LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

SONBAHAR AYLARINDA ANİDEN SOĞUYABİLEN HAVALARA KARŞI ALMAMIZ GEREKEN ÖNLEMLER

Sonbahar aylarının içerisinde olduğumuz bu dönemde yaşanan ani sıcaklık değişimleri çeşitli hastalıklara davetiye çıkarabiliyor. Havaların aniden soğuması, vücudun savunma mekanizmasının zayıflamasına neden oluyor. Bu nedenle mevsim geçişlerinde bağışıklık sisteminin desteklenmesi son derece önemli! Özellikle sonbaharda artan üst solunum yolu enfeksiyonlarından korunmak için çeşitli önlemler almak gerekiyor. Peki sağlıklı bir sonbahar geçirebilmek için ne gibi önlemler alınmalı? İşte aniden soğuyan havalara karşı almanız gereken o önlemlerden bazıları!

 

Hava durumuna uygun giysiler tercih etmek

Hava Durumuna Göre Giyinmek

Sonbahar aylarında hava sıcaklıkları gün içinde sıklıkla değişim gösterebiliyor. Buna bağlı olarak vücut ısımız da değiştiğinden kıyafet seçimi son derece önemli bir hal alıyor. Bu nedenle sabah ve akşam saatlerinde vücut ısısını dengede tutacak kalın giysiler tercih etmek gerek! Benzer şekilde gün içinde de hava sıcaklığına uygun şekilde giyinilmeli. Terlemek veya üşümekten kaçınılmalı, üst üste ama çıkarılabilir kıyafetler giyerek hava durumuna karşı tedbirli olunmalı.

 

Dengeli ve düzenli beslenmek

dengeli ve düzenli beslenmek

Sonbaharda yaşanan ısı değişimleri sebebiyle bağışıklık sistemi sağlığını desteklemek şart. Bunun için yapılması gereken ilk şey ise dengeli ve düzenli beslenmek! Özellikle bağışıklık sistemini destekleyen C vitamini bakımından zengin sebze ve meyveler tüketmek; zencefil, zerdeçal, karabiber gibi sağlıklı bitkileri tüketmek gibi önlemlerle bu mevsimde hastalıklardan korunmak mümkün olabiliyor.

 

Yaz mevsimine ait alışkanlıkları terk etmek

Yaz aylarından kalan beslenme alışkanlıklarını sonbaharda terk etmek, bunun yerine mevsime uygun gıdalar tüketmek gerekiyor. Özellikle yazın tüketilen soğuk gıdalardan uzak durmakta fayda var. Bunun yerine kaliteli, dengeli ve yeterli beslenerek bağışıklık sağlığı desteklenebilir. 

 

Bol sıvı tüketmek

Bol sıvı tüketmek

Sonbahar aylarında bağışıklık sağlığını desteklemenin yollarından biri de bol ve dengeli sıvı alımı olarak karşımıza çıkıyor. Taze sıkılmış meyve suları; ıhlamur, kuşburnu, yeşil çay gibi sağlıklı bitki çayları ve elbette su; bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlayarak sizi sonbaharın salgın hastalıklarına karşı koruyabiliyor. 

 

Düzenli ve kaliteli uyku

Sonbaharda görülen dengesiz havaların olumsuz etkilerinden kendimizi korumak için düzenli ve kaliteli uyku da olmazsa olmazlardan. Çünkü kaliteli uyku, bağışıklık sisteminin en büyük destekçilerinden biri. Bu nedenle günde 7 saat uyku kuralına uymak, uykunun kalitesini arttırmak için erken yatıp erken uyanmak gerekiyor.

 

Kişisel hijyeni korumak

Sonbahar aylarında enfeksiyonların artış gösterdiğini söyledik. İşte bu tür enfeksiyonlarla mücadele etmede sık sık el yıkamak, ortak kullanım alanlarının hijyenine dikkat etmek son derece önemli. 

 

Kapalı alanları sık sık havalandırmak

Kapalı alanları sık sık havalandırmak

Sonbahar aylarında enfeksiyonlar daha hızlı yayılma eğilimi gösterdiği için ortamların havalandırılması da son derece önemli bir durum olarak karşımıza çıkıyor. Bunun için işyeri, ofis, ev gibi kapalı alanları sıkça havalandırmak, sık dokunulan eşyaları temizlemek gerekiyor.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Sonbaharda Tüketebileceğiniz Lezzetli ve Sağlıklı 8 Mevsim Meyve ve Sebzesi

Sonbahar Gribinden Korunmanın 8 Etkili Yolu

Hastalıklardan Koruyan 5 Kış Çayı

Kış Mevsiminde En Çok Yenmesi Gereken Yiyecekler

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ