkça uygulanan ve bilinen yöntemlerdir.

İlaç almak da bir çözüm
Sık sık seyahat yapan birçok kişi, doktor kontrolünde uyku hapı, sakinleştirici özelliğe sahip bitkisel ilaçlar ile Jet Lag sendromunu ortadan kaldırmaya çalışıyor. Siz de bu ilaçlara alerjik bir reaksiyon gösterip göstermediğinize emin olduktan sonra, doktor kontrolünde bu ilaçları kullanabilirsiniz. 

Gün ışığının gücünü hissedin
Gün algınızı etkili bir şekilde adapte edebilmenizin en iyi yolu gün ışığından yararlanmaktır. Çünkü gün ışığı vücudumuza farklı mesajlar verir. Gün ışığı vücudumuzda enerji olduğunu ve güne devam etmemiz gerektiğini söyler.

Uykunuzu hesaplayın
Birçok yolcu gideceği yerin saatine göre uyku hesabı yapmaktadır. Bunu siz de şu şekilde yapabilirsiniz; eğer ineceğiniz saat gün içiyse uçağın kalkış saatinden itibaren, varış noktasına kadar uykunuzu alın. Eğer ineceğiniz saat geç saatlere denk geliyorsa uçakta uyanık kalmaya çalışın.

En sık kullanılan ve en etkili yöntem
Eğer Jet Lag sorunu yaşayacağınız aşikarsa, bu biyolojik saat ile ilgili olduğu kadar algı ile de ilgilidir. Bu yüzden seyahat gününe geldiğinizde, evden çıkmadan önce saatinizi gideceğiniz yerin saat dilimine göre ayarlayın. Seyahat gününde ise oranın saatine göre uyuyun ve yemek yiyin.

Susuz kalmayın
Jet Lag birçok şekilde ortaya çıkabilir. Bunlardan birisi de dehidrasyondur; yani vücuda alınan sıvı miktarının daha fazlasının kaybedilmesidir. Uçağın kuru havası bunu daha da arttırır. Gazoz, çay, kahve, alkol gibi içeceklerden uzak durun. Bu içecekler birincil dehidrasyon sebepleridir. Bunun yerine bolca su içmeye özen gösterin.

Melatonin takviyesi alın
Melatonin takviyesi birçok kişi tarafından kullanılıyor. Melatonin hormonu, kişinin biyolojik saatini kontrol eder. Bu hormon size ne zaman uyumanız ve ne zaman uyanmanız gerektiğini söyler. Melatonin takviyesi alarak biyolojik saat sıfırlanabilmektedir. Genellikle gidilen ülkede 2-3 gün boyunca yatmadan önce kullanılmaktadır

5 dakika boyunca gün ışığına maruz kalın
Yukarıdaki maddede istenilen saatlerde gün ışığına maruz kalmanın ne gibi artıları olacağına yer verdik. Buna ek olarak gün ışığı ile ilgili farklı bir teknik daha var. Yapılan araştırmalara göre uçaktan iner inmez 5 dakika boyunca gün ışığına bakmak, biyolojik saatinizi tamamen sıfırlıyor.

به اشتراک بگذارید
آخرین 5 EĞLENCE ارسالی
آخرین 5 ETKINLIK ارسالی
آخرین 5 EVLILIK ارسالی
آخرین 5 GENEL ارسالی
آخرین 5 İŞ HAYATI ارسالی
آخرین 5 HABERLER ارسالی
آخرین 5 ÖZEL GÜNLER ارسالی
آخرین 5 SAĞLIKLI YAŞAM ارسالی
آخرین 5 SEYAHAT ارسالی
آخرین 5 YEME İÇME ارسالی