LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

İLKBAHARDA HEM BEDEN HEM DE RUH SAĞLIĞIMIZA İYİ GELECEK 10 BAHAR MEYVE VE SEBZESİ

Meyve ve sebzeler, özellikle mevsiminde tüketildiğinde sağlığımıza sayısız fayda sağlar. İçeriklerinde bulunan çeşitli vitamin, mineral gibi yararlı maddeler ile vücudumuzun işlevlerini eksiksiz şekilde yerine getirmesine yardımcı olur ve bağışıklık sistemi sağlığını desteklerler. Uzmanların, küresel bir salgın haline gelen coronavirüs’ten korunmak için bağışıklık sistemi sağlığını desteklemek gerektiğini belirtmesi, taze mevsim sebze- meyvesi tüketimini daha da önemli kılmaktadır. Çünkü mevsiminde beslenmek, doğa şartlarında yetişen meyve ve sebzelerden en fazla vitamin ve minerali almak anlamına gelmektedir. İşte ilkbaharda hem beden hem de ruh sağlığınıza iyi gelecek bahar sebze ve meyveleri!

 

1. Çilek

Çilek

Baharın müjdecisi olan çilek, market raflarındaki yerini aldı bile. Bu lezzetli meyve, gerçek bir vitamin deposudur. İçerdiği A ve C vitaminleri sebebiyle iyi bir antioksidan kaynağı olan çilek bu etkisi ile çeşitli kanser türlerinin yolunu açan serbest radikallerinin artmasını önler. Ayrıca bolca kalsiyum, demir, fosfor, potasyum, selenyum, sodyum, manganez, magnezyum içerir. Yüksek oranda lif içermesi de çileğin faydaları arasındadır.

 

2. Yeşil erik

Lezzetli ilkbahar meyvelerinden olan yeşil eriğin de sağlığımıza sayısız faydası vardır. Yeşil erik C vitamini, lif, potasyum, A vitamini ve fosfor bakımından oldukça zengindir. Organik asit içeriği sayesinde vücudun alkali tutulmasına yardımcı olur. Kolesterolün kontrol edilmesine yardımcı olur, kemir ve kalsiyum içerdiği için kansızlığı önler, lif içeriği ile kabızlık ve gaz problemlerini önler ve tabii ki bağışıklık sistemini destekler.

 

3. Ananas

Ananas

Tropik bir meyve olan ananas, ilkbahar aylarından itibaren yaz ortasına kadar raflardaki yerini alan sağlıklı bir meyvedir. Ananas lif, C ve B vitaminleri, çinko gibi yararlı maddeler bakımından oldukça zengindir. Bu içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir, sindirim sağlığını destekler ve gerçek bir enerji kaynağıdır. Ayrıca omega 3 ve omega 6 yağ asitleri, potasyum, demir, manganez, kalsiyum, bakır, folat ve fosfor barındırmaktadır. Tüm bunlar ananası genel sağlığımız için kıymetli kılmaktadır.

 

4. Avokado

İlkbahar başında görmeye başladığımız avokado, güzellik ve sağlık deposu bir besindir. Zengin A vitamini içeriği ile bağışıklık sistemini ve göz sağlığını destekler. Avokado ayrıca potasyum, fosfor, demir, kalsiyum bakımından da oldukça zengindir ve tüm bu etkileri ile kalp- damar sağlığına da katkı sağlamaktadır.

 

5. Domates

Domates

Asıl olarak Mayıs- Ağustos ayları arasında mevsimini yaşayan domatesin de sağlığımıza sayısız faydası bulunur. Domates gerçek bir C vitamini, potasyum, folat ve K vitamini kaynağıdır. Zengin içeriği ile kalp sağlığını korur, kanser riskini azaltır, cilt sağlığını destekler, kemik sağlığını iyileştirir, göz sağlığını destekler. Ayrıca nörolojik durumların ilerlemesini önler, kilo kaybını destekler ve bağışıklık sağlığını geliştirir.

 

6. Salatalık

Tıpkı domates gibi aslında sınırlı bir zaman diliminde mevsimini yaşayan salatalığın da sağlığımıza birçok faydası vardır. Salatalık çok iyi bir pantotenik asit kaynağıdır, ayrıca bakır, potasyum, manganez, C vitamini, fosfor, magnezyum, biotin ve B1 vitamini bakımından da oldukça zengindir. Bu zengin içeriği ile sindirim sağlığını destekler, dolaşım sistemine yarar sağlar, kalbi korur, kas esnekliğini arttırır, kanser türlerine karşı koruma sağlar, beyin sağlığını korur ve bağışıklık sağlığını geliştirir.

 

7. Patlıcan

Patlıcan

Mayıs- Haziran ayları arasında sofralarımızdaki yerini alan patlıcan yaz yemeklerinde sıkça tercih edilir. Patlıcanın vitamin ve mineral içeriği oldukça geniştir. C vitamini, K vitamini, B6 vitamini, tiamin, niasin, magnezyum, manganez, fosfor, bakır, lif, folik asit, potasyum bakımından son derece zengin bir sebzedir. Zengin içeriği onun kalp sağlığı, sindirim sistemi ve bağışıklık sistemi üzerinde çeşitli faydalar göstermesini sağlamaktadır.

 

8. Enginar

Bir ilkbahar sebzesi olan enginar çinko ve C vitamini bakımından oldukça zengindir. Bu içeriği ile kanı temizler, yüksek protein içerir ve bağışıklık sağlığını geliştirir. Ayrıca kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, sodyum, fosfor gibi yararlı mineraller ve A, B1, B2, B6 vitaminleri bakımından zengindir; bu sayede kalp sağlığı ve hafıza için faydalı bir besin deposudur.

 

9. Bezelye

Bir diğer sağlık deposu bahar sebzesi olan bezelye de vitamin- mineral açısından oldukça zengindir. Çinko, bakır, demir, magnezyum mineralleri ve polifenol içeren bezelye kanserden korunmada son derece etkilidir. Ayrıca lif içeriği ile kilo vermeye yardımcı olur, diyabete karşı korur, yüksek tansiyonu önler, bağışıklığı arttırır, sindirim sağlığını destekler, yaşlanma karşıtıdır, kalp sağlığını; göz ve cilt sağlığını korur.

 

10. Marul

Marul

Salataların vazgeçilmezi marul da sağlıklı bir ilkbahar sebzesidir. A ve K vitaminleri bakımından çok zengindir, ayrıca su ve lif kaynağıdır. Şeker, kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor ve potasyum gibi mineraller barındırır. Güçlü bir antioksidan kaynağıdır. Zengin içeriği ile saç ve cilt hastalıklarını önler, sindirim sağlığını destekler, kötü kolesterolü düşürür, sinir hücrelerini güçlendirir, kemik ve kas gelişimini destekler.

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Bahar Aylarında Nasıl Beslenmeliyiz?

Avokado'nun Belki Sizin de Bilmediğiniz 6 Faydası

Yaz Aylarında Sindirim Sistemimizi Korumak için Nasıl Beslenmeliyiz?

Beslenme Alışkanlığımızın Psikolojimize Olan Muazzam Etkileri

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ