LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD SAPANCA
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

1 Mayıs Çarşamba

ÇALIŞANLARIN ORUÇ TUTARKEN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER

Birçok kişi Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç tutmaya niyetleniyor. Fakat çalışılan işin zor olması veya dikkat gerektirmesi, bazı durumlara dikkat etmeyi de beraberinde getiriyor. Peki çalışanların oruç tutarken dikkat etmesi gereken şeyler nelerdir? İşte cevapları…

 

Önceden hazırlanın

Eğer çalışıyorsanız ve aynı zamanda çay, sigara, kahve gibi bağımlılıklarınız varsa mutlaka ama mutlaka Ramazan ayına yaklaşırken bu alışkanlıklarınızı bırakın. Aksi takdirde oruç tutarken yoksunluktan dolayı stres, konsantrasyon eksikliği ve baş ağrısı yaşayabilirsiniz.

 

Zor işleri sabah yapın

Eğer yapılacaklar listenizde zor ve dikkat gerektiren bir iş var ise bu işi mutlaka sabahleyin yapmalısınız. Bu durumun oldukça mantıklı bir nedeni var: Sahur ve sabah vakti arasında az bir süre bulunmaktadır. Bu sayede fazla susamamış, şekeriniz ve tansiyonunuz düşmemiştir. Bu da sabah saatlerinin en verimli şekilde çalışabileceğiniz saatler olduğu anlamını taşır. Bir diğer yandan zor ve dikkat gerektiren işleri günün sonunda yapmak demek, güçten düşmek ve verimsizleşmek demektir.

 

İftarda ve sahurda yediklerinize dikkat edin

Eğer çalışırken oruç tutmak istiyorsanız, yediklerinize normalden daha fazla dikkat etmelisiniz. Yediklerinize dikkat etmeniz; veriminiz, sağlığınız ve kilonuz için oldukça önemlidir. İftarda ve sahurda margarin, tereyağı, hamur işleri, çikolata, gazlı içecek, kızartmalar gibi gıdalardan uzak durulmalıdır. Bu tarz yiyecekler gün içindeki veriminizi büyük ölçüde düşürür.

 

Besin çeşitliliğine önem verin

Ramazan ayında dikkat edilmesi gereken bir diğer husus hem iftarda hem de sahurda besin çeşitliliğine önem verilmesidir. Vitamin, mineral, protein, karbonhidrat ve sağlıklı yağlar arasından seçim yapmak, vücut sağlığı ve iş verimi için büyük öneme sahiptir. Bir diğer yandan Ramazan ayında metabolizmanın yavaşlaması ile birlikte aşırı yemek, kilo problemlerine neden olabilir. Bu yüzden iş yerindeyken biraz çorba ve ekmek ile iftarı yapmak, daha sonra da evde özenli bir yemek yemek, kötü beslenmenin ve aşırı yemenin önüne geçebilir.

 

Eğer başınız ağrıyorsa…

Çalışırken oruç tutan birçok kişi baş ağrısı yaşayabilir. Şiddetli ağrılar, bazen zorlayıcı olabilir ve bu durumlarda doktora görünmek gerekebilir. Fakat hafif ve orta şiddetli ağrılar için iş yerinde yapılabilecekler de bulunmaktadır. İş yerinde uygulayacağınız gevşeme hareketleri ve nefes teknikleri, baş ağrınızı hafifletebilir. Eğer mümkünse kısa süreli kestirmek de iyi gelebilir.

 

Sahura kalkmayı unutmayın!

Sahur

Evde oruç tutmak ile çalışırken oruç tutmak arasında büyük fark vardır. Birçok kişi evde daha az hareket eder ve uyuyabilme konforuna sahiptir. Fakat iş yerinde hareket etmek zorunda olmak iyi bir sahur yapmayı gerektirir. Birçok kişi, sahurdan kısa bir süre sonra işe gideceği için yataktan kalkmak ve uykusunu bölmek istemez. Fakat sahur yapmak günün verimli geçmesini ve zinde olmayı sağlar. Sahurunuzu kahvaltı tadında yapmayı ve bol su içmeyi unutmayın!

 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan Bayramı Sofrasında Olmazsa Olmaz 8 Yemek ve Tatlı

Oruç Tutarken Spor Yapılır Mı?

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ