LÜTFEN OTELİNİZİ SEÇİNİZ
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD İSTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARİS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
GİRİŞ TARİHİ
ÇIKIŞ TARİHİ
YETİŞKİN
REZERVASYON

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

BESLENME ALIŞKANLIĞIMIZIN PSİKOLOJİMİZE OLAN MUAZZAM ETKİLERİ

"Ne yersen ‘o’sun!" cümlesini hepimiz biliriz. Peki neden böyle deniyor? Yapılan birçok araştırma, insan davranışlarının ve psikolojisinin direkt olarak vücutta bulunan enzim ve hormonlar ile alakalı olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Bu enzim ve hormonlar birçok etmen ile değişikliklere uğrayabileceği gibi, en çok beslenme alışkanlıkları ile değişmektedir. Yani beslenme alışkanlıklarımız ve psikolojimiz arasında olağanüstü bir bağlantı vardır. İşte, beslenme alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler ile yaşayacağımız muhteşem etkiler...

beslenme

Karbonhidrat

Aşırı karbonhidrat tüketimi, tabii ki kötüdür. Fakat her şeyin tadında olanı makul olduğu gibi karbonhidratlarda da durum aynıdır. Karbonhidratlar kan akışını hızlandırır; bu sayede dingin ve sakin kalırız. Yapılan araştırmalar, aşırı düşük karbonhidratlı diyet yapan insanların, depresif ruh haline eğilimlerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Karbonhidrat eksikliği belirtileri arasında; halsizlik, unutkanlık ve yorgunluk da vardır.

Çikolata

çikolata

Yapılan araştırmalar, çikolatanın insan psikolojisini doğrudan en olumlu şekilde etkilediği yönündedir. Çikolata yediğimiz zaman; %75 kapasiteyle bağırsaklarımızda, %25 kapasiteyle beynimizde serotonin hormonu salgılanmaya başlar. Serotonin salgılama sürecini ise tiramin, feniletilamin, kafein ve teobromin başlatır. Tabii ki şeker içeriği, paketlenmiş ve işlenmiş gıda olduğu unutulmamalıdır. 

Protein

protein

Protein açısından yüksek gıdalar tüketmek, proteinin vücuda girdikten sonra aminoasitlere parçalanmasına yardımcı olur. Aminoasitler doğrultusunda meydana gelen nörotransmiterler, yüksek enerjili olmamızı ve uyanık vaziyette kalmamızı sağlar. Yeterli oranda protein almadığımız zaman ise birçok istenmeyen durum ortaya çıkabilir. Konsantrasyon kaybı, uyku bozuklukları, sürekli ruh hali değişiklikleri yaşarız.  Kırmızı et, baklagiller, beyaz et, süt, yumurta, yoğurt, kabak çekirdeği, peynir ve badem gibi protein açısından zengin besinler tüketerek protein eksikliği belirtilerine dur diyebiliriz.  

Demir

Aşırı uyuma isteği, uykusuzluk, halsizlik, depresyon gibi durumlar; demir eksikliği belirtileri arasında bulunur. Demir açısından zengin olan gıdalar ile beslenmek, olumsuz psikolojik durumları engellemeye yardımcı olur.

Kafein

kafein

Atik, uyanık ve seri olan insanlara baktığımız zaman, kahve tükettiklerini görürüz. Kafeinin uyandırıcı, reaktif ve dikkat artırıcı özellikleri vardır. Bunların yanı sıra anksiyetenin etkilerini hafiflettiği, beyinde bulunan adenozin reseptörlerine etki ettiği bilinmektedir. Yani yorgunluk ve baş ağrısı hissini engellemektedir.

Folik asit

Yapılan araştırmalar, folik asit azlığının depresif ruh haline yatkınlığını artırdığı yönündedir. Folik asit ve serotonin arasında direkt olarak bir ilişki bulunmaktadır. Folik asit azlığı ile vücutta bulunan serotonin de azalır. Bu yüzden brokoli, kuşkonmaz, karnabahar, pancar gibi folik asit içeren gıdalar tüketilmeye özen gösterilmelidir.

Triptofan

Folik asitin serotonin ile ilişkisine benzer bir ilişki, triptofan ve serotonin arasında da vardır. Triptofan içeren gıdaları tüketmek, serotonin hormonunu direkt olarak etkiler. Kahverengi pirinç, balık, süt, yumurta, peynir, fındık; önemli triptofan kaynaklarıdır.

Omega – 3

Ceviz, avokado, chia tohumu, hamsi, alabalık, sardalya, somon gibi gıdalarda bulunan omega- 3, insan psikolojisini etkileyen bir diğer yağ asididir. Omega-3'te bulunan eikosapentaeonik ve dokosaheksaenoik asit, beyin gelişimi ve fonksiyonları için oldukça önemlidir. Araştırmalar; omega-3'ün bipolar bozukluk, şizofreni ve depresyon tedavilerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermektedir. 

Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir:

PAYLAŞ
SON 5 EĞLENCE GÖNDERİSİ
SON 5 ETKİNLİK GÖNDERİSİ
SON 5 EVLİLİK GÖNDERİSİ
SON 5 GENEL GÖNDERİSİ
SON 5 İŞ HAYATI GÖNDERİSİ
SON 5 HABERLER GÖNDERİSİ
SON 5 ÖZEL GÜNLER GÖNDERİSİ
SON 5 SAĞLIKLI YAŞAM GÖNDERİSİ
SON 5 SEYAHAT GÖNDERİSİ
SON 5 YEME İÇME GÖNDERİSİ