LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

İŞ YAŞAMINDA STRES VE ÖFKE YÖNETİMİNİN BAŞARIYA GİDEN YOLDA ÖNEMİ

İster iş hayatına yeni atılmış olun, ister senelerin tecrübesine sahip bir çalışan... Zaman zaman herkes iş dünyasının getirdiği gerginlik, stres ve öfkenin altında ezilecek gibi hissedebilir. Bunlar çok insani, çok normal duygular olmakla birlikte onları kontrol edecek ya da etkilerini azaltacak mekanizmaların eksikliği, sabah işe gitmek için uyanmayı bile işkence haline getirebilir. Peki stres ve öfke yönetimi neden önemli? Bu konuda kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz?

 

Stres ve Öfkeyi Baskılamaya Çalışmak Verimi Azaltır

Stres ve Öfkeyi Baskılamaya Çalışmak Verimi Azaltır

Yapılan araştırmalar ve istatistikler gösteriyor ki; stres, öfke, korku gibi olumsuz duyguları tanıyıp baş etmeye çalışmak yerine görmezden gelmek ve baskılamak iş hayatındaki veriminizi azaltıyor. Bu duyguları baskılamaya çalışmanın altında yatan sebebin, çoğunlukla iş hayatının getirdiği sorumlulukları aksatmamak olduğu düşünülürse; bu baskıyla aslında hedeflediğinizin tam tersi bir sonuç elde etmiş oluyorsunuz.

Stres fiziksel olarak zihnin çalışma kapasitesini düşürüyor. Bu yüzden sizde stres ve öfkeye sebep olan durumları halının altına süpürmek yerine baş etmeyi öğrenmek, mutlu ve verimli bir iş hayatı için daha verimli bir seçim olur.

 

Stres Sağlık Sorunlarına Sebep Olabilir

Uzun süre olumsuz duygulara maruz kalındığında klinik ya da majör depresyon başta olmak üzere bazı ruhsal sıkıntılar ve çeşitli sağlık sorunlarının ortaya çıkması kaçınılmaz. İngiltere'de yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilere göre doktor ziyaretlerinin %70'inin, ciddi rahatsızlıkların ise %85'inin sebebi stres.

Haliyle ruhen ve bedenen sağlıklı bir insanın işte gösterdiği verim ve başarı, stresin yönetilemediği bir sürecin ardından sağlık sorunlarıyla gölgelenebiliyor. Yalnızca performans olarak da değil, stres ve baskıyla mücadele edememenin intihara kadar varabilen çok ciddi sonuçları olabiliyor.

 

Öfke ve Stres Yönetimi İçin Neler Yapabilirsiniz?

Öfke ve Stres Yönetimi İçin Neler Yapabilirsiniz

Elbette bu yolda atılacak en doğru adım profesyonel yardım almaktır. Ancak buna her zaman vakit ve bütçe ayıramayabilirsiniz. İş yerindeki olumsuz etkilerini azaltabilmek adına stres ve öfke yönetimi için şunları yapabilirsiniz:

 

Tetikleyicilere Dikkat Edin

Olumlu ya da olumsuz duygularımızın baş etmekte zorlandığımız seviyelere gelmesinde genelde tetikleyici dediğimiz kişi, mekan ya da olaylar etkili. Öfkenizi kontrol edemediğinizi hissettiğiniz zamanları düşündüğünüzde ortak bir nokta bulabiliyor musunuz? Herhangi bir mekanda bulunmak, herhangi bir kişiyle iletişime girmek ya da belli başlı projelere dahil olmak sizde sıklıkla öfke ya da strese sebep oluyorsa bunlar sizin tetikleyicileriniz olabilir. Elinizden geldiğince bu mekan, kişi ya da olaylardan kaçının.

 

Gerçekçi Hedefler Koyun

İş kaynaklı öfke, gerginlik ya da stres bazen işin kendisinden değil de sizin kendi kendinize üstlendiğiniz aşırı yükten kaynaklanabilir. Özellikle mükemmeliyetçi bir kişiliğiniz varsa işten kaynaklandığını düşündüğünüz tüm bu olumsuz duyguların, gerçekten işle mi yoksa sizinle mi ilgili olduğunu etraflıca düşünmek iyi bir fikir olabilir. Eğer sebebin ikinci seçenek olduğunu düşünüyorsanız, stres ve öfke yönetimi için günlük rutinlerinizi, zamanınızı, kapasitenizi göz önünde bulundurarak gerçekçi hedefler koymalısınız. Bu, üzerinizdeki baskıyı ve stresi azaltacaktır.

 

Sağlıklı Baş Etme Yöntemleri Geliştirin

Sağlıklı Baş Etme Yöntemleri Geliştirin

Öfke, gerginlik ve stres başta olmak üzere olumsuz duygular, hayatımızın birer parçası. Bu duyguları hayatımızdan bütünüyle çıkarmak ne yazık ki mümkün değil. Yapmamız gereken ise tüm yükü bedenimize ve zihnimize bırakmadan bu duygularla baş etmek için kullanabileceğimiz sağlıklı yöntemler bulmak.

Dans etmek, şarkı söylemek, resim yapmak, enstrüman çalmak gibi hobiler; meditasyon, yoga, ibadetler gibi bize ruhen dinginlik getiren aktivitelerle uğraşmak stres seviyemizin azalmasına yardımcı olur. Elbette bu alışkanlıkların tek seferlik olmasının pek bir faydası olmaz, düzenli olarak yapmalısınız ki bir savunma mekanizması haline gelsinler.

 

Mola Vermeyi Bilin

Çok çalışmak, fedakarlık yapmak işle ilgili konularda verimi artırdığı için çoğunlukla takdir edilen davranışlar olarak görülür. Fakat elbette bunun da bir sınırı olmalı. Sürekli kendinize ait tatil günlerinden, molalardan kısarak çalışmaya devam etmek, uzun vadede kendinizi tükenmiş hissetmenize ve zaman zaman da öfke patlamaları yaşamanıza sebep olabilir.

Yorulduğunuzda dinlenmeyi öğrenmelisiniz. İyi bir çalışan olmak demek bu süreçte kendinizi, ruhsal ve bedensel ihtiyaçlarınızı gözardı etmek demek değil. Her zaman önceliğiniz kendiniz olmalı.

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ