PLEASE SELECT YOUR HOTEL
  • ELITE WORLD EUROPE
  • ELITE WORLD ISTANBUL
  • ELITE WORLD BUSINESS
  • ELITE WORLD ASIA
  • ELITE WORLD MARMARIS
  • ELITE WORLD VAN
  • ELITE WORLD PRESTIGE
ARRIVAL DATE
DEPARTURE DATE
ADULTS
ARRIVAL DATE
DEPARTURE DATE
ADULTS
BOOK NOW

BLOG

ELITE WORLD HOTELS

STRESSIZ BIR HAYAT İÇIN YAPMANIZ GEREKENLER

Hayatın her noktasında kendini gösteren stres, ne yazık ki toplumdaki her insanın hayatını kötü etkileyen etkenlerden birisidir. Ancak elde olmayan sebeplerden dolayı yaşanan stres olgusu için birtakım engelleyici ve kontrol altında tutucu yöntemler geliştirmek mümkündür. Günümüzde özellikle yoğun geçen monoton iş yaşantısın stresle baş edebilmeye büyük ihtiyaç vardır. O nedenle kişilerin stres ile nasıl baş edilebileceğine dair destek alabilmeleri, daha başarılı ve huzurlu bir hayat sürmelerinin önünü açacaktır.

Uyku Düzeninize Dikkat Edin

Strese sebebiyet verebilecek en büyük etkenlerin başında; uykusuzluk veya uyku dengesizliği gelir. Vücudun biyolojik saatlerini aşabilen saatlerde uyumaya çalıştığınızda güne daha dirençsiz, baygın ve stresli başlamanız muhtemeldir. Dolayısıyla kendinize uyku saati belirleyin ve o saatler içerisinde uyumaya özen gösterin.

Lifli Gıdalar Tüketin

Kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan lifli gıdalar, stres hormonu üzerinde de son derece etkilidir. Tam tahıllı besinlerin ve meyvelerin birçoğu adeta lif deposudur. Mısır, fasulye, fındık, nohut ve yulaf gibi gıdaları tüketerek hem sağlığınızı koruyabilir hem de yaşadığınız stresi daha aza indirgeyebilirsiniz.

Günde 1-3 Bardak Çay İçin

Bitki çaylarının ve siyah çayın stres üzerinde olumlu etkiler uyandırdığını söyleyen araştırmalar mevcuttur.  Gün içerisinde aşırıya kaçmamak kaydıyla 1-3 bardak sıcak çay içerek gevşeyebilir ve stresi tetikleyen etkenleri vücudunuzdan uzaklaştırabilirsiniz.

Su Tüketiminizi Artırın

Vücut kuruluğu ve fazla kafein alımı, strese davetiye çıkaran önemli hususlar arasında yer alır.  O nedenle gerek vücudun sağlığı gerekse daha stressiz bir yaşam için gün boyunca sıklıkla su içilmelidir. Su içme sıklığını, gün içerisinde kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.

Mükemmeliyetçi Olmamaya Çalışın

Her şey tam ve doğru olsun diye çabalayan kişiler aslında toplumda en başarısız olan kişilerdir. Hayatta hiçbir şey kusursuz olmadığı için ve zaman zaman aksi durumlar yaşanabildiği için mükemmeliyetçi sınıfına giren kişiler sıklıkla başarısızlıkla karşılaşır. Bu tavır sizin bedenen ve ruhen yorulmanıza da sebebiyet verir. Bu nedenle hayatınızın geneli için rahat bir tavır sergilemeyi deneyin.

Kendinize Mutlaka Zaman Ayırın

İnsanlar hayatın koşuşturmasına kapılarak kendine zaman ayırmayı unutur. Kendinize zaman ayırmak stressiz ve daha keyifli vakitler geçirmenizin yolunu açacaktır. İşe keyif aldığınız şeylerden başlayabilirsiniz. Zaman ayırmak konusunda zorlanıyor ve bir türlü kendinizi bu duruma göre planlayamıyorsanız dilerseniz sevdiğiniz ve yapmak istediğiniz aktiviteleri ajandanıza yazabilirsiniz. En azından istediğiniz şeyleri somut olarak görebilmeniz bu yönde daha çabuk harekete geçmenize katkıda bulunur.

Her Zaman Pozitif Olun

Her şey yolunda gidecek diye bir kural yoktur ancak her şeye olumlu açıdan bakabilmek gibi önemli bir felsefe vardır. Bu felsefeyi benimseyen ve pozitif bakış açısını yakalayabilen kişiler toplumda; başarılı, sakin, stressiz ve daha sağlıklı bir yaşam sürerler. Daha mutlu bir yaşam için siz de bu görüşe sahip olmaya çalışın.

Meditasyonun Rahatlatıcı Etkisinden Yararlanın

Stres dolu yaşamınızın içinden çıkılmaz bir hal aldığına dair yakınıyor olabilirsiniz. Bu gibi durumlarda işe beyninizi boşaltmaktan ve dinlendirmekten başlayın. İşler yolunda gitmiyor, her şey aksine işliyor gibi çeşitli şikayetleri bir kenara bırakarak sadece durun ve düşünün. Günde 15-20 dakikalık bir süreyi kendiniz için ayırarak bu dinlendirme işlemini yapabilirsiniz. Yapacağınız meditasyon beyninizin canlanmasına ve stresin azaltılmasına yardım edeceği için iş yaşantınızdan normal hayatınızın pek çok noktasına kadar sizi olumlu etkileyecektir.

SHARE THIS ARTICLE