LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

YÜRÜYÜŞ MEDİTASYONU NEDİR? SOSYAL MESAFELİ YAŞAM SÜRECİNDEKİ ÖNEMİ HAKKINDA 6 BİLGİ

Aylar süren koronavirüs salgını sadece fiziksel sağlığımızı değil zihinsel sağlığımızı da etkilemiş durumda. Ülkemizde salgın her ne kadar kontrol altına alınsa da yaşamımızın eski haline dönmesi, ne yazık ki uzunca bir süre daha mümkün değil gibi görünüyor. Belirsiz bir süre daha sosyal mesafeli yaşama ve yeni normallerimiz ile koronavirüs'le mücadeleye devam edeceğiz. Peki bu sürecin üzerimizde yarattığı stres, baskı, kaygı, endişe gibi negatiflerden nasıl kurtulabiliriz? Yürüyüş meditasyonu, bu konuda yardımınıza koşabilir.
 

Yürüyüş meditasyonu nedir?

yürüyüş meditasyonu

Yürüyüş meditasyonu, her insanın kolaylıkla uygulayabileceği bir tekniktir. Aslında yürüyüş yapmanın kendisi bile başlı başına bir meditasyondur, ancak bu teknik günlük yapılan ritimli yürüyüşlerden farklıdır ve sıradan bir yürüyüşün içine 10 dakikalık ufak çalışmalar halinde eklenebilir.

Yürüyüş meditasyonunu evde veya rahatça yürüyebileceğiniz doğal bir ortamda uygulayabilirsiniz. Elbette ayağınızın toprağa değeceği, sessiz, huzurlu bir ortamda yapmanız daha fazla fayda almanızı sağlayacaktır. Bu teknikte normal yürüyüşün aksine çok yavaş yürümek gerekir. Her adımınızı ayağı kaldırmak, ayağı öne uzatmak, ayağı yere basmak gibi parçalara bölerek çok yavaş atmalı, her saniye yapılan hareketin farkında olmalısınız. Amaç çok yavaş yürümek olduğu için yaparken denge problemleri yaşayabilirsiniz. Ama vazgeçmeden yapmaya devam ettiğinizde artık daha emin adımlar atabildiğinizi görmeniz kaçınılmazdır. Yürüyüş meditasyonunu yürüyüşünüzün bir kısmına dahil ederek siz de zihninizi daha iyi odaklamayı başarabilir ve anda kalarak rahatlama yaşayabilirsiniz.

Yürüyüş meditasyonunun sosyal mesafeli yaşam sürecindeki önemi

Dünyada milyonlarca insan salgın sebebiyle uzun süredir evlerinde izolasyon altında. Çünkü kişisel hijyen ve sağlığımıza dikkat etmek, mümkün olduğunca evden çıkmamak, sosyal mesafe ile kendimizi ve diğerlerini korumak hepimizin sorumluluğu. Her ne kadar bunun farkında olsak da bu sürecin zorluklarını da hepimiz yaşamakta ve benzer duyguları paylaşmaktayız. Hepimizin temiz havaya, oksijene, güneşe ve zihinsel dinginliğe, huzura ihtiyacı var. Bu yüzden normalleşme sürecine girilmesi ve kısıtlamaların kaldırılması ile birlikte sosyal mesafe kuralına uyarak doğada zaman geçirmek, yürüyüş yapmak ve yürüyüş meditasyonu ile zihinsel sağlığımızı geliştirmek mümkün olabilir. Yürüyüş meditasyonunun da tıpkı diğer meditasyon türleri gibi zihinsel sağlığımız üzerinde sayısız faydası vardır. Sosyal mesafe zorunluluğunun üzerimizde yarattığı negatiflerden bu teknik ile uzaklaşabilir ve içimizi daha güzel duygularla doldurabiliriz. 

1. Doğa içerisinde yürüyüş yaparken yürüyüş meditasyonu yapmak, stresten arınmaya yardımcı olabilir. Doğa ile temasın stresin fizyolojik işareti olan kortizon seviyesini düşürdüğü araştırmalarla kanıtlanmış bir gerçektir.

2. Yürüyüş meditasyonu yaparken gülümsemek unutulmamalıdır. Tüm meditasyonlarda kullanılan gülümseme, dikkatinizi anda tutabilmenizi sağlar. Bu sayede tüm kaygılarınızı unutabilir ve dikkatinizi o an yapmakta olduğunuz şeye verebilirsiniz.

3. Yürüyüş meditasyonu için özellikle sabah saatleri tercih edilebilir. Çünkü bu zaman diliminde enerji daha yoğundur. Bu saatlerde yapacağınız yürüyüşle bedensel ve ruhsal olarak daha güçlü hissedebilirsiniz.

4. Yürüyüş meditasyonu ile yavaş ve dingin bir yürüyüş yapmayı öğrendiğinizde, bu etkinin gün boyu tüm hareketlerinize yansıdığını görebilirsiniz. Bu sayede hafiflik, daha az telaş ve daha çok bilinç hissedebilirsiniz.

5. Doğada yürüyüş meditasyonu yapmak, kan basıncı, kalp atış hızı ve stresi düşürür. Bu etkiler sayesinde kendinizi daha sağlıklı hissedebilirsiniz.

6. Doğada zaman geçirmenin faydalarını meditasyon ve nefes çalışmaları ile bir araya getirdiğinizde bütünü tamamlamış olursunuz. Bu da size tamamlanmış ve zinde hissettirir.

Tüm bunlar, uzun zamandır yaşamımızda var olan ve bir süre daha var olacak olan sosyal mesafeli yaşamın psikolojimizdeki olumsuz etkilerini hafifletmeye; onları daha güzel duygularla değiştirmeye yardımcı olacaktır. 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Beslenme Alışkanlığımızın Psikolojimize Olan Muazzam Etkileri

Düzenli Egzersiz ve Kilo Kontrolünün Sağlığınızda Yaratacağı 8 Mükemmel Etki

Stressiz Bir Hayat İçin Yapmanız Gerekenler

Evde Uygulanabilecek Meditasyon Teknikleri Nelerdir?

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ