LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

22 Haziran Cuma

YAZ AYLARINDA HASTALIKLARDAN KORUNMAK İÇİN ALMAMIZ GEREKEN ÖNLEMLER

Yaz aylarında hava sıcaklıklarında görülen artış ve beslenme alışkanlıklarındaki değişim, çeşitli hastalıklara davetiye çıkarabiliyor. Sıcak hava ile kolayca çoğalan mikroplar, birçok hastalığın salgın haline gelmesine neden olabiliyor. Yaz aylarında gerek çocuklarda gerekse yetişkinlerde en sık rastlanan sağlık problemi ise ishal olarak karşımıza çıkıyor. İshal, kusma, ateş ile ortaya çıkan bazı mikroplar; çeşitli sindirim sistemi rahatsızlıklarına sebebiyet verebiliyor. Bu nedenle; en az kış aylarında hastalıklarından korunmak için sağlığımıza dikkat ettiğimiz kadar, yaz aylarında da özenli olmalıyız. Peki, yaz aylarında hastalıklardan korunmak için almamız gereken önlemler hangileri? İşte, sağlığınız için mutlaka dikkat etmeniz gereken noktalar...

 

Bol sıvı tüketmek

Bol sıvı tüketmek

Yaz aylarında yaşanan yüksek sıcaklıklar, terleme ve solunum yoluyla çok fazla sıvı kaybetmemize neden oluyor. Bu nedenle, günlük olarak tüketilmesi gereken su miktarının altına düşmemek gerekiyor. Yetişkin bir insanın günlük olarak tüketmesi gereken ortalama su miktarı, 2-3 litre. Dolayısıyla; hastalıklardan korunmak ve vücut sağlığını korumak için; bolca su tüketmekte fayda var.

 

Kişisel hijyene özen göstermek

Kişisel hijyen

Yaz aylarında kişisel hijyene özen göstermek, sağlığımızı korumak adına daha fazla önem kazanıyor. Gıdaların hazırlanması sırasında, gerekli hijyen kurallarına uymak ve özellikle de el hijyenine özen göstermek çok önemli. Aksi takdirde, mikropların yayılmasına yardımcı olabilir ve sağlığımızı riske atabiliriz.

 

Sağlıklı ve dengeli beslenmek

Sağlıklı ve dengeli beslenmek

Yaz aylarında vücudumuzun su kaybetmesi, beraberinde çeşitli minerallerin de kaybolmasına neden oluyor. Bu da bağışıklık sistemimiz için olumsuz bir durum teşkil ediyor. Bu nedenle yaz aylarında vitamin ve mineral açısından zengin meyve ve sebzeleri bolca tüketmek şart. Bu sayede bağışıklık sistemi sağlığı desteklenerek, olası hastalıkların önüne geçilebiliyor.

 

Ortak alanların kullanımında dikkatli olmak

Ortak alanların kullanımında dikkatli olmak

Yaz aylarında mikroplar, çoğalmak için ihtiyaçları olan ortamı daha rahat bulabiliyorlar. İşte bu alanlardan bir tanesi de AVM gibi yerlerde ortak kullanılan tuvaletler. Böyle yerlerde; kapı tokmaklarını tutarken veya yürüyen merdivenlerin tırabzanları gibi birçok kişinin temas ettiği yerlere dokunurken, ekstra dikkatli olmak gerekiyor. Elleri ağız ve yüz bölgesinden uzak tutmak, sık sık yıkamak ve dezenfekte etmek; bu konuda alınabilecek önlemlerden bazıları.

 

Günün sıcak saatlerinde dışarıda bulunmamak

Yaz aylarında, günün sıcak saatlerinde dışarıda bulunmak; güneş çarpması, baş dönmesi, bulantı gibi sağlık problemlerinin ortaya çıkmasına neden olabiliyor. Bu nedenle; özellikle tansiyon, kalp rahatsızlığı gibi kronik hastalıklarınız var ise günün sıcak saatlerinde dışarıda bulunmamalısınız.

 

Hijyenik olmayan gıdalardan uzak durmak

Yaz aylarında gıdalar daha çabuk bozulur. Bu nedenle et ve süt ürünleri veya yumurta gibi çabuk bozulabilecek gıdaların tüketiminde, son derece dikkatli olunmalıdır. Özellikle hijyen durumundan emin olunmayan yiyeceklerin tüketiminden uzak durulmalıdır. 

 

Uyku düzenine ve dinlenme saatlerine özen göstermek

Uyku, genel sağlığımız için oldukça önemli bir ihtiyaçtır. Yaz aylarında hastalıklardan korunmak için uyku düzenimize ve dinlenme saatlerimize özen göstermemiz gerekir. Vücudumuz, ancak bu şekilde hastalıklarla mücadele edecek gücü bulabilir. 

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

 

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ