LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

12 Mayıs Pazar

RAMAZAN AYINI RAHAT GEÇİRMENİZİ SAĞLAYACAK 10 SAĞLIKLI BESİN!

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte, birçoğumuz bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirebilmek için nasıl beslenmemiz gerektiğini araştırmaya başladı bile. Çünkü geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da oruç tutulan süre bir hayli fazla. Dolayısıyla sağlıklı ve uzun süre tok tutan yiyecekler tüketmek son derece önemli. Peki orucumuzu rahat geçirmemizi sağlayacak besinler hangileri? İşte hem sağlığımıza sağlık katacak hem de orucumuzu kolaylaştıracak o besinler!

 

Yumurta

Yumurta

Anne sütünden sonra en kaliteli protein olduğu bilinen yumurta, sahurda tüketebileceğiniz besinler arasında yer alır. Çünkü zengin içeriği ile uzun süre doygunluk hissi sağlayabilir. Yumurta, kan şekeri kontrolüne yardımcı olarak yemek yeme isteğini de azaltabilir. Bu nedenle siz de sahur öğünlerinde yumurta tüketerek orucunuzu daha rahat ve sağlıklı geçirebilirsiniz.

 

Tarçın

Tarçın

Sağlığımıza sayısız faydası olduğu bilinen tarçın, yemeklerden sonra dahi kan şekeri yükselmesini dengeleyerek açlık hissini ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Bu nedenle oruç tutarken kan şekerinin dengelenmesi ve kolesterol seviyelerinin düşürülmesi amacıyla tüketilebilir. Sahur öğünlerinde içeceğiniz 1 çay kaşığı tarçın eklenmiş 1 bardak su, orucunuzu rahat bir şekilde geçirmenizi sağlayarak size sağlık katar.

 

Esmer buğday

Araştırmalar esmer buğday tüketen insanların vücutlarındaki yağ oranlarının azaldığını göstermiştir. Esmer buğday ayrıca E vitamini, selenyum, fenolik asit bakımından da son derece zengindir. Zengin içeriği sayesinde iştah ve kilo kontrolünün sağlanması, kolesterol seviyelerinin düşürülmesinde kullanılabilir. Siz de oruç tutarken esmer buğday tüketerek Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirebilirsiniz.

 

Yoğurt

Yoğurt

Besleyici gıdalardan biri olan yoğurt, uzun süre tokluk hissi vermektedir. Ayrıca uyku problemlerine de iyi geldiği bilinir. Siz de protein açısından zengin bir besin olan yoğurdu sahur öğününde tüketerek orucunuzu rahat bir şekilde geçirebilir ve hatta içerisine tarçın ekleyerek kan şekerinizi dengeleyebilirsiniz.

 

Avokado

Sağlığımıza birçok faydası olan avokado, zengin doymamış yağ desteği ve tok tutucu özelliği ile sahur öğününde rahatlıkla tüketilebilir. Açlığı bastırıcı etkisi de olduğu bilinen bu lezzetli meyve sağlıklı bir şekilde oruç tutabilmek için son derece yararlı olabilir.

 

Muz

Muz

Tok tutucu özelliği ile bilinen en ünlü meyve muzdur. Bu sevilen meyve ayrıca gerçek bir potasyum kaynağıdır. Siz de sahurda yemeğin üzerine bir adet muz tüketerek tokluk sürenizi uzatabilir, rahat bir oruç geçirebilirsiniz.

 

Peynir

Protein açısından zengin bir kahvaltılık olan peynir, sahur öğünlerinde tüketebileceğiniz bir besindir. Çünkü son derece besleyicidir ve uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Yalnızca su ihtiyacını arttırmaması adına Ramazan ayında seçiminizi tuzsuz peynirlerden yana kullanabilirsiniz.

 

Zeytin

Zeyin

Zeytin de sağlıklı bir Ramazan geçirmek isteyenlerin tüketebileceği besinler arasında yer almaktadır. Sindirim sistemi için son derece faydalı olan bu besin aynı zamanda tok tutucu özelliğe sahiptir. Bu nedenle sahur sofralarında "suda bekletilip tuzu azaltılarak" rahatlıkla tüketilebilir. Aksi takdirde susuzluğa neden olarak oruç süresini zorlaştırabilir.

 

Kuruyemiş

Omega 3 bakımından zengin ceviz, fındık, fıstık gibi besinler tokluk hissinin uzatılmasına yardımcı olur. Bu nedenle sınırlı miktarda sahurda rahatlıkla tüketilebilir. Kuruyemiş tüketimi konusunda da yine aşırı tuzlu olmamasına dikkat edilmemelidir. Aksi takdirde susuzluğu arttırabilir.

 

Hurma

Hurma

Ramazan ile özdeşleşen hurma, besin değeri bakımından oldukça zengindir. İçeriğinde protein, folik asit, kalsiyum, potasyum, fosfor, magnezyum, sodyum gibi önemli maddeleri barındırır. Meyve şekeri bakımından da son derece zengin olan hurma sahur ve iftar öğünlerinde rahatlıkla tüketilebilir.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan Ayına Girerken Oruç İçin Vücudumuzu Nasıl Hazırlamalıyız?

Sahurda Ne Yenir?

Ramazan Bayramı Sofrasında Olmazsa Olmaz 8 Yemek ve Tatlı

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ