LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

SONBAHARI ZİNDE BİR ŞEKİLDE GEÇİRMENİN 8 YOLU

Yaz aylarına veda ettiğimiz günlerde, doğada önemli değişimler yaşanır. Yapraklar dökülmeye, sonbahar işaretlerini bizlere sunmaya başlar. Serinleyen hava ve uzayan geceler ile tabiat ana kendini yenilemeye hazırlanır. Siz de tıpkı doğa gibi, yaz günlerinin hareketliliğinden yorulan bünyenizi sonbahara hazırlayabilirsiniz. Sizlere sonbaharda da mutlu ve sağlıklı kalabilmeniz için ipuçları içeren bir beslenme ve egzersiz rehberi hazırladık.

 

1. Serin Havada Egzersizin Tadını Çıkarın

Serin Havada Egzersizin Tadını Çıkarın

Sonbahar, açık havada egzersiz yapmak için çok uygun bir dönem. Haftada en az bir kez dışarıda egzersiz yapabileceğiniz bir rutin oluşturmaya çalışın. Huzur dolu sonbahar havasını içinize çekmenizi sağlayacak uzun yürüyüşleri tercih ederek ruhunuzu stresten arındırabilirsiniz. Serin sonbahar akşamlarını bisiklete binmek veya koşmak için de değerlendirebilirsiniz.

 

2. Beslenmenize Dikkat Edin

Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek, gıdaların içeriğinde yer alan mineral ve vitaminlerden en yüksek düzeyde faydalanmanızı sağlar. Mevsim geçişlerinde bağışıklığınızı kuvvetlendirecek şekilde beslenmeye dikkat etmelisiniz. Zinde bir vücut için hazır yemeklere, işlenmiş ve paketli gıda tüketimine ara verin. Alkol kullanımını sınırlandırın. Hatta sonbaharı yeni bir başlangıç kabul ederek bir beslenme günlüğü tutmaya başlayın. Böylece hangi besin gruplarından daha fazla tükettiğinizi fark edebilir, porsiyonlarınızı kontrol edebilirsiniz.

 

3. Ara Vermeyin

Yılın bu zamanında tembellik yapmak için birçok neden bulabilirsiniz. Çocukların okulları ile ilgili artan sorumluluklar, yağmurlu ve soğuk hava, trafikte geçirdiğiniz sürenin artması gibi bahaneler üreterek hareketsiz kalmayın. Fiziksel hareketlilik için asansör yerine merdiven kullanmayı tercih edin. Açık havada egzersiz yapamadığınızda evde neler yapabileceğinizi araştırın. YouTube kanalları ve mobil uygulamalarla spor salonunu oturma odanıza kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Fitness, pilates, yoga ya da body training egzersizlerini evde de yapabilirsiniz.

 

4. Mineral ve Vitamin Takviyeleri Kullanmayı Deneyin

Bedeninizin, literatüre "sonbahar yorgunluğu" olarak geçmiş bir kavrama zemin hazırlayan bu mevsime adaptasyon çabasına destek olun. Yazın hareketli günlerinden sonra sonbaharın gelişiyle birlikte metabolizmamız yavaşlar. Bu süreçte hem fiziksel hem de zihinsel olarak daha zinde kalabilmek için besin takviyeleri kullanabilirsiniz. Özelikle bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yönelik mineral ve vitamin takviyelerine ağırlık verin. Doktorunuza danışarak çinko, selenyum, B12, B6 ve C vitamini takviyelerini tercih edebilirsiniz.

 

5. Bol Bol Su İçin

Bol Bol Su İçin

Kuru hava ve aniden düşen sıcaklıklar, tıpkı güneşli günlerde olduğu gibi vücudunuzun susuz kalmasına neden olabilir. Sonbaharda terlemenin azalmasıyla su tüketiminde de doğal olarak bir azalma yaşanır. Susamayı beklemeden su içmeyi alışkanlık haline getirmeye çalışın. Suyunuza bir dilim limon, tarçın, salatalık ekleyerek kendinizi su tüketmeye teşvik edebilirsiniz.

 

6. Uykunuza Dikkat Edin

Yeterli ve düzenli bir uyku alışkanlığına sahip olmak, gün boyu aktif ve enerjik kalabilmek için çok önemli. Erkenden kararan hava ile birlikte bedeniniz yorgunluk sinyalleri vermeye başlar. Bu süreci uyku düzeninizi yeniden kurmak için bir fırsat olarak değerlendirin. Uyku sürenizin en az 6-8 saat arasında olmasına özen gösterin.

 

7. Ekstra Enerji İçin Kuru Yemiş Tüketin

Güçlü bir bağışıklık sistemi, hastalıklarla kolaylıkla savaşan güçlü bir bünyenin temelini oluşturur. Bedeninizi zinde tutabilmek için kahvaltıyı atlamayın. Ana öğünlerinizden birinde mutlaka kırmızı et veya balık tüketin. Antioksidan bakımından zengin olan kırmızı mevsim meyvelerinden tüketmeyi ihmal etmeyin. Ara öğünlerde fındık, ceviz ve badem tüketmeye özen gösterin. Omega 3, E vitamini ve kalsiyum bakımından zengin bu üç savaşçı size gün boyunca ihtiyaç duyduğunuz ekstra enerjiyi sağlar.

 

8. Gri Havanın Cazibesine Kapılmayın

Gri Havanın Cazibesine Kapılmayın

Yaz aylarının güneşli, vücudunuza enerji veren havasının ardından sonbahar melankolik bir atmosfer sunar. Halsizlik ve isteksizliğe teslim olup zamanınızı televizyon karşısında harcamayın. Enerjinizi yükseltecek aktivitelere ağırlık vermeye çalışın. Fiziksel aktivitelerinizi arttırmak için aile üyelerinizden veya arkadaşlarınızdan destek alın. Yakın bir arkadaşınızı spor salonu etkinliklerinde size katılması için teşvik edin. Birlikte bir hedef koyun ve birbirinizin motivasyonunu yüksek tutmaya çalışın. Çocuğunuz varsa akşam yemeklerinden sonra birlikte kısa yürüyüşler yapabilir, basketbol ya da futbol gibi spor etkinlikleri düzenleyebilirsiniz.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Kar Yağdığında Güzelliği Kat Kat Artan 7 Lokasyon

Kış Tatili için Tercih Edebileceğiniz 8 Muhteşem Rota

Geri Dönmek İstemeyeceğiniz 10 Muhteşem Balayı Destinasyonu!

Türkiye ve Dünyada En İyi 9 Kış Sporları Destinasyonu

Vizesiz Seyahat Edebileceğiniz 7 Kıta Amerika Ülkesi

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ