لطفا هتل را انتخاب کنید
  • الیت وورد آسیا
  • الیت وورداروپا
  • الیت وورد استانبول
  • هتل الیت وورد بیزینس
  • الیت وورد مارماریس
  • الیت وورد وان
  • الیت وورد پرسیژ
محل استقرار
انتخاب هتل
تاریخ ورود
تاریخ خروج
بالغ
محل استقرار
انتخاب هتل
تاریخ ورود
تاریخ خروج
بالغ
رزرواسیون

بلوگ ها

ELITE WORLD HOTELS

7 أوت الاثنين

BILGISAYAR BAŞINDA ÇALIŞANLARA 7 SAĞLIK UYARISI

Masa başı çalışanlar ve bilgisayar ile uzun süre vakit geçirenler, çeşitli sağlık problemleri taşıma riskindedirler. Fakat geçirilen bu uzun vakitlerde dikkat edilebilecek birkaç küçük nokta ile sağlığınızı güven altına alabilirsiniz. Çalışmanın hayatımızın bir parçası olduğunu düşününce, sağlığımız hayatımızın devamlılığı açısından oldukça önemlidir. Dikkat etmediğimiz sağlığımız, performansımızın düşmesine ve başarımızın sekteye uğramasına neden olabilir.

Bilgisayar başında çalışanlar hangi problemler ile karşı karşıyadır?

Bilgisayar ile sürekli olarak vakit geçirenler kilo alma, el ve bacaklarda ağrı, stres, depresyon, sırt ve boyun ağrısı, göz hastalıkları ve kronik baş ağrısı gibi problemler ile karşı karşıyadır.

Göz ağrısı için ne yapılabilir?

Gözümüz bilgisayar gibi parlak ekranlara sahip olan elektronik cihazlar ile aşırı derecede yorulmaktadır. Fakat 20/20/20 kuralı ile bunu bir nebze hafifletebilirsiniz. Yapmanız gereken oldukça basit; 20 dakikada bir olacak şekilde 20 saniye ara verin ve gözlerinizi 6 metre uzağa odaklayın. Bu göz kaslarınızı yeniden çalıştırarak yorulmamasını sağlayacaktır.

Sırt ağrısı için ne yapılabilir?

Sırt ağrılarına gereken müdahale yapılmazsa bir süre sonra katlanamaz bir hal almaya başlar. Bu yüzden sırtınızın sağlığı için ayaklarınızı bel hizanızın üzerine doğru hareket ettirmeye özen gösterin. Ayağınızın altına bir destek koymak vücudunuzu rahatlatacaktır. Bunun yanı sıra sandalyeniz çalışma masanıza ne çok uzak ne çok yakın olmalıdır. Çok uzak olması ileriye doğru eğilmenize, çok yakın olması ise aşırı gerginliğe sebebiyet verebilir.

Boyun ağrısı için ne yapılabilir?

Bilgisayar başında sürekli vakit geçirenlerin tehdit altında olduğu en büyük problem boyun ağrısıdır. Bu yüzden belirli aralıklarla boynunuzu gevşetici egzersizler yapmanız gerekmektedir. Uzun süre bilgisayar başında vakit geçirmeyerek, küçük molalar eşliğinde çalışmanız boyun ağrılarının oluşmamasına yardımcı olacaktır. Ayrıca bilgisayar başında gerçekleşen telefon konuşmalarında kulaklık kullanımı boyun sağlığı açısından oldukça yararlıdır.

Stres için ne yapılabilir?

Bilgisayar kaynaklı olarak kişilerin maruz kaldığı problemlerden bir diğeri de stres ve depresyondur. Bu gibi durumlarda bilgisayar kullanma süresinin azaltılması gerekmektedir. Vücudun mental ve biyolojik dengesi için dinlenmek çok önemlidir. 

Baş ağrısı için ne yapılabilir?

Göz sağlığınızın bozulması baş ağrısı ve migrene sebep olabilmektedir. Fakat bir refleksoloji tekniği ile baş ağrısını bir nebze hafifletebilirsiniz. Vücudumuzda birçok nokta sinir sistemi ile ilintili durumdadır. Ve bu noktalara refleksoloji noktaları denmektedir. Bu noktalara masaj yapmak ağrılardan kurtulmak anlamına gelir. Tekniğimize gelelim; başparmak ile işaret parmağı arasında yer alan avuç içine noktasına 30 saniye boyunca bastırın.  Eğer doğru uygularsanız 30 saniyenin sonunda baş ağrınızın azaldığını fark edeceksiniz.

Kilo alma problemi için ne yapılabilir?

Aşırı kilo alma probleminin önüne geçebilmek için masanızda hafif ve az kalorili atıştırmalıklar bulundurun. Ve mümkün olduğunda belirli aralıklarla ayağa kalkarak egzersizler yapın. Unutmayın! Masanızda yüksek kalorili şeylerin bulunması, hareketsizlikle birleşerek aşırı kilo alma problemine yol açabilir.

به اشتراک بگذارید
آخرین 5 EĞLENCE ارسالی
آخرین 5 ETKINLIK ارسالی
آخرین 5 EVLILIK ارسالی
آخرین 5 GENEL ارسالی
آخرین 5 İŞ HAYATI ارسالی
آخرین 5 HABERLER ارسالی
آخرین 5 ÖZEL GÜNLER ارسالی
آخرین 5 SAĞLIKLI YAŞAM ارسالی
آخرین 5 SEYAHAT ارسالی
آخرین 5 YEME İÇME ارسالی