LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

7 Haziran Çarşamba

SAHURDA NE YENİR?

Ramazan bu yıl da bir yaz ayına denk geldiği için, sahur beslenmesi oruç tutan herkes için çok daha fazla önem kazanıyor. Çünkü hem sıcak havaya bağlı olarak vücut daha fazla su kaybediyor hem de günler uzun olduğu için vücudun aç kalma süresi artıyor. Bu da sahurda; sizi tok tutacak, susuzluğunuzu dindirecek ve susamanıza uzun süre engel olacak besinler tüketmeniz gerektiği anlamına geliyor. Buraya kadar her şey son derece net. Peki sağlıklı bir şekilde oruç tutabilmek için sahurda ne yemeniz gerekiyor?

Uzmanlar, öncelikle, sahurda yediğiniz şeylerin kesinlikle ağır olmaması gerektiğini söylüyor.

Sahuru, erken yapılan bir kahvaltı gibi düşünebilirsiniz. Nasıl ki kahvaltıda ağır yemekler yemek yerine, besleyici ve hafif kahvaltılıklar tüketiyorsanız; aynı şekilde sahurda da bunlara yer verebilirsiniz. Elbette bu besleyici kahvaltılıkların yanında, bol sıvı tüketmeyi de unutmamalısınız. 

Emilimleri diğer besinlere göre daha yavaş olan ve dolayısıyla da tokluk hissi yaratan besinler tüketmelisiniz.

Et, süt, peynir, yoğurt, yumurta gibi kan şekerini daha yavaş yükselten besinler, aynı zamanda da daha fazla tokluk hissi yaratır. Bu yüzden sahur yemeğinize bunları dahil edebilirsiniz. 

Hamur işleri, kızartmalar vb. yiyeceklerden özellikle uzak durmalısınız.

Bu tarz yiyecekler hem sindirim sisteminizi zorlayacak hem de mide rahatsızlıklarına zemin hazırlayacaktır. Çünkü sahurda yediğiniz yiyecekleri sindirmek için ne yazık ki çok fazla vaktiniz yok. Yemeği yedikten bir süre sonra uyuyacağınızı düşünerek; böyle ağır yiyeceklerden kesinlikle uzak durmalısınız.

Beyaz ekmek yerine, tam buğday ekmeği tercih etmelisiniz.

Beyaz ekmek de ne yazık ki midenizi yorabilecek hamur işleri kategorisinde yer alıyor. Bu yüzden sahur yemeğinizde, bunun yerine, yine sınırlı miktarda tam buğday ekmeği tercih etmelisiniz. Tam buğday ekmeği hem daha fazla tok tutar hem de B grubu vitaminler bakımından oldukça zengindir.

Baharatlı ve şekerli ürünler, oruç tutarken sizi rahatsız edebileceği için, bunları daha sağlıklı yiyeceklerle değiştirmelisiniz.

Baharatlı yiyecekler, daha çabuk susamanıza; şekerli yiyecekler ise daha çabuk acıkmanıza neden olur. Bu yüzden baharatlı yiyecekleri tercih etmemeli ve şekerli ürünler yerine de daha fazla meyve tüketmelisiniz. 

Uzmanlar göre; insan vücudunun açlığa olan ihtiyacını en fazla azaltan besin "süt".

Araştırmalara göre 1 bardak süt, bir insanı tam 5 saat boyunca tok tutabiliyor. Bu yüzden sahur yemeğinizde sütü, özellikle tercih edebilirsiniz. Süt sizi bir yandan tok tutarken bir yandan da Ramazan ayı boyunca ihtiyaç duyacağınız mineral ve vitaminleri de almanızı sağlar. 

Sahur yemeğinizi kesinlikle abur cubur yiyerek geçiştirmemelisiniz.

Oruç tutan bir insanın en önemli öğününün sahur olduğunu yukarıda belirtmiştik. Çünkü ertesi gün nasıl bir oruç tutacağınızı, bu öğünde yediğiniz şeyler belirliyor. Sağlıklı bir oruç için, akşamdan kalma yağlı yemekler, bisküviler, dışarıdan alınan hazır yiyeceklerden uzak durmalı; tam anlamıyla sizi doyuracak sağlıklı besinlerden oluşan bir sahur yemeği tüketmelisiniz.

Bol su içmelisiniz.

Ne yazık ki bir kerede 8 bardak su içmek pek mümkün değil. Bu yüzden su tüketimini sadece sahura bırakmamalısınız. İftardan itibaren belirli aralıklarla su tüketerek, vücudunuzu ertesi günkü susuzluğa hazırlayabilirsiniz. Ayrıca hoşaf gibi doğal sıvılar da, vücudunuzun su ihtiyacınızı karşılayacağı için, oruç tutarken susuzluk yaşama ihtimalinizi azaltacaktır. 

Fazla tuzlu yiyeceklerden uzak durmalısınız.

Zeytin mide için son derece yararlı bir kahvaltılık olsa da, tuzu bakımından oruç tutarken çok fazla susamanıza neden olabilir. Aynı şekilde çok fazla tuz kullanılarak yapılmış yemekler de, vücudunuzda aynı etkiyici yaratacaktır. Bu yüzden bu tarz yiyeceklerden, en azından Ramazan süresi boyunca uzak durmalısınız. 

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ