LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

PANDEMİ SÜRECİNDE YENİ BİR İŞE BAŞLAYANLAR İŞE ADAPTASYONLARINI NASIL SAĞLAMALILAR?

Hayatımızda çok fazla şeyin değiştiği koronavirüs pandemisi döneminde yeni bir işe başlamak imkansız gibi görünebilir ancak bu 6 basit öneriyle yeni pozisyonunuzda tahmin edemediğiniz kadar başarılı olabilirsiniz.

Normal zamanlarda bile yeni bir işe başlamak gerilimli bir durumdur ve anksiyeteyi yükseltir. Pandemiyle birlikte bu sürece yeni zorluklar da eklendi. Öte yandan, doğru bir düşünce şekli ve yeterli motivasyonla yeni iş ortamınıza hızla adapte olabilir ve kariyer basamaklarını tırmanmaya devam edebilirsiniz. Bu dönüşümü kolaylaştırmak için size iş yerinizde harika bir ilk izlenim bırakmanızı sağlayacak bazı öneriler hazırladık.

 

1. Sosyal Ağınızı Genişletin ve Bazı İnsanlarla Yeniden İrtibat Kurun

Sosyal Ağınızı Genişletin ve Bazı İnsanlarla Yeniden İrtibat Kurun

Eğer yeni işiniz evden çalışmanızı gerektiriyorsa sosyal ağınızı genişletmek ve ekibinizdeki herkesle yakından tanışmak zor olabilir. Bu durumda onlarla doğrudan birlikte çalışmıyorsanız bile yeni iş arkadaşlarınıza kendinizi tanıtmak için ekstra zaman harcayın. Arkadaşlarınıza e-mail gönderin ya da kısa görüntülü sohbetler planlayın. Böylece deneyimlerinden faydalanabilir ve onlar hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Bu süreçte iş çevresinden daha önce tanıdığınız insanlarla da irtibatınızı kopartmayın ve çevrenizi olabildiğince geniş ve güncel tutun. Ekonominin kırılgan olduğu bu süreçte kariyeriniz için mümkün olduğunca fazla insan tanımak her şekilde fayda sağlayacaktır.

 

2. Şirket Kültürünü Öğrenin

Şirket Kültürünü Öğrenin

Yeni bir pozisyona başlarken, sadece yeni bir rutine ve sorumluluklara alışmakla kalmayıp şirket kültürünü de öğrenmeniz gerekiyor. Şirketinizdeki insanların hedefleri neler? Değer verdikleri şeyler neler? İş ortamı ne kadar resmi ya da rahat? Toplantılarda ve e-maillerde insanların kullandıkları dile, birbirlerine nasıl hitap ettiklerine ve tavırlarına özellikle dikkat edin. İş arkadaşlarınıza ve yöneticilerinize soru sormaktan çekinmeyin ve şirket kültürü hakkında onlardan bilgi alın.

 

3. Yardım Teklif Etmekten Çekinmeyin

Yardım Teklif Etmekten Çekinmeyin

Durum ne olursa olsun, insanlar yardım görmekten hoşlanırlar. Birisi onlara yardım etmek istediğini söylediğinde herkes bunu nazikçe ve sevinçle karşılar. Yeni iş ortamınızda iş arkadaşlarınıza ve yöneticilerinize günlük sorumluluklarının neler olduğunu sorun. Ve kimlere, ne şekilde yardımcı olabileceğinizi öğrenin. Size bir sorumluluk verilmesini beklemeden işe ilgi gösterin ve hangi sorumlulukları alabileceğinizi tespit edin. Olumlu yanıtlar alacaksınız ve iş arkadaşlarınızla bağlarınız bu sayede güçlenecek.

 

4. Bir Akıl Hocası ya da Usta Edinin

Bir Akıl Hocası ya da Usta Edinin

Bir şirketi tanımanın en iyi yolu, çalışmalarına ve başarısına özendiğiniz ya da değer verdiğiniz insanlardan bilgi almaktır. Gelecekte bulunmak istediğiniz pozisyonlarda olabilirler ya da çalışma stilleri sizin özendiğiniz şekilde olabilir.

Soru sorabileceğiniz, öneriler alabileceğiniz ve güvendiğiniz birisi olması işinizde fark yaratmanızı mümkün kılar. Bu tür insanlar profesyonel gelişiminize katkı sağlar ve sektörde önünüzü açar. Ufkunuzu genişleten insanlara kulak vermek her zaman iyi bir yatırımdır.

 

5. Stratejik ve Faydalı Sorular Sorun

Stratejik ve Faydalı Sorular Sorun

Yeni bir işe başlarken sayısız sorunuz olabilir. Konuşmaktan ve soru sormaktan çekinmeyin ancak insanları sıkmamak ve yanıtları daha iyi anlayabilmek için stratejik olun. Sorularınızı öncelik sırasına göre bir listede toplayın. Örneğin insanların kendileriyle nasıl iletişim kurulmasını istediğini ve şirket prosedürlerini ilk etapta öğrenin. Daha az önemli soruları ise zamana yayarak sormaya çalışın.

 

6. Günlük Bir Rutin Geliştirin

Günlük Bir Rutin Geliştirin

Normal şartlarda, bir ofiste yeni bir işe başladığınızda günlük rutininiz oluştukça stresiniz azalır. Evde çalışma saatleri konusunda daha esnek olsanız da aynı günlük rutini evdeki çalışmanızda da oluşturmaya özen gösterin. Uyanma saatiniz, öğle yemeği saatiniz ve molalarınız her gün aynı zamanlarda olsun. Evdeki çalışma köşeniz her zaman aynı yerde olsun ve bu köşeyi yemek yemek, uyumak, eğlenmek gibi başka şeyler için kullanmayın. Mümkünse işe uygun kıyafetleri ya da çok resmi olmasa da dışarıya çıkmaya uygun kıyafetleri evdeki mesai saatleriniz içinde de giyin. Bu rutine uyarsanız evin getirdiği rehaveti önleyebilir, kontrolün sizde olduğunu hissedebilir ve işinize daha iyi adapte olabilirsiniz.

Yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Ancak konuşmaktan, sorular sormaktan, insanlarda iz bırakmaktan çekinmeyin. Özellikle aylarca iş arkadaşlarınızı ve yöneticilerinizi yüz yüze görememe ihtimaliniz olan bu süreçte, iletişim en önemli faktörlerden birisi.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebiliriz:

İş Hayatında Hızlıca Yükselmek için 6 Altın Öneri

İş Hayatı İçin Faydalı Olabilecek Beden Dili Kuralları

İş Hayatında Başarılı Olmak İsteyenler İçin 10 Öneri

İş Hayatında Doğru İletişim Kurmanın Yolları

Çalışma Hayatına Yeni Başlayacaklar için Altın Değerinde 8 Öneri

İş Yerinde Verimli Çalışmanızı Sağlayacak 10 Öneri

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ