LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

25 Ocak Cuma

SABAHLARI AÇ KARNINA KARIN ÇALIŞMANIN FAYDALARI

karın çalışma

Karın kasları dediğimiz zaman birçoğumuzun aklına güzel bir görünüm geliyor. Elbette yağsız ve kaslı bir karın, güzel bir görünüme sahip olmanızı sağlar. Fakat karın kasları bundan çok daha fazlasıdır. Çünkü karın bölgesi, vücudumuzda merkez olarak konumlanır. Hem otururken hem ayaktayken, her şekilde bu bölgeden yararlanırız. Karın egzersizleri yapmak ise bel bölgesi, kalça, karın ve pelvis kaslarının uyum içinde çalışmasını sağlar. Bu şekilde sırt ağrısı ve sarkmalar önlenebilir, vücut duruşu düzeltilebilir. Aynı zamanda daha güçlü ve dengeli olurken, egzersizleri de daha etkili bir şekilde uygularız. Peki yağsız veya kaslı bir karın için ne zaman ve ne şekilde çalışmamız gerekir? Gelin, bu konuya detaylı bir şekilde göz atalım...

 

Sabah aç karnına mı yoksa tok karnına mı spor yapmak gerekir?

sabahları karın çalışmak

Son zamanlarda birçok uzman, aç karnına spor yapmaktan bahsediyor. Peki aç karnına egzersiz yapmak gerçekten faydalı mı? Aslında faydalı fakat açken ve tokken egzersiz yapmanın kendi içinde farklı faydaları bulunuyor. Bu yüzden her iki durumu karşılaştırmamızda büyük fayda var. Öncelikli olarak yağ yakımından başlayalım.

 Açken egzersiz yaptığımız zaman kan şekerimiz hızlıca düşer. Kan şekeri hızlıca düştükten sonra ya proteinler enerji kaynağı olarak kullanılır yağ da yağlar. Eğer bedenen ve zihnen strese girilmediyse, vücut yavaş bir şekilde karın bölgesindeki yağları veya genel vücut yağlarını enerji kaynağı olarak kullanmaya başlar. Fakat bu aşamada vücudun hızlı enerji kaynaklarına odaklı olduğu unutulmamalıdır. Vücut yavaş yakılan yağ yerine hızlı yakılan proteinleri enerji kaynağı olarak kullanabilir. Yani enerji kaynağı olarak kastaki proteinleri çekebilir. Bu da kas yıkımına sebebiyet verir. Fakat tok karnına egzersiz yapıldığı zaman her iki açıdan da vücut depoladığı şeyleri yakmaya başlayacaktır. Bu şekilde kastan protein çekimi olmayacak, yağ yakımı sınırlı olacaktır.

Fakat konu kardiyo egzersizleri olduğu zaman, yani hafif ve kısa egzersizler olduğu zaman karın aç olabilir. Bunun nedeni, kardiyo tipi hafif egzersizlerde enerji ihtiyaçlarının acil olmamasıdır. Çünkü bu tip egzersizlerde vücudumuz, enerji ihtiyacı acil olmadığı için metabolizmaya olanak tanımaktadır. Bu da yağ yakımının öne çıkması anlamına gelir. Fakat ağır ve uzun bir yapıya sahip olan direnç egzersizlerinde tok olmaya ihtiyaç vardır.

Sonuç olarak sabah aç karnına karın çalışmanın veya kardiyo yapmanın yağ yakımı üzerinde gözle görülür etkileri vardır. Bu şekilde hızlı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Fakat burada yoğun fiziksel ve duygusal strese giriliyorsa yanlış olan bir şeyler olabilir. Diğer bir yandan yoğun tempolu egzersizler uyguluyorsanız ve performans sizin için oldukça önemliyse ve aşırı şekilde kas kaybetmek istemiyorsanız, tok bir şekilde çalışmak büyük önem taşımaktadır.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

 

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ