LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

PROBİYOTİKLER HAKKINDA MUTLAKA BİLMENİZ GEREKENLER

Reklamlarda bu aralar "Zengin probiyotik içeriğiyle…" ifadesini çok duyuyoruz. Kulağa dikkat çekici geliyor, değil mi? Belki sırf bu reklamların etkisinde kalarak probiyotik tüketmeye başladınız veya farkında olmadan sıkça tükettiğiniz ürünlerde probiyotik bulunuyor. Peki, probiyotiklerin ne olduğunu ve ne işe yaradığını gerçekten biliyor musunuz? İşte, probiyotikler hakkında bilmeniz gereken her şey…

 

Probiyotik Nedir?

Probiyotik Nedir

Yeterli miktarda tüketildiğinde sağlık bakımından yarar sağlayan bakteri türleri gibi canlı mikroorganizmalar, probiyotik olarak adlandırılır. Yoğurt gibi fermente gıdalarda doğal olarak bulunabildikleri gibi laboratuvar ortamında geliştirilerek hap veya toz şeklinde üretilebilir, farklı besinlere eklenebilir. Birçok kişi bakterilerin ve diğer mikroorganizmaların tamamen zararlı olduğunu düşünse de aslında bunların bir kısmına, özellikle de probiyotiklere çok ihtiyacımız var. Bilimsel araştırmaların sonuçları, bağırsakların bakteri dengesini düzenlemek için probiyotik kullanmanın insan sağlığı için yararlı olduğunun göstergesi niteliğinde.

 

Hangi Gıdalarda Probiyotik Bulunur?

Probiyotikleri vücudunuza doğal yollarla almak istiyorsanız yoğurt, kefir, fermente süt, bazı peynirler ve lahana turşusu gibi gıda ile içecekleri tüketebilirsiniz. Doğal yollar yeterli gelmediğinde özel hazırlanan hap ve toz gibi ürünleri doktor kontrolünde tercih edebilirsiniz. Fakat şekerli içecekler ve hatta şekerleme gibi probiyotik içerdiği iddia edilen işlenmiş gıdalar konusunda dikkatli olmalı, bu ürünlerin içindekiler kısmını dikkatlice okumalısınız.

 

Probiyotiklerde Ne Tür Bakteriler Bulunur?

Probiyotiklerin içinde çeşitli mikroorganizmalar bulunur. Bunların en yaygın olanları ise lactobacillus ve bifidobacterium adı verilen gruplara ait olan bakteriler. Diğer bakteriler ve saccharomyces boulardii gibi mayalar da probiyotik olarak kullanılabilir. Farklı probiyotik türleri, vücut üzerinde farklı etkiler gösterir. Yani bir mikroorganizmanın probiyotik olması diğerleriyle aynı işleve ve etkiye sahip olacağı anlamına gelmez.

 

Probiyotikler Nasıl Çalışır?

Probiyotik içeren gıdaları tükettiğinizde bağırsaklarınıza yararlı bakteri takviyesi yaptığınızı düşünebilirsiniz; ancak probiyotiklerin işleyişi bu şekilde değil. Probiyotikleri daha çok bağırsakların dengeleyici unsurları gibi düşünebilirsiniz. Çoğu probiyotik bağırsağa doğrudan yerleşmez. Bunun yerine diğer organizmaları etkileyen, yararlı bakterileri besleyen ve kötü bakterileri ortadan kaldıran bir dizi bileşik oluştururlar. Unutmamanız gereken bir diğer önemli nokta ise probiyotiklerin çoğunlukla geçici yardımcılar olduğu. Bu yüzden düzenli olarak probiyotik tüketmenizde fayda var.

 

Probiyotiklerin Yan Etkisi Var mı?

Probiyotikler etki alanları itibarıyla şişkinlik, gaz veya bağırsak hareketlerinde değişiklik gibi geçici durumlar yaratabilirler. Genel olarak kimsenin probiyotik almasında sakınca yok ancak çölyak hastalığı gibi bir sindirim bozukluğunuz varsa probiyotik almadan önce doktorunuza danışmanızda fayda var. Ayrıca reaksiyon riskini en aza indirmek için gıda veya ilaç alerjiniz varsa aldığınız ürünlerin içindekiler kısmını kontrol etmeniz de yararlı olur.

 

Probiyotikler Hangi Hastalıkların Tedavisine Yardımcı Olabilir?

Sağlıksız bir beslenme veya yaşam tarzınız varsa probiyotikler bunların sonuçlarının tamamını telafi edemez. Dolayısıyla probiyotiklerden maksimum düzeyde fayda sağlamak için sağlıklı beslenme alışkanlıklarınızın ve düzenli bir yaşamınızın olması şart. Bilimsel araştırmalar probiyotiklerin birçok hastalığın tedavi planının bir parçası olabileceğini gösteriyor: İrritabl bağırsak sendromu, ülseratif kolit, duygu durum bozuklukları, anksiyete, geçirgen bağırsak sendromu ve mikrobiyom dengesizlikleri gibi hastalıklar bunlardan birkaçı. Bazı bilimsel araştırmalar ise probiyotiklerin düşük uyku kalitesi, laktoz intoleransı, otoimmün hastalığı, atopik dermatit, alerji, kan basıncı ve kolesterol gibi sayısız sorunu çözebileceğine dair sınırlı ancak umut verici sonuçlar gösteriyor. Hiçbir gıda veya takviye, kilo vermenize doğrudan yardımcı olmasa da probiyotikler ve obezite üzerine yapılan çalışmalar da olumlu görünüyor.

 

Probiyotik Takviyesi İçin İzlenecek Adımlar

Probiyotik Takviyesi İçin İzlenecek Adımlar

Doktor kontrolünde probiyotik takviyesi almanız gerekirse bundan en iyi şekilde yararlanmanız için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

● Doğru şekilde kullandığınızdan emin olun: Aldığınız probiyotik türüne ait açıklamaları mutlaka okuyun.

● Günlük bir alışkanlık hâline getirin: Probiyotik kullanımınız sürekli olmazsa bu yararlı bakterilerin vücudunuzu erkenden terk edeceğini unutmayın. Bu sebeple probiyotik alımınızı haftada en az beş gün olarak belirlemenizde fayda var.

● Bol bol süt tüketin: Probiyotikleri yiyecekle tüketmeniz, midenize yolculukları sırasında onları canlı tutmaya yardımcı olur. Probiyotiklerin bağırsaklara ulaşma olasılığını artırmak için özellikle yoğurt, süt ve peynir gibi mide ve safra asidini nötralize eden gıdaları tercih edebilirsiniz.

● Nicelikten çok kaliteye yönelin: 10 farklı probiyotik türüne sahip ürünlerin, daha az türe sahip ürünlerden mutlaka daha üstün olduğunu düşünmek pek doğru değil. Bunun için en doğru bilgiyi doktorunuzdan alabilirsiniz.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Sağlıklı Bir Yaşam için Beslenme Tüyoları

Güne Zinde Başlamanızı Sağlayacak 9 Enerji Deposu Besin

Beslenme Alışkanlığımızın Psikolojimize Olan Muazzam Etkileri

Detoks Etkisi Yapan 11 Yiyecek

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ